сряда, 29 януари 2020 г.

Яйца на очи и гарнитура от топла зелева салата с бекон / Sunny side eggs with warm cabbage salad


Когато си на диета времето тече различно. Ето например почнах я поне седмица след края на коледната ваканция при семейството, което значи поне седмица от първия месец на 2020-та. Не е кой знае колко, а на мен ми се струва, че вече половин година не съм близвала шоколад. Спирането на захарта е най-трудното нещо и само човек, който наистина обича сладичко знае какво е да не може да си хапнеш НИЩО, АМА НИЩО със захар. 

Да, обаче няма по-голям инат от жена, която е осъзнала, че не се пъха в любимите си дънки и това не е нещо, на което мога да затворя очи. Само две седмици от месеца и дънките за фаза 1 ми стават, което е добре. Имам още два чифта - фаза 2 и фаза 3, като напъхам ли се в последните, спокойно мога да си сипя чаша винце или бира. ( Няма как, ако не спрете алкохола докато сте на диета, само се мъчите излишно) 

Хубавото е, че благодарение на диетата започнах да събуждам вкусовете си рецептори и най-сетне се наслаждавам истински на неща, до които едва ли бих достигнала да си приготвя, ако не се налагаше. Намаляването на солта и спирането на захарта сякаш първо доведе до слепота, а сега вече виждам като прилеп - по-добре от всички :) Толкова ми е вкусно броколито, че не мога да му се нарадвам да му измислям рецепти. Зелето също! Напълно заменям всякакъв вид паста с леко запържено зеленце, което още хрупка и това се превърна в любимата ми лека гарнитура.

Днес ви представям любим обяд и вечеря в едно - Яйца на очи и гарнитура от топла зелева салата с бекон. 
Всичко правя на око и затова продуктите ще са примерни, но са както следват:
Необходими продукти:
2 бр. яйца
2-3 с.л. кисело мляко
2-3 скилидки чесън
магданоз
1 двойна шепа прясно зеле
2-3 резена бекон
ябълков оцет
лют пипер
кокосово масло/ зехтин

Започваме като слагаме малко кокосова мазнина или зехтин в тиганче и чукваме две яйца, за да изпържим на очи. Може да ги напарвам без мазнина, ако имаме подходящ тиган, но в случая все тази, не е проблем. Не слагам сол.

През това време в купичка слагам пресован чесън, накълцан магданоз и малко кисело мляко и разбърквам. Магданоз и чесън яжте колкото можете повече в този период и го пъхайте където намерите за възможно. :) 

След като яйцата са готови, сложете нарязания на кубчета бекон в същия тиган и след като се позапържи, той ще пусне и аромат, мазнина и сол. Хвърлете вътре нарязаното на средно зеленце и го объркайте два-три пъти, докато го хване топлината, но остане хрупкаво. 
Извадете го и го сложете за гарнитура. 
Овкусете с няколко капки ябълков оцет, който също е полазен и поръска от лют червен пипер.
Подправките са ваш приятел и ги използвайте да донесете вкус на ястието, вместо да ползвате сол или захар.
Получава се супер вкусно ястие  и определено е нещо, към което посягам често. Надявам се да ви харесва и ако е така, не забравяйте процедурата : Ударете ми едно рамо ( лайк) на страничката във фейсбук и ме последвайте в инстаграм! 


 До нови срещи, приятели и ако рецептите ви харесват, последвайте ме в Истаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук и моя инстаграм акаунт тук!
Благодаря ви, приятели!




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...