петък, 11 март 2022 г.

Бутер закуска - Люска/ Hot Dogs in Puff Pastry breakfast

 

Рядко готвя с колбас, но ако го направя, пак е безумно вкусно ви казвам. Не мога да си кривя душата, че понякога ми се хапва хотдог, и макар аз да ги избягвам, половинката хич не се и старае. Ако му направят рентген ще открият дюнерджийница и цяло меню закуски с айран. Нищо не му се отразява на осанката, което е толкова дразнещо, че понякога ми се иска да го натровя с арсен, но се сещам, че не съм жена от 19-ти век и прогонвам тази зла мисъл от главата си, както ми се иска да направя с ниските температури този март. Какво е това чудо, какво е това нещо???! 

Да не сте и помислили да се гологъзите навън, само защото сте видели слънце и вече много ви се излиза. И аз направих тази грешка и да ви кажа, сега се опитвам да се сгрея и отвътре и отвън цяла седмица. Отвън с три ката дрехи, а отвътре с една страхотна закуска, която половинката нарича "най-вкусното с кренвирши" и аз тук съм съгласна.

Напомня на благоевградските закуски "Джумайки", които хапвахме в училище, но пък е и като пица, а също и хот-дог. Като цяло може да я направите различна плънка, но ако решите да ми се доверите с тази, няма да съжалявате. Спорът у дома е само дали да е с пресни или кисели краставички, като традиционалистите си наблягат на киселите, но пък повечето харесват пресните, стои по-свежо и аз самата смятам така. Тъй като е края на седмицата и много ме мързи вече, няма да ви пиша за да ви убедя, че трябва да го опитате. До края на рецептата ще го знаете сами :) 

Вижте колко лесно се прави:
Необходими продукти:
400 г бутер тесто
4 бр. кренвирши
150 г кашкавал
1 зелен чушка
1/2 краставица ( кисели или пресни) 
1/ 2 глава стар лук
3-4 с.л. доматен сос
2-3 с.л. горчица
чубрица
1 яйце

Започваме като разточваме леко бутер тестото, така че да може да събере плънката,


 като предварително си нарязваме лука на ситно, а кръстачката и чушката - на шайби. 

           

В средата на тестото слагаме от доматения сос и поръсваме с чубрица. 


След това слагаме чушката и лука, отстрани намазваме с горичицата ето така: 

     

Слагаме кренвиршите един до друг в средата на два пръста разстояние от горния и долния край,а отгоре нареждаме краставичките и още малко лук, ако искаме.


Нарязваме подаващото се тесто отстрани на ленти с ширина около сантиметър  по диагонал и почваме да го завиваме ту от едната, ту от другата страна, така че да се сплете на рибена кост отгоре ето така:

Намазваме с разбито с малко вода яйце и пъхаме да се пече на 200 градуса за около20 минути.

Малко преди да стане готова, поръсваме с рендосан кашкавал и допичаме още 5 минути докато се "позлати" с коричка. 


Такава вкусотия става, че нямам думи. Понякога го правя от вечерта и "спи" в хладилника, а в съботната сутрин докато се излежаваме, само отивам да го пъхна да се запече и е идеално за закуска. 


Друга промяна е, че понякога слагам кашкавал и отвътре, но този път нямах много и сложих само отгоре.

Снимах рецептата и като видео и тези дни ще го кача и него в Инстаграма, така че не забравяйте да ме следите и там.


Тази закуска ще ви върне в едно по-скромно, но по-мирно и щастливо време и съм сигурна, че ще ви сгрее в този студен месец. 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!


2 коментара:

  1. Изглежда умопомрачаващо :) Може ли да се замени доматения сос с кетчуп? И този доматен сос готов ли го купувате, доматено пюре ли е това?
    Предварително благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, от вас зависи. Ако ви допада този вкус в ястията, може да го замените. Аз ползвам домашни млени домати от буркан.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...