петък, 31 януари 2020 г.

Кайзершмарн / Kaiserschmarrn


Тези от вас, които ме следят изкъсо, знаят, че съм на диета и няма как да не знаят защото описках всичко дотук. Трудно се живее с жажда за готвене и ограничение за такова. Най-трудно ми е с десертите признавам си, защото обожавам да ги правя
Повече от колкото да ги ям дори.!  Радват ме с красотата и пъстротата си и възможността да те съблазнят по-бързо от гол до кръста ( и не само) Джейсън Момоа. Да, ама какво да правя, когато съм ви обещала рецепти, а половинката до мен и тя взе да се мирише на пръст от глад, не защото няма за него, а защото упорито отказва да яде броколи и авокадо под всякаква форма. 

Толкова е озверял, че като се прибира от работа е нужно само да му открехнеш вратата и почва да вие като бясно куче. За сега овладявам положението, като му меткам една пържола във въздуха, която да улови и си намира занимание за 20-30 минути, но докога?! Ето например, наскоро почна да прави намеци за палачинки, но такива явни намеци като моите, когато тръгвам да информирам, че има нов магазин за домашни потреби, който не съм посетила. 

Съвестта обаче ме загриза и реших, че е време да споделя една чудесна рецепта за най-пухкавата и вкусна палачинка, която може да опитате някога!

Освен, че рецептата е отдавна пожелана от мой читател ( той си знае кой е), е чудесна да я спретнете този уикенд и да видите лицата на любимите си хора, когато видят това неземно щастие в тиганче! 


Имах и друг повод да споделя тази рецепта и това е, че рецепта за нея намерих и в новата ми кулинарна книга, която ми подариха скъпите ми приятели Ицо и Ади за Коледа. Тъй като не си бях в България тогава, те ми оставиха това подаръче и когато се прибрах, веднага зарових любознателен нос в нея....и така три недели :) 

Толкова интересна и хубава кулинарна книга, която съм сигурна, че ще донесе още много вкусни рецепти и калории на моята особа. Но както и да е - така и не успях да им благодаря подобаващо, затова сега го правя с тези редове! "Благодаря ви, скъпи приятели, сладко семейство и любими мои хора! Бъдете все така очарователни, земни и извънземно добри :) Аз ще се радвам винаги за вас, с вас и заради вас! Надявам се  другия път да може да се видим, а  коледните картички ( и двете) още седят на библиотеката! "

Но стига лични моменти, че хората които не обичат да четат, пак ще се заоплакват, че буквите им пречат :) Ииии, идва последният абзац, който ще бъде посветен на рецептата. Няма как нещо с такова име да не ни дължи обяснение защо се казва кайзершмаран - барн - барабарн! 


Кайзершмарн буквално значи "бърканицата на императора", който както знаете в Австро-Унгарската империя носи титлата - Кайзер. Именно Франц Йосиф Първи обожавал тази страхотна, пухкава палачинка, която често се поднася нарязана на хаотични парчета. Понякога се бърка още в тигана или фурната или пък може да се нареже след изпичане.
Рецептата присъства под различни имена във всички страни част от бившата империя- Бавария от Германия, Австрия, Унгария, Чехия, Словения и т.н. 

В близък план съм опитала да хвана колко въздушна, пухкава, но в същото време сочна маса е, защото ако очаквате нещо като суха бишкота - пригответе се за изненада. Стигат ви пържени филийки за сега, опитайте тази закуска в събота и ми пишете какво мислите :) 


Аз си направих половин доза, тъй като само Куджо може да яде сладко сега у дома, но стига поне за четири нормални човека, в тиганче с размери на дъното около 20-22 см. Продуктите са много достъпни и ги има във всеки дом. Ето ги и тях: 

Необходими продукти:
125 г брашно София мел Класик
200 мл прясно мляко
3 с.л. захар
4 бр. яйца
1 пак. ванилия
1 с.л. масло
щипка сол

Започваме като разделяме жълтъци от белтъци. Пускаме във миксера да се разбиват белтъците със щипката сол и захарта, докато станат на стабилен сняг. 


През това време в купичка разбиваме с телена бъркалка жълтъците, редувайки с малко по малко от брашното, прясното мляко и ванилията, докато получим хубава, еднородна смес. 

                           

След това, бавно по бавно смесваме двете смеси, продължавайки да бъркаме на ръка с телена бъркалка, 


докато получи пухкава, еднородна смес- изглежда ето така: 


На котлона загряваме тиган ( моят е чугунен) и разтопяваме маслото. Не трябва да прегаря, затова не ползвайте максималната степен на котлона. Намазваме добре стените на съда и изсипваме отгоре пухкавата смес, като изравняваме леко. 

                         

Печем на силна степен на котлона за около 1 минута, а след това прехвърляме във фурната и печем още 10 минути на 200 градуса (предварително загрята) .
Накрая изглежда ето така:


Сместа може да ви стигне и за тиган до 26 см по мой наблюдения, но не става толкова високо, а за мен пухкавата част е най-красивото и вкусно нещо. Остава сочен отвътре, но пък е като дунапрен и е изключителна наслада за окото.


Освен,че може да добавите към палачинката стафиди или филирани бадеми, все неща типични за тази кухня, може да прехвърлите сместа и в тавичка и да я изпечете изцяло на фурна, без момента на котлона.


Накрая поръсете с пудра захар и нарежете на средно големи парченца.
Поднесете със сладко, течен шоколад и вкусни плодове. 


Ако сте повече хора у дома, забъркайте си двойна доза, защото когато са топли, имат навика да изчертават за секунди. 


Надявам се и днешната рецепта да ви е харесала, а ако е така, не забравяйте процедурата : Ударете ми едно рамо ( лайк) на страничката във фейсбук и ме последвайте в инстаграм! 

Аз ви оставям с още няколко сладки кадъра, за да направя денят ви още по-сладък! :) 
До нови срещи, приятели





 Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук и моя инстаграм акаунт тук!
Благодаря ви, приятели!


19 коментара:

  1. Здравей! Обръщаш ли палачинката в тигана, или я слагал директно във фурната? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По принцип може да се обърне, но аз не го правя :) Поздрави!

      Изтриване
    2. Привет, кайзершмаренът не се обръща! В оригиналната рецепта се слагат стафиди бели и тъмни потопени в ром! Когато е готов се разкъсва на парчета , в тигана се добавя масло което се стопява и запържва до златисто, а разкъсаните парчета ги мятваме в него и ги разбъркване старателно в маслото за да получателя златиста коричка. Поднася се винаги поръсена с пудра захар и отстрани в купичката се слага традиционният ябълков и сливов мармалад. Те са по профирни и са по редки от българския вариант, не са пласирани а смачкани при варенето. Аз слагам и двете. Опитайте и да ви е вкусно. Поздрави от Австрийските алпи, и много им здраве на Байерн.всъщност историята на кайзершмаренът е доста по интересна и смешна. Така че мога да ви я разкажа някой ден. <3 :)

      Изтриване
    3. Привет, Анонимен. Ще се радвам да си оставите името следващия път, пък и да ни разкажете историята. Може и и цялата рецепта, та да я опитам по описания от вас вариант. Кой е казал, че трябва да има само една рецепта за кайзершмарн в блога :) Поздрави и усмивки и благодаря за включването :)

      Изтриване
  2. Здравей Люси, колко голям ти е тиганът, че да не ми стане много тънка или дебела, като я правя. Светлан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Светане :) написала съм в рецептата големината на тигана - 22 см, но може спокойно да си го направиш до към 26 см без проблем, пак ще стане голямо :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
    2. Ей, вярно, че си писала. Живял един разсеян на улица "Басейн". Питах защото моя е 26 см. Утре ще го пробвам обещавам. :о)

      Изтриване
  3. Здравей, Люси! При белтъците и жълтъците пудра захар ли се слага или кристална?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, обикновена кристална захар, ако е друга щях да го напиша :) Поздрави!

      Изтриване
  4. Здравийте! Много съм доволен от сайта, от рецептите и от секцията за коментари има много хора и се разменя информация! Ако някой има интерес към Палео диета може да види тук : http://bit.ly/DietFoodCookBook
    Много съм доволен има много рецепти и полезна информация. Надявам се и на вас да ви хареса.

    ОтговорИзтриване
  5. Валентина Рускова8 февруари 2020 г. в 0:07

    Здравейте, тигана ви като сач ли е?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Валентина! Не разбирам въпроса. Това е чугунено тиганче, нищо повече ;)

      Изтриване
  6. Прекрасно място за кулинари и хора,които обичат да готвят!Благодаря,прекрасна Люси🍰❤

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за милите думи :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  7. Това не е оригиналната рецепта след като се извади палачинката от печката трябва да се накъса и да се сложи в карамелизирана захар в тиган

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за рецептата, Люси!
    Получи се страхотно. ❤
    Влиза в графата ми бързи закуски за семейство и гости. 🤘🌷

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, че ми писахте с отзиви :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...