вторник, 23 юни 2015 г.

Вкусна ягодова пита / Easy strawberry dessert


Ееее, ненаядохме се на ягоди, значи! :) Хем сладко правихме, хем торти, сега пак десерт! Ама пък какъв десерт! Не само, че много лесен и разбира се вкусен, но ни предлага възможността да се насладим на ягоди в два варианта, а от това по-добро - здраве му кажи!
След като с баба направихме сладкото, тя недвусмислено ми препоръча да направя десерт с него за следващия път, и аз какво да правя..правя! :) Не мислех дълго - отдавна ми се въртеше идеята за ягодова пита, която да се реже на пасти, да съдържа както богато количество пресен плод, така и тънък пласт сладко, което само да засилва ягодовия аромат.


За крема се спрях на готов сметанов пудинг (аз ви казвам, че е лесна рецепта, пък вие не вярвате), който се оказа идеален за целта. По този начин десертът се нареди на три допълващи се пласта, като започнем от най-сладкия - тънка основа от пандишпанен блат и сладко от ягоди, следван от по-дебел - млечно-сметанов крем, нежен и по-скоро неутрален, завършващ с трети пласт от ароматните ягоди, които като всички пресни плодове допринасят с лека резлива нотка. Така, загребвайки през трите пласта, може да се насладим на цялата симфония от вкусове :) 


Така се случи, че когато го занесох на село, пак се бяхме събрали много роднини по къщите, така че с радост го раздадох и се радвах на положителни отзиви (най-вече под формата на празни чинийки). Но за мен най-хубавият дойде от малко неприятен повод. На една от моите лели и стана много лошо същия ден (според мен слънчаса, ама така са всички от моята рода - ще се пребият да работят. Копаят все едно, злато има отдолу) .
Беше и толкова лошо, че едвам се изправи привечер,  но не можеше да хапне нещо освен малко кисело мляко. Сигурно да не ми откаже, каза, че ще хапне само една хапка от нейното парче, но почти веднага въздъхна :"Ауу, това колко добре ми дойде. Хем свежичко, хем малко сладичко, хем и киселко. Люска, аз това ще си го хапна, че взе малко да ми просветва :)"
Прави са хората като казват, че храната е лекарство, още повече щом е направена с много любов! Ако и на вас ви се хапва нещо, което съдържа именно тази комбинация на вкусове, ето и цялата рецепта, като започна с необходимите продукти:
Необходими продукти:
За блата:
5 яйца
5 с.л. захар
5 с.л. брашно
За крема:
1 литър мляко
2 бр. пудинга сметана (2 х 37 г)
4 с.л.захар
2 с.л. масло
1 пак. желатин
Още:
ягоди
сладко от ягоди
мента за украса

*по желание глазиране на ягодите 
с малко желиран захарен сироп (обяснение по-надолу)

Започваме като приготвяме блата. За целта разделям жълтъците от белтъците. Разбиваме белтъците със захарта на сняг, а след това започваме да прибавяме един по един жълтъците, като продължаваме да разбиваме. Този метод вече съм ви обяснявала в рецептата за Шоколадово-банановата торта с крем.


След това спираме миксера, и пресявайки постепенно брашното, бъркаме с дървена/ силиконова шпатула, като се стремим сместа да поеме брашното, но да запази своята въздушност.

Покриваме тавичката с хартия за печене, която съвсем леко съм намаслила с олио и разпределяме равномерно сместа за блата. Използвах правоъгълна тавичка с махащ се борд, размерите на която са 38 х 25 см.

            

Печем блата в предварително загрята фурна на 150 градуса за около 30 минути. След като е готов, оставям за кратко във фурната, за да не спадне.


След като блатът е готов и охладен, го разрязваме на две. Тук винаги ме питате как го правя. Съвсем просто - с голям нож, бавно и постепенно от всички страни, като гледам да вървя с малки разрези към средата.
Слагам единия пласт отново в тавичката,

                  

а отгоре разпределям от сладкото от ягоди. То е по желание, ако искате сложете само сироп, ако желаете само плодове - повече или по-малко - всичко е според вашия вкус. Захлупваме с другия пласт от блата.


След това изливаме отгоре пудинга, който сме приготвили по следния начин.
Слагаме в подходящ съд почти цялото мляко (800 мл)  на котлона заедно със захарта. В купичка изсипваме пудингите и прибавяме от заделеното мляко. Разбъркваме с бъркалка,  така че да стане на кашичка, без бучки. В чашка накисваме желатина в малко вода, за да набъбне.

                    

Когато млякото тръгва да завира, прибавяме пудинговата смес и започваме да бъркаме, докато течността се сгъсти и стане на крем. Дърпаме от огъня, прибавяме желатина и маслото и разбъркваме още няколко пъти с телената бъркалка, докато се разтворят в крема. Накрая изсипваме крема върху блата във формата.


Подреждаме отгоре почистените ягоди, количеството по желание. Аз ви препоръчвам - колкото повече, толкова по-добре :) 
Десертът е готов, но ако решите можете да направите и една последна стъпка, която смятам за незадължителна. Изсипвам един желатин с една с.л. вода в метална купа. Загрявам около една ч.ч. вода в касерола с малко захар (на око). Можете да добавите лимонов сок или мента за аромат. След като течността е почти завряла, изсипваме в купата при желатина и разбъркваме, докато се разтвори.

              

Оставам леко да се охлади, и започвам да мажа с четка ягодите. Останалата течност можете да изсипете и след това и в тавата между тях. За това количество сироп ще ви стигне и половин желатин, но аз обичам да се презастраховам. Също така ви препоръчвам да направите сиропа по-скоро свеж, не прекалено  сладък, тъй като имаме достатъчно сладост в десерта.


Пъхаме сладкиша за няколко часа в хладилника.


Скоро след това ще се насладите на идеално, разхлаждащо парче от перфектния летен десерт!


Bon Appétit



Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели! 



18 коментара:

  1. Много е красиво, Люси! Може ли да не се оправи леля ти след една хапка от това чудо?!
    Много усмивки и поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габи! Радвам се,че намина...изчакай да ти отрежа парченце! Изпращам ти много летни усмивки!

      Изтриване
  2. Ехеее ама и аз колкото и пъти да ми поднесеш ягодки няма да откажа. От апетитни по-апетитни сладости твориш с тях. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! И аз съм така с ягодите :) Прегръдки ти пращам!

      Изтриване
  3. Aма си ми сладка ягодка :) обожавам да ти чета веселите и вкусни публикации ;)
    И аз като лелка ти бих си хапнала от твоята лековита ягодова пита :)
    Прегръдка имаш и от мен*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, мила! Аз пък с удоволствие ще ти отрежа парченце :) Пращам ти много летни усмивки!

      Изтриване
  4. Люси, възхитена съм от всички рецепти, които ни предлагаш с толкова финес, настроение, прекрасни снимки и прелестни кулинарни идеи. Поздравления! С удоволствие се възползвам и някои твои идеи :) Блогът е прекрасен, полезен и лесен за намиране на рецепти! Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радосвета, изключително ти благодаря за високата оценка! Много ме радва, че се чувстваш добре тук и лесно намираш рецептите! Ще се радвам да споделяш мнението и впечатленията си за рецептите и винаги можеш да ми пишеш, ако имаш въпроси по тях! Най-сърдечни поздрави!

      Изтриване
  5. Мога само да съжалявам , че не мога да си отмъкна хапчица!
    Поздрави ,Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нат, няма проблем...веднага режа парченце! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  6. За мен едно по-голямо парче, моляяяя! Жестока си, леле с тоя крем!
    Прегръдка вълшебно момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Поли! Режа веднага двойно парче :) Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  7. Люси всичко което правиш е вълшебно Аз лично съм приготвяла много от нещата и всичко се е получавало много доре за което много ти благодаря но сега въпроса ми е какъв е този вълшебен сорт ягоди МНОГО ТЕ МОЛЯ ДА СПОДЕЛИШ МАРИЕТА

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Мариета! Изключително ти благодаря, мила за топлите думи и за това, че ми писа с такива добри отзиви! На въпроса: Баба ми така и не знае името на този сорт, но където и да съм питала, са ми казвали, че се казват Зенга Зенгана - може би най-вкусният и ароматен сорт ягоди, тъй като съчетават в себе си аромата на горските ягоди! Сърдечни поздрави и усмихната седмица!

      Изтриване
  8. Ох, не мога да гледам тук, направо ми се реве, искам и аз, а стомаха ми не ще и да чуе за пресен плод и зеленчук...и ягодите май ще пропусна. Така е, като преяждах безогледно години наред...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, и аз преяждам, но дойде ли им сезона, не мога да се отям на плодове. Един от любимите ми аромати е като влезна в зеленчуков магазин - ухание на зарзават и плодове - пъпеши, ягоди, праскови, домати др. Затова и в десертите се опитвам да запазя пресния плод! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  9. Ето ме пак в твоя блог Волно или неволно влизам за да видя хубавото ти усмихнато личице и денят ми е спорен иусмихнат като теб! Благодаря ти за светкавичният отговор за сорта ягоди Ще ги търся! Видях и новото ти творение не е истина страхотно изкушение! Ще се прави и ще докладвам! Сърдечни поздрави ! Мариета

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз с удоволствие ще науча мнението ти, Мариета и стискам палци да ти хареса! Благодаря ти още веднъж за сърдечното отношение! Пожелавам ти приятен ден и още по-топли и летни почивни дни!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...