четвъртък, 8 май 2014 г.

Къдрави питки с шоколад / Chocolate-filled Bread Rolls Recipe


Ех, как добре ми дойдоха толкова почивни дни!!! Виждате ли, аз не съм от този тип хора, който ще вземе да им омръзне да си почиват, защото винаги си намирам и нещо за правене, но пък обожавам спокойствието на домашния уют или пък възможността да попътувам в търсене на нови кулинарни вдъхновения. Този път то ме намери под формата на тези симпатични, пухкави, пълни с вкусен шоколад питки, а рецептата за тях следва само след минутки.


Рецептата е супер проста ( не в смисъла, че е повтарялa първи клас :) ) и начинът й на приготвяне наподобява до голяма степен тази рецепта. Тук обаче успях да опитам един нов начин за оформяне на тесто, който намирам за много оригинален. Може би като "грешка" от моя страна мога да определя това, че попрекалих с шоколадовия пълнеж, но осъзнавам, че това е по-скоро оксиморон, защото не вярвам в съществуването на тази физична величнина "прекалено много шоколад".

Тук искам да вметна, че можете да заместите тестото в рецептата с обикновено тесто за хляб и мекици, купено от близката пекарна или приготвено по любима ваша рецепта. Аз ще ви напиша рецептата за оригиналното тесто, но самата аз го приготвих с обикновено тесто, тъй като исках самият хляб да не е сладък. Какво ще изберете вие, оставям сами да прецените :) 
И така, без повече отлагане, ето и самата рецепта:

Необходими продукти:
500 гр брашно
2 яйца
2 ч.л. суха мая
50 г разтопено масло
120 г захар
200 мл хладко мляко
50 г шоколад
какао и захар (на вкус)

мляко, масло (за намазване)
маково семе за поръсване

Започваме с направата на тестото. За тази цел в малка купичка слагаме млякото и добавяме маята (и супена лъжица захар) и оставяме да шупне. В друг съд смесваме брашното, захарта и маслото. Разбъркваме с ръка и започваме да прибавяме постепенно млякото с маята. Продължаваме да разбъркваме, като се стремим да оформим хубаво, гладко тесто. За целта го извадете от купата и продължете да го замесвате върху набрашнена повърхност. Когато преценим, че е готово, поставете го в намазнена купа и го оставете да втаса поне един час на топло.
През това време нарежете на ситно шоколада.....


...и го сложете в купа, като прибавите какао и захар на вкус. Можете да изберете и само пълнеж от шоколад, но аз реших да го обогатя с вкуса на малко истинско какао. Сместа трябва да ви стигне за общо около осем броя питки.


Следва да ви покажа стъпка по стъпка, как да оформите питките. Започваме като разделяме тестото на две равни части:


Разточваме всяка от тях в приблизително правоъгълна форма и разпределяме по половината от пълнежа:


Навиваме на руло,


което разрязваме на четири приблизително равни части ето така:


Взимаме една четвъртинка и я нарязваме на малки парченца с дебелина около половин сантиметър ето така:


С пръсти отвяряме леко средата така, че да се покаже от пълнежа, като в този момент притискаме двата края един към друг ето така...


като трябва да изглеждат по този начин. Процедираме така и с останалото тесто, като готовите питки поставяме в тава с хартия за печене. Оставяме ги да втасат за още около половин час. Намазваме ги с малко прясно мляко и поръсваме с маково семе.


Печем в предварително загрята фурна на около 180 градуса до готовност. Намажете с масло, докато са още топли!


След това се опитваме да ги изтръгнем от ръцете на Митко, за да можем да ги снимаме преди да ги е изплюскал :)



И все пак успях, но (пак ще кажа, НО) ...някакси не съм доволна от това как се получиха снимките. Денят беше дъждовен и мрачен и отново светлината в стаята ми изигра лоша шега. Самите питки имаха един такъв прекрасен златист цвят, а на снимките всичко бие някакси на синьо.


Искаше ми се да можех да ви покажа истинските им цветове, а пък ако в интернет имаше функция за добавяне на аромат, тогава съм сигурна, че ще искате да ги приготвите още в същия момент.


Засега мога да ви почерпя виртуално с тях, и бързайте да си взимате, докато са топли и има :)


8 коментара:

  1. Люсинка, прекрасни са! Нищо, че още няма функция аромат към снимките - той пак се усеща, а цветовете са си наред! Толкова съблазнителни са, че протягам ръка и си грабвам едничка.
    Поздрави, миличка и спокойна нощ! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Почерпи се, Руми! За теб винаги ще запазя :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Тук мога да кажа, че направо ми "счупи главата", толкова много ми харесват тия кифльоци, още в неделя ги правя! Велики са! Поздрави и ще кажа за резултата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинке, чакам отзиви :) Стискам палци да се харесат! Прегръдки!

      Изтриване
  3. Yummy! Честно да ти кажа седях поне пет минути чудейки се как да преведа в думи емоцията си и това беше единственото донякъде доближаващо се до реакцията ми, когато видях тези безумни вкусотии. Безумни в добрия смисъл, разбира се. Аз също отричам да има нещо подобно на "твърде много шоколад" и честно казано се учудвам, че Митко ти е позволил да му ги вземеш ей така от ръцете, за да ги снимаш :))
    А пък на мен снимките си ми харесват и без други екстри направо сякаш им усещам аромата. Направих кюфтенцата ти (и много се харесаха!), мисля че идва ред и на тези сладкиши.
    Сърдечни поздрави и усмихнат уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, радвам се много, че рецептата за кюфтенцата е била успешна :) и се е харесала на гостите ти! Що се касае за борбата с Митко за питките, не беше лесна...наложи се да го приспя в хлороформ :) Сърдечни поздрави, мила ми Алекс!

      Изтриване
  4. Люси,взе ми акъла! Казвай къде живееш,да си купя къщенце до теб и да се уча на майсорлък от първа ръка :D Приятен човек съм,ще ме харесаш за съсед! Хихихи.. :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, идвай, едни съседи от блока се изнасят :) Пък с тебе ще си готвим, но чак на майсторлък дали ще мога да те науча - не знам. Но няма да те уморя от глад:) Слънчева седмица, мила!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...