сряда, 21 февруари 2024 г.

Огретен с праз / Creamy leeks gratin

 

Сега сигурно ще ви изненадам, но не съм от най-големите любители на праза. И все пак, имам много рецепти с него и макар да не се хващам прегладняла да мечтая за праз, някак щом ми заухае не него мигновено си казвам, че трябва да си хапна. Винаги ще предпочета баница със сирене и яйце вместо с праз, но ако има баница с праз и отделно такава със сирене, ще си хапна и от двете. Разбирате ли ме за какво говоря :) ?

Лаком г*з му се вика на моето и не мога да разбера, защо има хора за които харната е само източник на енергия и ядат на сила едва ли не, да си презаредят батерията и такива като мен, които смятат, че храната е едно от най-хубавите преживявания в живота и наслаждаването й,  готвенето й, аранжирането и хапването й, с вино или без, с хляб или без, на диета или не, е едно върховно удоволствие, което може да промени цялото ти настроение за деня. 



Моята добре приятелка Ванчето е точно като мен и докато други жени обикалят магазините да си набавят серотонин, то ние с нея обикаляме ресторантите да опитваме храна, а ако е по-скъпа ще си я поделим. Тя е толкова несломима, упорита и силна в ежедневието й, но няма нещо, което  накара лицето й да посърне така бързо, като това да е платила за харна, която дори не е толкова вкусна. 
Хубавото е, че и двете с нея оценяваме пълната палитра на ястията и обичаме както родопски пататник и цедено кисело мляко така и охлюви по бургундски. Знам, че и днешния огретен с праз ще й хареса, както и на вас. Ще се хареса и на тези, които уж не обичат праз, ама си го хапват, и макар тук да е звездата в ястието, така умело се гушка с дигите продукти, че просто лапаш виличка след виличка и дори не се замисляш от какво е ястието. 

Вече го обещах на някои от вас във Фейсбук, затова няма да се бавя, че денят си минава, а сигурно ще искате да го направите за вечеря. разбира се, Видео рецепта също има.

Тази рецепта може да видите и във 
Необходими продукти:
2-3 стръка праз 
4-5 картофа
2 моркова
2 с.л. брашно
300 мл прясно мляко ( или 50 на 50 с готварска сметана) 
300 г кашкавал 
1ч.л. сол
1 ч.л. червен пипер
1/2 ч.л. чубрица
1 ч.л. черен пипер
1 ч.л. куркума


Започваме като си измиваме и обелваме зеленчуците. Аз имах големи стръкове праз, но има и по-малки, като цяло изберете си една средна тавичка и гледайте като сложите вътре праз да я запълни. 


Нарязваме праза на колелца, а картофите на малки кубчета.

 

Рендосваме и морковите на по-едро ренде. 


Загряваме олио в тиган за пържене и първо запържваме картофките за една-две минути от всички страни. След това прибавяме нарязани праз и пържим докато омекне.

 

Следва да прибавим и морковите, разбъркваме ги и тях за минута-две в тигана и прибавяме подправките. 

 

Продължаваме да пържим ястието, докато прибавяме последователно след това брашното и млякото. Аз сложих и 50 на 50 мляко и сметана. 

 

Готовата смес изсипваме в тавичката и доливаме с малко водичка, ако е необходимо. Отгоре слагаме кашкавала и запичаме


на 180 градуса за около 40 минути. 


След това нарязваме на парчета и сервираме.


Много лесна рецепта, която може да направите всеки ден след работа за бърза вечеря, така че да й се насладите топла и прясна. Опитайте, а после минете да ми оставите отзив. 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - следвайте, коментирайте и споделяйте 💓

📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на !
cussivalo@yahoo.com

Кулинарното ми пътешествие продължава още във :

Страницата на блога във Facebook:
👉Lussi`s World of Artcraft

Приятелската кулинарна група в която можеш сам да публикуваш във Facebook:

👉Тik Tok:




 Харесва ли ви публикацията и моя блог? 

Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти ! 
📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на cussivalo@yahoo.com 
Благодаря ви, приятели! 




1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...