неделя, 5 януари 2020 г.

Здравословни бонбони Фереро Роше / Healthy ferrero rocher


Започна и 2020 година, да не повярва човек. Аз съм от хората , които все още мислят за 90-те сякаш са били преди десет годни, а виж кое време стана. Вече достигаме датите на повечето ми любими фантастики, а действителността съвсем не се доближава до тях. Няма ги летящите коли, няма ги супер мирните колонии от хора напреднали в науката до степен, в която не се нуждаем от толкова много неща. За момента сме още на смарт телефони и червило, което издържа до 48 часа ( с каква цел и аз не знам).
Един проблем обаче не само си остана, а ми и расте и това е как да хапваме по-здравословно, при изобилието на толкова много храна и  воденето на все по-заседнал начин на живот.
Евала на всички, които успяват да спортуват, но без да звучи оправдателно или пък осъдително, не можем да съдим за всички с нашия аршин. Много от работните места в днешно време изискват заседналост пред компютъра за повече от осем часа, и макар да ни препоръчват да се разтъпчем през определен брой минути, най-ни препоръчват да си гледаме работата, защото тя е преди всичко останало. 

В обедната почивка не можем да хапваме спокойно багета с червено вино както е по филмите, ами шмугваме нещо набързо. Тръгваме си по тъмно и бързаме за градския транспорт, който се надяваме да ни спести поне няколко минути, в които да си сготвим сами вечеря, да видим очите на любимия си човек и детенце преди да заспи.
Трябва да бъдем хора и да разберем, че нищо човешко не ни е чуждо преди да размахваме пръст, кое е правилно и кое не, кой е мързелив и кой не, кое работи и кое не. И защото ви обещах да ви представя какво ще похапвам в идните месеци, когато ще се опитам да възвърна предишната си форма която може да не е идеална, но си е моя. Все пак, колкото и да слабея, ръста и възрастта са си същите, затова за сега се стремя, просто да се навеждам без да пукам копчето на дънките. Бая си похапнах по празниците и сега, когато пак започвам любимата си програма, за която съм ви разказвала тук ( тя е само девет дни), ще имам нужда и от други рецепти, с които да я продължа към самия режим. 


Почти изключвам сладкото тогава, но искам да имам някакъв готов десерт за дните в които АДСКИ много ми се хапва нещо сладичко и просто няма да мога да заспя. Така се роди идеята за тези чудесни бонбони Фереро Роше, но в здравословен вариант.
По празниците сгънах толкова в оригинал, че би трябвало вече да са ми втръснали, но не всички герой носим наметала.
Направих си една дозичка от тези топки, като за основа ползвах мюслите с протеин на La Garone, които хапвам за закуска от известно време насам. Реших, че ще е добра идея да имам една кутия от тези бонбони в хладилника " за спешни случай", тъй като са доста трайни. 


Опаковах ги и в събраните от мен станиолчета, че иначе за какво ги събирах ( и аз не знам, но изведнъж им намерих приложение:) Ето и рецептата: 

Необходими продукти:
1/3 ч.ч. ядкова напитка ( аз използвах кокосова)
50 г лешници цели
1 с.л. тъмно какао
1-2 с.л. лешников тахан / фъстъчено масло
за подслаждане: мед, агаве и /или био черен шоколад крем

За глазуарта:
100 г черен шоколад и 60-70 г масло/ кокосов или краве
натрошени лешници

Като повечето бонбони от този сорт, приготвяте  супер лесно в една купа. Първо слагаме сухите съставки, а после прибавяме постепенно мокрите.


Аз добавих и тахан и малко био течен шоколад от лешници, които си взех от Холандия. Вие може да заложите и само на тахана, с повече какао или пък да подсладите с другите видове подсладители, които съм изброила. Продуктите са примерни като количества и могат да варират, но е важно да създадете една обща маса, която като опитате на вкус да ви хареса. 

                           

Приготвяме си цели лешници, които има и в истинските Фереро Роше, но аз използвах сурови, за да бъдат още по-здравословни бонбоните. Оставям на вас изборът между сурови и печени, но сложете по едно в малка част от сместа и оформете като бонбон с размерите на оригинала. Пъхнете в хладилника да стегнат за през нощта. 

                           

На следващия ден ги овалваме в леко начукани лешници и после ги потапяме в разтопения шоколад и масло, които са станали на смес като за глазура. Оставяме ги да стегнат още веднъж в хладилника. Като цяло може да пропуснете тази стъпка, ако искате бонбоните да са по-здравословни, но ако заложите на истински черен шоколад с 70 процента какао, няма да е толкова лошо, освен ако не ги налапате преди сън, когато е възможно да се ококорите :) 


Ето и съставът на мюслите, за тази от вас, които се интересуват какво точно съдържат е: 20 г протеин на 100 г мюсли със съставки: овесени ядки, текстуриран концентриран соев протеин, сушен ананас 8% (ананас 54%, захар, антиоксидант: лимонена киселина; консервант: серен диоксид), стафиди 8% (стафиди 99,5%, рафинирано слънчогледово масло, консервант: серен диоксид), сушени червени боровинки 4% (сушени червени боровинки 60%, захар, рафинирано слънчогледово масло), начупени сурови белени тиквени семки, кокосов чипс 2%, начупено ленено семе, начупени сурови бадеми 1%.

 

Мисля, че са идеални за закуска както за активно спортуващи, така и за хора като мен, които искат да вдигнат левъла на здравословния живот след гуляйте по празниците. Така и така ще почна пак да се мъча с поне половин - един час спортуване у дома след работа.



А сега за резултата - не знам дали е нужно да казвам повече от снимките, но е ясно и от Луната, че тези бонбони са delicious AF!!!
Тръгне ли човек да пази диета, изобретателността му се качва с поне няколко пункта и съм сигурна, че това далеч няма да е единствената вкусотия, която ще се появи в малко по-здравословен вариант в блога :) Дали ще ви хареса и на вас, остава само да проверите и да ми споделите в коментарите!


Аз се отправям към следващото предизвикателство за 2020 и нека силата бъде с мен! :) 
Усмихната седмица, месец и година, скъпи приятели! 


п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;)


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...