четвъртък, 24 февруари 2022 г.

Пъстра вегетарианска паеля /An Amazing Vegetarian Paella

 

Не ми казвайте, че вече мисълта за море не ви е минала поне веднъж през главата. Аз съм като по часовник! Mине ли Коледа и вече съм готовa за морето. Само духом де, телом съм доста далече и в двата смисъла. Но, затова пък усещам как с появата на слънцето и настроението ми се промeня, както и апетита. Определено вече не ми е до туршия, колкото и царска и aристократска да е тя. Дайте ми свежест, зеленчуци и ако може повече цвят. И ми дадоха! Приятелите ми от Крина най-сетне пуснаха на пазара един от най-вкусните оризища, които можe да опитате - кръглият ориз Бомба. Той е идеален за паеля и става доста бързо. Това, че е характерния ориз за паеля, не значи, че не може да си приготвите всички други вкусни ястия с него, барабар и едно ризото.

И тъй като още не ми е време за традиционна паеля, определено съм за една вегетарианска такава. Дай ми гъби, дай ми чушки, дай ми шафран да, точно така. Каквото и да правите не пропускайте нито едно от двете най-важни неща за хубавата пелия - точния ориз и качествения шафран.

Приготвих ястието в дъждовен ден, но си пуснах на пиратски ютуб една испанска плейлиста и хич ми не пукаше, както щеше да каже Цецо от Луковит. Получи се такава пъстрота, вкусота и аромат, че си казах, трябва да я споделя с вас възможно най-скоро. Много ще се радвам да ви хареса, макар да не е с морски дарове и ако живеете по испански места, напишете в коментар каква друго мога да си приготвя с тази "бомба", ама да е по-интересно. 


Необходими продукти:
600 мл зеленчуков бульон
100 г млени домати
1/2 ч.л. шафран 
100 г гъбки печурки 
1/2 глава стар лук
1 стрък зелен лук
2 скилидки чесън
1 зелена чушка
1 червена чушка
ч жълта чушка
1 лимон
зехтин
сол
пушен червен пипер
черен пипер
магданоз

Както винаги, започваме като си приготвяме всички съставки на масата, защото така няма да забравим някоя съставка и няма да се бавим, когато й дойде реда. 


Следващата стъпка е да нарежем всичко : стария лук и чесъна на ситно, 


чушките и зеления пък на средни по големина парченца, така че да донесат цвят на ястието. 


Гъбите разполовяваме или режем на четвъртинки, в зависимост колко са големи. 


В голям, по възможност плосък тиган ( ако нямате такъв за паеля) слагаме малко зехтин ( или олио) да се загрее и хвърляме гъбките да се запържат от всички страни за около три минути.

След това правим кладенче в тях и слагаме стария и лук и чесъна, и пържим още 2 минути, докато омекнат.  


След това прибавяме подправки като пушения червен пипер, сол и черен пипер и разбъркваме. 


След като усетим аромата им във въздуха, прибавяме чушките, зеления лук и доматите. Разбъркваме отново за още 2-3 минути и 


добавяме бульона и шафрана. 


След като течността тръгне да завира, прибавяме ориза и разпределяме равномерно в съда, намалявайки силата на огъня на ниска степен . Зрънцата на ориза абсорбират до 3 пъти бульона спрямо собствения си обем, разширявайки се по ширина като акордеон, образувайки малки "бомби". Така той умело поема всички вкусове и аромати на съставките и превръща паелята в уникално кулинарно изживяване.


Оставяме ястието да къкри и да абсорбира течността бавно, като аз украсих и с няколко резена цветни чушки към края.


Уханието на шафрана е незаменимо и веднага ще ви принесе в някоя топла страна.
Щом оризът поеме целия бульон, пред вас ще се разкрие ей тази красива картинка. "Дорисувайте" я с малко накълцан магданоз и резенчета лимон за свежест.


Може да добавите още по-голям набор зеленчуци, а защо не и маслини, 


Всяка хапка от това ястие е Бомба и нямам търпение да споделите впечатления. 

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,



 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!




Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...