петък, 16 февруари 2024 г.

Палачинкова торта "Черно и бяло" / Black & White Mille Crepe Recipe

 

Навярно вече сте попадали на тази рецепта в Инстаграм, You tube и хилядите клипчета в нета, защото е много актуална и аз просто нямаше как да я подмина. Не можех да спя докато не я направя, а пък все по-рядко ми остава време за тези по-изпипани десерти. Хубавото на тортите е, че в повечето случай можеш да ги сътворяваш два - три дни, а ако е с палачинки - с още някой друг ден отгоре. 

Та, както казах, влюбих с в тази шарка преди доста време в един десерт с пластове от желе  и се радвам, че някой ( не, аз) се е сетил, че има и по-лесен вариант - с палачинки. 

Следващият път, ще я направя с цветни палачинки за да достигна нещо средно между първоначалната идея и тази, и вярвам, че ще се поучи много забавна торта :) 

За днешната торта не ви трябва много: само рецепта за любимите ви палачинки!  Аз ще се ви дам моята, макар да си призная, винаги ги правя на око. Тези от вас, които са ветерани в  парването на палачинки, знаят че тестото  за тях се прави на усет, тъй като много зависи от яйцата, процента на млякото и т.н. 

Хубавото е, че докато се научите ще изядете много несполучливи палачинки, а още по-хубавото е, че сместа може да си я натаманявате през цялото време, така че не губите нищо. 

Освен яйца и мляко е добре да имате и една малка фуфка, която да си топне пръстчето вътре и да я подслади по неповторим начин.  Аз се сдобих с моята преди седем месеца и съм много доволна от този модел, макар да  е малко шумен и не е  много енергоспестяващ. 

Много бях притеснена дали ще ми се получи шарката за тортата, защото знаех, че нямам времето да я правя бавно и да я доизпивам, но ето още една хубава новина - не е толкова трудно колкото изглежда и явно не е и много важно да е чак толкова изпипана да се получи. 

Затова, хващайте тигана за палачинки и да я почваме тази торта!

Направила съм и ВИДЕО рецепта, защото вече почти никой не чете блогове и трябва да викам Стивън Спилбърг да ми държи телефона, докато жонглирам с тиганите, ама такова е вече през 2024 година. 

Тази рецепта може да видите и във 


Необходими продукти:
4 яйца
350 мл мляко
150 мл айран
30 г тъмно какао
130 г брашно
2-3 с.л. олио
За кремовете:
500 г маскарпоне
400 мл сметана за разбиване ( подсладена)
2-3 с.л. течен шоколад или разтопен черен, какао

Както казах, продуктите за палачинките са приблизителни, а и като цяло аз не използвам всички палачинки за тортата. Мой съвет е като за първи път да направите по-малка торта, с около 8-9 палачинки.

Започваме като разбиваме яйцата за тях, 


и към тях добавяме брашното, какаото и 


прясното мляко. Добавям малко кисело мляко и вода или айран ако имам, тъй като според мен стават по-копринени и нежни, когато има кисело мляко. Аз не слагам в палачинките захар или набухвател, поне не в този им вид, но вие винаги може да сложите. Слагаме малко олио и разбиваме всичко отново. ( Боян е нетърпелив да му дам и на него да се включи)

 

Готовата смес трябва да е по-рядка от боза. 
В нагорещен тиган за палачинки, намазан с малко мазнина, изсипваме около едно черпаче от сместа и разпределяме по цялата повърхност на тиган. След като почне да се отделя с помощта на шпатула от сраните обръщаме палачинката и запичаме за още половин минута. 


Готовите палачинки изразяваме с диаметър около 18-20 см.


В купата на миксера разбиваме изстудената сметана и прибавяме максарпонето. Тъй като сметаната е вече подсладена не слагаме допълнително захар, но ако нямате такава, сложете на вкус.
Отделяме половината бяла сметаната в купа, а към останалата част прибавяме течен шоколад, разтопен или само какао, така че да я оцветим в кафяво.

 

Прехвърляме двете смеси в еднократни пошове по отделно, на които сме отрязали връхчето. Съобразете да не е твърде малък отвор, трябва да ни шприцованата лента да има обем. 

Започваме сглобяването като върху една палачинка шприцоваме от белия крем около 5 ленти, на еднакво разстояние една от друга. Отново казвам, лентите трябва да са обемни и нагоре, тъй като след поставянето на втора палачинка отгоре, трябва да се получат вълнички.


Помагаме си с помощта на дървена тръбичка или химикал за да натиснем втората палачинка плътно до всяка лента, без да я сплескваме и да запазим обема й. 


Между тях шприцоваме вече от втория, кафяв крем и повтаряме процедурата.


Редим така останалите палачинки, като накрая измазваме тортата с останалия ни крем по желание. 
Аз използвах общо осем палачинки за торта с диаметър 18 см. 


Останаха ми от кремовете, но ги използвах за друг десерт. И все пак по-добре да имате повече крем, отколкото да не ви стигне. Тази торта е доста кремообразна, много лека и вкусна. 


Оставих я за една нощ в хладилника, за да съм сигурна, че ще стегне и ще мога да я разрежа. 
На другия ден още с първия разрез шарката се разкри :) 



Не знам дали защото Боян помогна, но тортичката стана чудно от първия път.


Уикендите са дни за палачинки, затова отделете си няколко и си спретнете тази грабваща и съблазнителна тортичка. 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - следвайте, коментирайте и споделяйте 💓


📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на !
cussivalo@yahoo.com

Кулинарното ми пътешествие продължава още във :

Страницата на блога във Facebook:
👉Lussi`s World of Artcraft

Приятелската кулинарна група в която можеш сам да публикуваш във Facebook:

👉Тik Tok:

  Харесва ли ви публикацията и моя блог? 

Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти ! 
📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на cussivalo@yahoo.com 
Благодаря ви, приятели! 



6 коментара:

  1. Здравейте!
    Тортата е изключително красива и обещаващо вкусна!
    Възхищавам се на кулинарните Ви умения ,вниманието ,с което описвате всяка стъпка при направа на тортата! Ще опитам да я направя и дано успея! Пожелавам Ви здраве и да дарявате любителите още много кулинарни изкушения!
    И целунете от мен сладкото Ви помощниче -бонбонче!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за така милите думи! Обезателно ще го нацелувам, и без туй само повод си търся :)

      Изтриване
  2. Прекрасна както винаги ! ❤️

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте,уникално красива торта...Бихте ли споделили палачинките колко са големи?

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...