понеделник, 1 юни 2015 г.

Куркубиня с шоколад / Kourkoubínia with chocolate





Честит Първи юни, дечковци! 

Малки и  големи, на размери или по сърце! Бъдете живи и здрави и винаги пазете онази малка частица лудост, присъща на детето, вярата в чудеса (като това, че баш днес няма да проверяват домашно или шефа няма да забележи, че си закъснял за работа), надеждата за по-светли дни, в които вие ще сте супер герой и ще можете да решавате проблемите в света с лекота (или айде, поне вашите), убедеността, че макар животът да е несправедлив, не означава, че не можем да постъпваме винаги справедливо и делюзията, че от сладко няма да напълнеете толкова! 
Макар че кой не обича пухкави бебета. Като топли плюшени играчки, които ти иде да изцвръцкаш от гушкане ( Е, не го правете де, само казвам :) ) 


Днес много от вас/ нас ще намажат с нещо сладко, защото ако не днес, то кога? Обаче е работен ден и затова реших да ви предложа супер лесен десерт, който можете да приготвите за броени минути - Куркубиня. 



Този десерт превзе сърцата на всеки, който го е опитал, и не пропусна да направи същото и с мен.  Не само е икономичен (ще ви струва около два-три лева), излизат много бройки, а пък всяка хапка се топли в устата като малко късче от рая!
Нали си ме знаете - сладичкото не е никога достатъчно, затова ги залях в шоколад.




Може да не е някоя засукана торта, но съм сигурна, че и малки и големи ще го одобрят, защото е на малки симпатични хапки, подходящи за грабване всеки път щом минете през масата :) 
Рецептата видях от Маги, за която искрено благодаря. Тя толкова подробно е описала цялата процедура, че едва ли мога да допълня нещо. Искаше ми се и аз да направя стъпка по стъпка, но тъй като ръцете ми бяха доста мазни, нямаше как да снимам. Тъй като вече ми бе казано, че ще ги правя отново (Я, виж ти), ще се постарая да допълня снимките за стъпка по стъпка.
Ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
1 пакет кори за баница
1/2 лимон
2 ч.ч. захар 
2 ч.ч. вода
олио
100 г шоколад
100-150 мл течна  сметана

 "Ей, ама това хич не е зле..ммм"
1.) Започваме като приготвяме захарния сироп. Аз го приготвих предната вечер. Сложих водата и захарта да заврат в подходящ съд на котлона. Можете да добавите кората към сиропа, но аз предпочитам да капна няколко капки лимонов сок към него, преди да го дръпна от огъня, като по този начин ще предотвратим да се захароса. След като сиропът заври, го оставете на котлона не повече от 3-4 минути. Той трябва да си остане рядък.

2.) Следващата стъпка е оформянето на куркубините. Пригответе си олио и малко вода под ръка. Слагаме една кора. Намазняваме с олио толкова, колкото добре да залепне втората кора отгоре. Слагаме втората кора, намасляваме почти цялата, като в долния край само намазваме с вода с помощта на четка.

3) Сгъваме корите първо от горния край, веднъж към средата. После още веднъж до мястото, където сме сложили водичка. Започваме да завиваме на стегнато руло от горе надолу, като завършваме към края с водата, която ще послужи за лепило на корите и така те няма да се отворят при пържене.

4.) Така оформените рулца нарязваме на малки хапки, които пържим до зачервяване в загрятото олио. Аз държа мазнината на две трети от силата на котлона, тъй като не искам куркубините да прегорят. Те стават наистина бързо, като добият ли този златисто-оранжев цвят, значи са готови. Изваждаме ги с помощта на решетъчна лъжица и веднага ги слагаме в охладения и предварително направен от нас захарен сироп.
Слагаме следващата порция за пържене, и щом станат готови за сиропа, изваждаме предишните, слагаме ги в подходящ съд, а на тяхно място изсипваме новата порция.

5.) Куркубините са облени в сиропа, но не са много напоени. Така те остават значително хрупкави отвън, но с по-мека сърцевина. Можете да ги консумирате и така, но аз ви предлагам да ги облеете с шоколад. За да стегне по-бързо върху сладкишите, можете да ги приберете за половин час в хладилника за да се охладят.

6.) През това време правим шоколадов ганаш от затоплената сметана и начупения шоколад. Ако искате ганашът да остане по-течен, сложете 150 мл сметана, но ако искате да стегне добре, сложете равно съотношение.

                        
         
Ама кой ще ти ги чака да стегнат...награбихме ги веднага!




И така, сега е празник и няма да обръщаме внимание на това, че това не е полезна храна и т.н., защото съвсем ще се загуби смисълът на целия пост! Ще си затворим очите днес и ще дадем на децата да хапват от домашните сладки, да горят с беснеене цялата си енергия и да предизвикват в нас множество усмивки






Kids are cool!!! Rock on! 

                  

И отново - честит празник на всички празнуващи днес! Бъдете щастливи! 

Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!



15 коментара:

  1. Още едно неустоимо предложение, Люси...
    Преглъщам и залепнах пред монитора -
    сладко, по-сладко, още по-сладко и шоколад.
    Много ми харесва, страхотна идея, впечатляващи снимки.
    Благодаря ти, поздрави за теб и Маги, хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Диди! Това е нещо наистина бързо и лесно, което мога да спретна винаги, ако ми дойдеш и на гости! Сигурна съм, че ще ти хареса! Прегръдка и много усмивки от мен!

      Изтриване
  2. Признавам си, че до сега не знаех какво е куркубиня, но съм очарована. Изглежда толкова вкусно!
    Ех, Люси не спираш да ни изкушаваш с рецепти коя от коя по-апетитни!
    Поздрави и слънчева седмица! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Светлана! Много се радвам, че мога да ви предоставя голямо разнообразие от изпитани и любими за мен рецепти и те получават такива отзиви! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  3. Prekrasno sladko-iznenada!Blagodaria mnogo,Liussi. Da si blagosloveno i shtastliva !!!

    ОтговорИзтриване
  4. Ей Люсинка ... запази детското в себе си ... честит 1 юни!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотна рецепта, Люси! Звучи наистина лесно и със сигурност е размазващо вкусно.
    Мисля да опитам рецептата, но оформени по същия начин да ги изпека във фурната, дано да се получи.
    Благодаря ти и хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, стига да са добре намаслени, не виждам проблем да не се получи. Аз също реших да опитам втория път по този начин...ще споделяме впечатления! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  6. Честит празник, дечко:))Бъди все така лудичка:))
    Колкото до десерта ти(докато стигна до долу и му забравих отново името:) правих веднъж, но нещо явно не съм улучила - получи ми се нещо жилаво и глетаво отвътре и безвкусно, ще ме накараш сега пак до пробвам, такава си подстрекателка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Веселка! Весел празник и на теб - пораснало момиче! Странна работа при теб , че така се поличило, може би си ги киснала повече в сиропа, отколкото трябва. При мен останаха предимно хрупкави отвън, но по-сочни отвътре. Но хич не се чуди - идвай на гости, ей сега ще ти спретна едни да ги разгадаем! Прегръдка, мила!

      Изтриване
  7. Люска, има ли място на масата за още дечковци? Че аз не мисля да пораствам. ;)
    Пожелавам ти го и на теб!
    И да ти е мноооого сладко - всичко! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, и аз съм така, така че на масата, под масата - взимай пастелите за рисуване, грабвай някоя сладко от тавата и да празнуваме този детски празник! Силна прегръдка и от мен!

      Изтриване
  8. Приятен загар и вкус,но средата е бяла и сурова. Пържих на умерен огън.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...