четвъртък, 25 юни 2015 г.

Пикантно пилешко с ананас / Spicy - Pineapple Chicken


Както винаги, през седмицата гледам да ви предлагам бързи и лесни идеи за вечеря, която може да се приготви за по-малко от час! И аз, като много други, консумирам пилешко доста често, но докато старите и добре познати рецепти за пиле с ориз и картофи са ми леко казано втръснали, днешната рецепта е приятна изненада, която може да накара всеки любител на лютичкото да се поизпоти от кеф :) 
И защото никое уникално ястие не съдържа само един вкус, имаме и малко сладък ананас, който да дарява небцето с ароматния си сок, с който да угаси огъня в гърлото! 


В ястието можете да усетите още лека цитрусова нотка, букет от подправки, а глазурата на месото ще ви накара да си оближете пръстите дотолкова, че ще има опасност да ги изядете :) 


И тъй като за ястието не ви трябват повече от шепа продукти, консерва ананас и няколко бутчета (които са точно на промоция в един от големите супермаркети), може би ще решите да ги опитате още днес. Затова ето и рецептата:
Необходими продукти:
3 бр. пилешки бутчета
1 ч.л. сол
1 ч.л. черен пипер
1 ч.л. чесън на прах
1 ч.л. чили / червен пипер
2 ч.л. кайенски пипер

Още:
1/2 консерва ананас
1/2 лайм
1-2 скилидки чесън
1 зелена люта чушка

За  глазурата:
сока от консервата
1 с.л. царевично нишесте
1 с.л. лют сос (тип табаско)

Макар продуктите да изглеждат много, като цяло повечето са подправки. Затова обтриваме със сухите подправки месото и нареждаме в тавичка. Покриваме отгоре с резенчета ананас, някоя скилидка чесън (Тя не е задължителна, ако не обичате толкова силен аромат. Все пак имаме чесън на прах.), нарязаната люта чушка и лайм. Изсипваме малко от сока в тавичката. Пъхаме да се пече на силна фурна.


През това време приготвяме глазурата, като смесваме нишестето с лютия сос и малко от сока от консервата, докато се получи подходяща за нанасяне консистенция. Когато бутчетата заврят, намаляме температурата на около 170 и глазираме бутчетата. Разпределям глазурата върху тях, като след това от време на време нанасям още, потапяйки четката в течността в тавичката.

Скоро след това имаме златни на вид, сочни и ароматни бутчета:



Може да гарнирате ястието с ориз, салата или..само вода! Във всеки случай ще се радвате, че сте отделили време да си приготвите истинско, домашно и питателно ястие за вечеря!
Сочно във всяка хапка!



Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели! 







13 коментара:

  1. Леле, Люска, това ще ми хареса толкова много, че и отгоре! Много, много по мой вкус, чудесно е! :) Направо ти свивам едно бутче. :)
    Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Взимай, Гери! Винаги ми е интересно да си записвам мисловно нещата, които обичаш и не...все някога ще се видим и ще трябва да знам какво да те нагостя :) P.s- Успех с дипломната, мила!

      Изтриване
    2. Ооо, взаимно ще се гощаваме, ще ми е много по-драго. Пък и вече сме обучени да готвим заедно. ;) Благодаря ти, Люска, прегръдки!

      Изтриване
  2. Познавам и обожавам вкусът на пилешко с ананас :) Чудесно ястие е!
    Любимата ми комбинация е пилешко с праз и ананас.
    А снимките ти ме подсещат че скоро не съм го готвила :)
    Отново апетитни и как възбужат апетита самоооо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, не съм опитвала с праз и ананас, но веднага ме заинтригува да опитам! Радвам се, че намина, мила! Прегръдка!

      Изтриване
    2. Имам рецептата в блога :)

      Изтриване
  3. Страхотно е, феноменално! На почивка съм и пак ми замая главата, ненадмината си. Със сигурност ще се вечеря нещо в сладко-кисел сос, а ведага щом се прибера правя пилето! Бълбук, бълбук, посещението на блога предизвиква лавиноообразно слюноотделяне. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, благодаря :) Толкова сладък коментар! Наистина ме усмихна, Анонимен! Надявам се, си намерила нещо подходящо за хапване, пък ще чакам отзивите ти, когато го приготвиш у дома! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  4. Хи-хи, за мен с вода за гарнитура, моля!
    Страхотно предложение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Весела! Веднага сервирам :) Прегръдка!

      Изтриване
  5. Люси, отдавна му се канех и днес му дойде реда на това ястие. Е, не толкова пикантно, ананаса беше на парченца, но пак беше много вкусно. Не видях никъде да се ползва мазнина, но аз сложих малко на дъното на тавичка та. Поздравления, страхотна си.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...