понеделник, 28 март 2022 г.

Лесна и вкусна пържена пъстърва / Pan-Fried Trout Recipe


Моя човек не яде риба. Малко като Рон Суонсън е, не мисли, че е възможно да се наядеш с риба, а и рецептите, които беше опитвал не му бяха сред любимите.                                             Да не говорим, че чуеше ли за пържена риба, освен ако не е цаца с промишлено количество бира, му напомняше за дебела яйчена планировка и получаваше тикове от ужас.                                                                                                                                Колко хора са прояли рибка покрай мен и именно заради тази супер простичка рецепта, която според мен е най-вкусната. Мама я прави така и аз като нейн горд наследник я правя по абсолютно съшия начин.                                                                  Забравете за специални брашна, за подправки, за маринати и такива чудесии. Олио, брашно, сол и прясна, речна риба е всичко, което ви трябва. 
 

Пържете я в добре загрята мазнина докато опашката й стане хрупкава като чипс и сложете само сол. Вкусната риба няма нужда от много подправки, повярвайте ми. Може би само прясно изстискано лимонче ....и ето ви перфектната седмична вечеря.


Необходими продукти:
2 бр. пъстърва
брашно
олио 
сол

лимон по желание

Гарнитура:
Зелена салата


Измиваме пъстървата и я почистваме от вътрешностите, ако е необходимо. След като е добре измита ( е, все пак няма нужда от сапун), я осоляваме добре от всички страни отвън и отвътре. Ако рибата е по-голяма, я разрязваме на две, за да ни се побере в тигана пък и става една идея по-бързо. 

Някои хора махат главата, но аз не го правя. Смятам, че рибката става по-вкусна така, макар да не се яде. Същото и с опашката, която според мен пък е най-вкусната част - хрупкава като чипс. Овалваме добре рибата в брашно от всички страни и я изтупваме от излишното брашно. Оставяме я настрана за няколко минути, за да може браното да полепне добре, докато мазнината в тигана загрява. 


След това слагаме рибката в тигана и пържим до златисто кафяво, а след това обръщаме.


Докато рибката се пържи си правим една сносна купа салата от маруля, репички, краставица и варени яйчица.


Готовата риба изваждаме в чиния с малко кухненска хартия на дъното, за а поеме мазнината. 


Сервираме рибката със салатка и прясно изстискан лимонов сок. Безумно вкусно е!


Едва ли има нужда да пускам отделно рецепта за салатката, но ако искате, само ми напишете в коментар и ще го направя  :) 


Тази вечеря е една от най-лесните, бързи и полезни, които може да си приготвяте често, Винаги може да замените пърженето спечене на фурна з аоще по-дитичен варинт.  
Пъстурвата е много чиста, лека и "несмрадлива" риба, която се почиства слекота от костите и с тази рецепта може да започнете да консумирате по-често рибка у дома...или поне аз така напарвих :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате 
- споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!





2 коментара:

  1. Люси,
    моят баща беше голям почитател на рибата.Но предпочиташе сам да си налови от нашата река таранка, отколкото да консумира напр.сьомга от търговската мрежа.Беше почитател на риби, отгледани в естествената си среда.Те са най - вкусни и най - полезни макар,че таранката има много кости.
    Твоята рибка е прекрасна с тази салатка е бижу ! Бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Така си е, собственоръчно уловената рибка винаги е най-вкусна ;)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...