петък, 9 ноември 2018 г.

Баницата на мама / Mama`s Banitsa Recipe


Тази седмица съм го ударила на мамини рецепти, но това е защото имах щастието да прекарам малко повече време с нея напоследък. 
Спомените, разказите и всичко,което успяхме да си споделим бе толкова ценно за мен, включително и кавгите, в които успяваме да се въвлечем, поради факта, че сме толкова еднакви. 
Когато тя ми се дразни на нещо, се опитвам да й кажа, че съм й лика прилика и не се е пръкнало от само себе си, а съм като нея. Тя пък ми казва, "да, ама аз не искам да си като мен, а да още по-добра", и аз и казвам, "а де, ама като си ме учила така" и айде пак спорът от нищо нещо.



Нашите кавги са много добронамерени и краткотрайни, защото усетим ли,че започва да ескалира напрежението и двете млъкваме за няколко минути, и не след дълго, една от нас идва да се гушне и се извинява, че всичко е за добро. 




Обикновено бързо си намираме някое приятно филмче за гледане, като последния път беше "Бохемска рапсодия" и препоръчвам  с октоподски пипала, защото с две ръце ще е малко. После пък се обединяваме в готвенето на вечеря и най-вече похапването й. 

Хубаво е да отделиш малко време на родителите си и макар често да си повтаряш, че ще им гостуваш често, докато те прилежно пазят поне една стая за целта, с годините става все по-рядко и трудно.

 Радвам се, че го направих за да изпълня балончето на вдъхновението с нови рецепти, като днес искам да ви предложа още една от любимите ми рецепти на мама и тя е за нейната баничка. Толкова пухкава, толкова сочна и вкусна, че който и да я опитал, нищо не е казал, защото сам се е тъпчел, ли тъпчел. 



Знам, че в блога трябва да има рецепта за всеки, затова и смятам, че всяка девойка, която навлиза в кухнята, освен муска, трябва да знае и как се прави истински вкусна баница. Освен това, уикенда е пред нас и няма какво да му мислите - напарвате една баничка за закуска на домашните. В комбинация с разхлаждащо айранче, едва ли има по-добро начало на деня. А ето и рецептата: 

Необходими продукти ; 
1 пак. кори за баница
около 300 г сирене
1 ч.ч кисело мляко 
1 ч.л. сода бикарбонат
3 яйца
олио / масло

Рецептата е супер лесна и бърза, а ето и тънкостите, които мама ползва. Не са ми платили за реклама, но знам, че корите за баница, които полза са Сърбиянка, като вие може да ползвате и всички други, които ви попаднат под ръка.
В купа натрошаваме сиренето - 250-300 г, в зависимост колко сирене обичате да има, и слагаме едно яйце. През това време гасим содата в киселото мляко и го оставяме да шупне, а после смесваме двете смеси заедно. Така баничката става много пухкава.

                             

Отделно пък разбиваме две яйца, като най-добре е да са домашни - цветът е много силен.

      

Взимаме една кора, намазваме я с олио ( или смес от разтопено масло и олио) и отгоре поръсваме от плънката на места. След това поръсваме от разбитите яйца, като цветът им не се губи по този начин и става много по-цветна и пъстра самата баничка. 
Един от триковете, които ползва е като намаже кората с четката за мазнината да я захлупи веднъж и после да я отлепи, за да може мазнината да се разпредели равномерно по целия лист. Това може да го пропуснете, ако не сте много фини в действията, защото може да ви затрудни отлепването :) 

                           

Навиваме корите на рулца и ги редим едно върху дръго. След ва в подходяща тавичка, която леко сме намазали с олио, започвам еда регим корите във формата на охлювче. Ако ни останала плънка, я разпределяме върху баничка, а отгоре слагаме и малки парченца масло - това  епо желание.


       
 Печем баницата на 180-200 градуса, за около 40 минути, докато придобие хубав, златист цвят. А след това задушаваме с кърпа и найлонов плик, за да омекне още повече.



Хапнете я топла или студена - за мен е идеална във всички варианти и опредено е любимата ми баница!

Ако отдавна не сте правили домашна баничка, време е да го направите и през почивните дни у дома ще заухае на масло и вкусно печиво.


Аз ви оставям с тези вкусни кадри, отивам да си сия втора чаша айран и ви пожелавам


едни усмихнати, спокойни и красиви есенни дни :) 

п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;) 


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!





12 коментара:

  1. Така поднесена рецептата няма как да не те изкуши да я направиш!Благодаря Люси за вдъхновението с което ни заразяваш! Прекрасен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, Дора <3 Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. Чудесно изглежда и със сигурност ще я направя точно, както си я описала. Искам да попитам корите какъв грамаж са/защото вече има и по 500 гр/ и това с найлона и кърпата ми стана интересно /аз я завивам само с кърпа/ - би ли казала точно как е процедурата - завивам с кърпа и после цялата тава пъхам в плик или нещо друго...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. :) В случая тези кори точно са 400 г, като майка ми задушава с кърпа и после пъха в найлонова торба, тъй като запарява повече и омеква по-бързо самата баница. Поздрави сърдечни :)

      Изтриване
  3. Супер лесна и красива баница Люси.Веднага ще я направя, изглежда прекрасно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти отново, мила! Да ти е сладко :) Прегръдки!

      Изтриване
  4. Скъпа Люси!
    Благодаря за чудната рецепта!Днес я направих и по-хубава баничка не сме яли!
    Досега все не ми се получаваше,а този път...просто стана Коледно чудо!
    Правих и меденките ти и са великолепни!
    Благодарение на теб успях да се справя с трапезата за празника!
    Пожелавам ти изобилно здраве и успех в живота,любов и мир в семейството ти и спасение в душата ти!
    Бог да те благослови!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Jiva и много благодаря за милите думи и оставените отзиви! Аз също почивах по празниците, та чак сега успявам да отговоря на коментарите. Радвам се, че си намерила нужните рецепти в блога ми. Прегръдки и усмивки!

      Изтриване
  5. Баницата е страхотна Люси, направих я за почерпка и има няма 5 минути замина цялата. Много ти благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз много благодаря за оставения коментар :) поздрави и усмивки!

      Изтриване
  6. Рецептата е страхотна, благодаря Ви

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...