понеделник, 15 юни 2015 г.

Свински ребра с балсамови череши / Slow cooked pork ribs with balsamic cherries


Тази събота и неделя отново прекарах в къртовски труд на село. :)  Там работата никога не спира, но пък е чудесно, когато дойде време да береш плодовете на труда си - в този случай, това са череши. :) И макар моята работа да е от дъжд на вятър, за разлика от тази на баба ми, която е на постоянен трудов договор в градината, аз пак успявам да помогна с нещо и да допринеса за всеобщото благо (най-вече като готвя десерти за всички :))
Въпреки многото задачи с бабчето успяхме да си откраднем един ден, за да си направим ежегодното "Внучка&Баба - Сладко от ягоди", (за което рецепта ще се опитам да споделя с вас още тези дни). Не съм сигурна кое е по-сладко - резултатът в бурканчетата или самото време, което прекарваме една с друга.
За втория ден обаче работата бе свързана главно с поддръжката на младите дръвчета, като накрая се наградих с една чанта, пълна с череши. Засега имаме само една голяма череша, но плодовете й са ми любими. Нито много сладки, нито кисели! Месести, леко хрупкави, едри и пълни със сок! 
Докато поглъщах поредната череша, се замислих как този невероятен плод ще се съчетае с едно сочно, бавно печено свинско с хрупкава коричка и разпадащо се само при натиск на вилица! ММММмммммм!


Когато се прибрах се поразрових за вдъхновение и не след дълго месото се печеше във фурната! Както знаете, колкото по-бавно се пече едно месо, толкова по-хубаво става, затова тази рецепта едва ли е най-подходящата  вечеря за делника, ако ходите на работа! Ето защо аз предвидливо я споделям по-отрано и за мен няма да има по-голяма радост, ако я опитате в някой от следващите (почивни) дни - с повод и без повод!


Уверявам ви, че макар комбинацията на месо и череши за някои да е като манджа с грозде, тук няма дори да ви мигне окото за това какво невероятно подходящо съчетание е !!!
Самите череши са мариновани в балсамиков оцет и чесън, което ги превръща в една наистина ароматна глазура и гарнитура в едно!


Ето и рецептата:

Необходими продукти:
Около 1 кг свинско /  свински ребра (аз използвах около 800 г)
черен пипер
сол
сока на един лимон
олио за пържене

За черешите:
2 ч.ч. почистени череши
1 с.л. тъмен соев сос ( по желание)
1/4 ч.ч  баласамов оцет
4-5 скилидки чесън
1-2 ч.л. мед
кората на лимон
сол
нарязан магданоз

Можете да използвате каквото желаете свинско месо, но в магазина окото ми се спря на това симпатично парче ребра и не можах да устоя. Измиваме го и подсушаваме добре с кухненска хартия. Това ще ни гарантира получаването на една страхотна коричка.


Запържваме месото от всички страни в предварително загрято олио. Пазете се, че пръска!


След като сме "запечатили" месото добре от всички страни, го слагам в по-дълбока тавичка. Изстисквам върху него сока на един лимон и след това започвам да обтривам месото със сол от всички страни. Месото трябва да е добре осолено. (Имайте предвид, че всяка сол соли различно. Сега ползвам една, която и шепа да сложа, може да не е солено.)



След това към мазнината, в която сме пържили, добавяме малко топла вода и изливаме тази течност в тавичката. Сипвам течност почти до средата на месото. След това покривам тавата добре с фолио и пъхам месото да се пече на максимална температура. Щом заври (отнема няколко минути), намалявам фурната на около 160 градуса и пека месото така поне три часа.
Това време може да ви се стори много, но ако искате най-прекрасното месо на света - това е начина! 
Именно този вид печено е сред специалитетите ми, когато идват гости, и досега не съм имала разочаровани! Спокойно можете да вършите други дейности през деня, или пък ако имате фурна с таймер - почти няма за какво да се притеснявате.
Към края на готвенето единствено изваждам месото и го проверявам дали се разпада леко при натиск. Течността в тавата трябва да се е редуцирала до солен сос с лимонов аромат!

Когато готвенето е към края, се захващаме с черешите. За целта слагаме оцета в касерола на огъня и оставяме  да поври, докато течността се редуцира ето така:



Изсипваме оцета към предварително почистените череши и разбъркваме. Прибавяме останалите съставки - соевия сос, ситно нарязания чесън, лимоновата кора и меда.


Оставяме черешите да се мариноват за кратко, а след това гарнираме с тях готовото месо. Една-две щипки нарязан магданоз за свежест и ухание - последен щрих в ястието!


Не мога да ви опиша всички вкусове, които ще усетите, щом соковете на тази вкусотия се излеят в устата ви! Истински танц на сетивата!




Месото е толкова крехко, че наистина само един натиск с вилицата и то се отделя от кокала. Кой каза, че за яденето на ребра трябва да се цапате?!


Ох, ще взема да приключвам вече и ще ходя да ям! И моето не е лесно...:)
Само последна хапка!

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!


32 коментара:

  1. Боряна Томова15 юни 2015 г. в 15:46

    Браво Лу, както винаги успяваш да ме изкушиш :) Почти усетих вкуса :) И това ще се пробва задължително ! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Боряна! Ще се радвам да го направиш и да споделиш впечатления :) Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Страхотна рецепта!! Записано:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Както винаги - перфектно :)

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасно, изкушаващо, Люси! Комбинирала съм месо с много плодове, но май с пресни череши още не съм опитвала, благодаря за подсказката! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Сонче! Надявам се да ти хареса, колкото и на нас! Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  5. Уау! Истински разкош! Поздравления от мен и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Радост! Прекрасен ден и пред теб!

      Изтриване
  6. Ти се шегуваш, това е най-вкусното и изкушаващо нещо, което съм виждала! Уникално изглежда! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка, повярвай ми, наистина е толкова вкусно, колкото изглежда! Благодаря ти за това, че намина и писа! Прегръдка от мен!

      Изтриване
  7. Моля те, Люси, пускай само по една снимка на такива изкушения , все някак ще я преглътна, ама на всичко това не мога да устоя, голяма прелест! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Ами нали човек се храни с очите и аз да не си ходи никой от тук гладен :)

      Изтриване
  8. А, Люси, ти нямаш милост май...Изумително месо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, никаква :) Благодаря ти, скъпа! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  9. Здравейте,поздравления за уникалната рецепта! Тъй като ми предстои повод и искам да приготвя свинско месо, но гостите ми са традиционалисти, искам да го приготвя с картофи,просто ме впечатли как изглежда вашето свинско и искам да попитам мога ли по същия начин да процедирам с месото,независимо,че няма да е с череши,просто да гарнирам с картофи? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Няма проблем, разбира се :) месото съм приготвила отделно от черешите, така че самата технология и подправянето му с продуктите ще са достатъчни за да го приготвиш! Ще се радвам да ми пишеш после с отзиви, тъй и аз се надявам да се хареса на гостите ти! Сърдечни поздрави и усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  10. Ох, изглежда прекрасно с черешите, но сега е януари!!! Чудя се , с какво да заменя черешите? А месото пека по същия начин в пръстен гювеч, като в последния час на печенето поставям 5-6 нарязани на едро / на две/ картофи и 2 бр. сочни кисели ябълки / нарязани на 4 парчета/ . Но това е вече друга рецепта, сега си мисля за череши. Благодаря за хубавата рецепта, за приятния блог и че Ви открих. Хубава вечер! Нася Игнатова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нася, мисля, че спокойно може да ползваш замразени вишни или череши, тъй като от компот ще бъдат твърде сладки и кашкави ( мое мнение). Лично аз харесвам ястието в тази комбинация, тъй като замяната им с друго би била, както казваш - друго ястие :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  11. Благодаря, за плобдовете от компот сме на едно мнение, мислех за сушени череши ....но вече съм запасена със замразени вишни и нямам търпение... денят за експеримента е утре. Сърдечни поздрави хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Вчера го направих, страхотно е!

    ОтговорИзтриване
  13. Поредната прекрасна рецепта! Птобвахме я в събота вечер и се получи страхотно. Благодаря! Когато искам нещо интересно и вкусно отварям твоя блог. Пробвала съм много неща и до сега няма слаб резултат.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за думите и чудесните отзиви, Гергана! Поздрави от все сърце!

      Изтриване
  14. Здравей Люси, сосът от черешите реално е сладък - от самите череши и от меда, не се слага сол в него, нали?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не бих казала, че е сладък. Соевия сос е доста солен, имаме и оцет :)

      Изтриване
  15. здравейте! много ми допадна вашата рецепта и бих искала да я приготвя за гости. спряла съм се на врат, но се чудя дали ако пека цяло парче за толкова време след това ще могат да се режат хубави парчета и дали няма да се разпада. какво ще ме посъветвате? дали ще стане с вратни пържоли или да заложа на цяло парче все пак. благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Ако имате остър нож и оставите месото хубаво да изстине, може да нарежете парчета, но може и да го печете по-малко, за да не се разпада при натиск.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...