понеделник, 15 юни 2015 г.

Свински ребра с балсамови череши / Slow cooked pork ribs with balsamic cherries


Тази събота и неделя отново прекарах в къртовски труд на село. :)  Там работата никога не спира, но пък е чудесно, когато дойде време да береш плодовете на труда си - в този случай, това са череши. :) И макар моята работа да е от дъжд на вятър, за разлика от тази на баба ми, която е на постоянен трудов договор в градината, аз пак успявам да помогна с нещо и да допринеса за всеобщото благо (най-вече като готвя десерти за всички :))
Въпреки многото задачи с бабчето успяхме да си откраднем един ден, за да си направим ежегодното "Внучка&Баба - Сладко от ягоди", (за което рецепта ще се опитам да споделя с вас още тези дни). Не съм сигурна кое е по-сладко - резултатът в бурканчетата или самото време, което прекарваме една с друга.
За втория ден обаче работата бе свързана главно с поддръжката на младите дръвчета, като накрая се наградих с една чанта, пълна с череши. Засега имаме само една голяма череша, но плодовете й са ми любими. Нито много сладки, нито кисели! Месести, леко хрупкави, едри и пълни със сок! 
Докато поглъщах поредната череша, се замислих как този невероятен плод ще се съчетае с едно сочно, бавно печено свинско с хрупкава коричка и разпадащо се само при натиск на вилица! ММММмммммм!


Когато се прибрах се поразрових за вдъхновение и не след дълго месото се печеше във фурната! Както знаете, колкото по-бавно се пече едно месо, толкова по-хубаво става, затова тази рецепта едва ли е най-подходящата  вечеря за делника, ако ходите на работа! Ето защо аз предвидливо я споделям по-отрано и за мен няма да има по-голяма радост, ако я опитате в някой от следващите (почивни) дни - с повод и без повод!


Уверявам ви, че макар комбинацията на месо и череши за някои да е като манджа с грозде, тук няма дори да ви мигне окото за това какво невероятно подходящо съчетание е !!!
Самите череши са мариновани в балсамиков оцет и чесън, което ги превръща в една наистина ароматна глазура и гарнитура в едно!


Ето и рецептата:

Необходими продукти:
Около 1 кг свинско /  свински ребра (аз използвах около 800 г)
черен пипер
сол
сока на един лимон
олио за пържене

За черешите:
2 ч.ч. почистени череши
1 с.л. тъмен соев сос ( по желание)
1/4 ч.ч  баласамов оцет
4-5 скилидки чесън
1-2 ч.л. мед
кората на лимон
сол
нарязан магданоз

Можете да използвате каквото желаете свинско месо, но в магазина окото ми се спря на това симпатично парче ребра и не можах да устоя. Измиваме го и подсушаваме добре с кухненска хартия. Това ще ни гарантира получаването на една страхотна коричка.


Запържваме месото от всички страни в предварително загрято олио. Пазете се, че пръска!


След като сме "запечатили" месото добре от всички страни, го слагам в по-дълбока тавичка. Изстисквам върху него сока на един лимон и след това започвам да обтривам месото със сол от всички страни. Месото трябва да е добре осолено. (Имайте предвид, че всяка сол соли различно. Сега ползвам една, която и шепа да сложа, може да не е солено.)



След това към мазнината, в която сме пържили, добавяме малко топла вода и изливаме тази течност в тавичката. Сипвам течност почти до средата на месото. След това покривам тавата добре с фолио и пъхам месото да се пече на максимална температура. Щом заври (отнема няколко минути), намалявам фурната на около 160 градуса и пека месото така поне три часа.
Това време може да ви се стори много, но ако искате най-прекрасното месо на света - това е начина! 
Именно този вид печено е сред специалитетите ми, когато идват гости, и досега не съм имала разочаровани! Спокойно можете да вършите други дейности през деня, или пък ако имате фурна с таймер - почти няма за какво да се притеснявате.
Към края на готвенето единствено изваждам месото и го проверявам дали се разпада леко при натиск. Течността в тавата трябва да се е редуцирала до солен сос с лимонов аромат!

Когато готвенето е към края, се захващаме с черешите. За целта слагаме оцета в касерола на огъня и оставяме  да поври, докато течността се редуцира ето така:



Изсипваме оцета към предварително почистените череши и разбъркваме. Прибавяме останалите съставки - соевия сос, ситно нарязания чесън, лимоновата кора и меда.


Оставяме черешите да се мариноват за кратко, а след това гарнираме с тях готовото месо. Една-две щипки нарязан магданоз за свежест и ухание - последен щрих в ястието!


Не мога да ви опиша всички вкусове, които ще усетите, щом соковете на тази вкусотия се излеят в устата ви! Истински танц на сетивата!




Месото е толкова крехко, че наистина само един натиск с вилицата и то се отделя от кокала. Кой каза, че за яденето на ребра трябва да се цапате?!


Ох, ще взема да приключвам вече и ще ходя да ям! И моето не е лесно...:)
Само последна хапка!


Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели!


26 коментара:

  1. Боряна Томова15 юни 2015 г., 15:46 ч.

    Браво Лу, както винаги успяваш да ме изкушиш :) Почти усетих вкуса :) И това ще се пробва задължително ! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Боряна! Ще се радвам да го направиш и да споделиш впечатления :) Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Страхотна рецепта!! Записано:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Краси! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  3. Отговори
    1. Благодаря ти, Роска! Усмихнат ден от мен!

      Изтриване
  4. Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Злати! Поздрави!

      Изтриване
  5. Прекрасно, изкушаващо, Люси! Комбинирала съм месо с много плодове, но май с пресни череши още не съм опитвала, благодаря за подсказката! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Сонче! Надявам се да ти хареса, колкото и на нас! Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Уау! Истински разкош! Поздравления от мен и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Радост! Прекрасен ден и пред теб!

      Изтриване
  7. Ти се шегуваш, това е най-вкусното и изкушаващо нещо, което съм виждала! Уникално изглежда! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка, повярвай ми, наистина е толкова вкусно, колкото изглежда! Благодаря ти за това, че намина и писа! Прегръдка от мен!

      Изтриване
  8. Моля те, Люси, пускай само по една снимка на такива изкушения , все някак ще я преглътна, ама на всичко това не мога да устоя, голяма прелест! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Ами нали човек се храни с очите и аз да не си ходи никой от тук гладен :)

      Изтриване
  9. А, Люси, ти нямаш милост май...Изумително месо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, никаква :) Благодаря ти, скъпа! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  10. Здравейте,поздравления за уникалната рецепта! Тъй като ми предстои повод и искам да приготвя свинско месо, но гостите ми са традиционалисти, искам да го приготвя с картофи,просто ме впечатли как изглежда вашето свинско и искам да попитам мога ли по същия начин да процедирам с месото,независимо,че няма да е с череши,просто да гарнирам с картофи? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Няма проблем, разбира се :) месото съм приготвила отделно от черешите, така че самата технология и подправянето му с продуктите ще са достатъчни за да го приготвиш! Ще се радвам да ми пишеш после с отзиви, тъй и аз се надявам да се хареса на гостите ти! Сърдечни поздрави и усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  11. Ох, изглежда прекрасно с черешите, но сега е януари!!! Чудя се , с какво да заменя черешите? А месото пека по същия начин в пръстен гювеч, като в последния час на печенето поставям 5-6 нарязани на едро / на две/ картофи и 2 бр. сочни кисели ябълки / нарязани на 4 парчета/ . Но това е вече друга рецепта, сега си мисля за череши. Благодаря за хубавата рецепта, за приятния блог и че Ви открих. Хубава вечер! Нася Игнатова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нася, мисля, че спокойно може да ползваш замразени вишни или череши, тъй като от компот ще бъдат твърде сладки и кашкави ( мое мнение). Лично аз харесвам ястието в тази комбинация, тъй като замяната им с друго би била, както казваш - друго ястие :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  12. Благодаря, за плобдовете от компот сме на едно мнение, мислех за сушени череши ....но вече съм запасена със замразени вишни и нямам търпение... денят за експеримента е утре. Сърдечни поздрави хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  13. Вчера го направих, страхотно е!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...