сряда, 1 февруари 2023 г.

Плодово суши / Frushi - Fruit Sushi

 

Ето ни в месеца на любовта и виното отново. Добре че сме си измислили поводи за празнуване през тези месеци, че иначе как ще я избутаме зимата. Стане ли лято, вече е лесно. Любовта така и така се носи във въздуха, но сега, във все още кратките и студени зимни дни, когато сме навлечени под сто ката дрехи, а еуфорията от коледните празници ни се струва все по-далчена, добре е да си припомним темата, която винаги, ама винаги ни вълнува - сладкото усещане на влюбването за първи или милионен път. 

И ако не сте от супер влюбчивите, като мен, случва ми се е много рядко въпреки, че не мога да се оплача от липса на внимание, трудно ми се завърта главата наистина, но затова пък храната го прави с лекота. Няма да е лъжа ако да кажа, че именно тя е голямата ми любов, защото досега не ми се случвало да не ми е до нея :) или поне е за кратко...после пак съм гладна. 

И все пак не всички ястия и десерти спечелват сърцето ми, както е със сушито например. И до днес днешен го ям, но не го обикнах, освен нигирито, което е без водорасли по принцип, но и ако трябва да съм честна, досега не съм яла токова вкусно суши в България, както в Холандия, Норвегия и други страни, които рибата е наистина, наистина прясна в ресторанта. 

Дано не ме заклеймите много за изказването си, тъй като живеем време в което всяко нещо може да разгневи публиката, пък било то лично мнение в личен блог :) 

Но какво да се прави, такъв е моя опит, а може би вкус. Затова пък намирам сушито за много красиво, компактно за хапване с питие и ако има нещо което, може да го направи наистина вкусно, то това е днешната рецепта.  В нея, то е в сладък вариант вместо солен, и не, няма риба в него. Това си е истински десерт, отново с екзотична нотка, ориз и уверявам ви вкус, който изкушава и вид, който съблазнява.
Ако искате да приготвите хубав десерт за идващия Св. Валентин или просто да поднесете перфектния такъв за парти, под формата на хапки, уверявам ви това е той. Много свеж, вкусен и лесна за приготвяне. 

Необходими продукти:
200 мл течна сладка сметана
350 мл вода
3 с.л. захар
щипка сол
1 ванилия

Още: 
плодове: ягоди, киви, манго
за овалване: сусам, кокос, ядки и други

Оризът за суши е специфичен. Той има достатъчно нишесте, за да се слепва добре, но си запазва формата след сваряване. За приготвянето на нашето суши леко го измиваме и слагаме заедно с водата, захарта и шипката сол да заври на котлона. След като заври, намаляваме котлона на ниска температура и варим още 20 минути докато абсорбира течността. След това изключваме, добавяме сметаната, докато е още горещ, заедно с ванилията и разбъркваме. 


Оставяме на страна да изстива, поемайки останалата течност в себе си през това време, овкусявайки го допълнително през това време. 
За самото суши е добре да имаме или машинка за такова, или от бамбуковите подложки за хранене, с което завиването става по-лесно. За щастие те се продават във всяко левче, домашни потреби и т.н. 
Слагаме подложката, в върху нея - лист стреч фолио. Разпределяме ориза ето така:


Подготвяме си плодове по желание - аз избрах ягоди, киви, мандарини, манго и банан, които нарязваме и разпределяме в основата по дължина.
С помощта на подложката завиваме всичко и пристягаме, като така образуваме първото руло. 


Използвайки белачка за картофи правим и няколко много тънки ленти от кивито и мангото, с които да облечем сушито ето така. Завиваме със стреч фолиото отново и отрязваме тази част от сушито, преместяйки го настрани, продължавайки с останалата част, която може да направим със същата или различна плънка.


Второто руло направих шарено - с част киви и манго отгоре, а други части поръсих само с черен сусам и кокос. Отново завих в стреч фолио и сложих рулата за кратко в хладилника.


След като стегнат, махаме фолиото и режем на парченца с помощта на остър нож.


Като малки плодови бомбички, които ще "избухнат" в устата ви с всяка хапка.



Перфектният парти десерт, лек, но засищащ, икономичен като продукти, но носещ много вкус, цвят, настроение и възможности за експериментиране.


Ако искате да направите сос за топене, може да използвате такъв от пасирани замразени малини, в който слагам винаги малко захар, сол и олио, така че да стане като дресинг.


Ще се радвам да ми пишете или изпратите снимки на вашите творения, които да споделя а моята страничка и социални мрежи :) 


п.п. Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!

2 коментара:

  1. Сушито изглежда отлично оформено (и много вкусно, разбира се!). На мен най-трудно ми се получава завиването - все нещо не успявам да стегна достатъчно ориза и леко ми се разпадат хапките. Ще пробвам тази рецепта обаче стъпка по стъпка... много изкушаващо изглежда.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...