четвъртък, 16 февруари 2023 г.

Домашен крем "Данет дуо" Шоколад / Homemade Danette Duo Chocolate


Кажете ми, че не съм само аз? само аз и децата? Понякога ми се прехапват готови сладости от магазина, като например готовите шоколадови кремчета със сметана. Има много марки, но като че ли Данет е най-разпознаваемо. И тъй като си взимам от време на време, признавам си, си признавам също, че в даден момент искам да си го приготвя и сама. Поне със сигурност знам какво ще има вътре, мога сама да побера продуктите като качество и определено ми е по-спококойно на душата. В този случай, не мога да ви обещая, че вкусът е съвсем същия, защото определено е по-вкусно :) като съчетание, вид и усещане, напълно задоволява глада ми за такова кремче, но я няма тази водниста и безвкусна текстура, а е заместена от плътен шоколадов крем. 
Приготвих този крем също за един Свети Валентин преди време, тъй като след коледните празници определено ни се хапват по-леки десерти. Ще се радвам да го опитате и да ми споделите вашите впечатления в коментарите тук :) 


Необходими продукти: 
400 мл пълномаслено мляко ( или 300 мл вода+ 100 мл сметана)
60 г царевично нишесте
100 г какао
1/2 консерва подсладено кондензирано мляко
150 г млечен шоколад

Още:
бита сметана
млени Oрео бисквитки

Слагаме млякото ( или водата и сметаната) , заедно с кондензираното мляко на котлона да заври. Снимала съм кое кондензирано мляко съм ползвала, но може и да е друга марка, просто изберете това, което е гъсто и тежки.  


През това време в купичка смесваме нишестето с какаото добре. 


Прибавяме към тази смес мляко по малко от течността, докато получим смес като горещ шоколад, а после я прехвърляме отново към останалото ни мляко на котлона. Бъркаме енергично, докато кремът се сгъсти. Дърпаме от огъня и към горещия крем прибавям нарязан на дребно млечен шоколад, за да подсилим шоколадовия вкус. Оставяме го за малко да се отпусне, а след това разбъркваме отново докато се интегрира напълно в крема. 


Готовия крем разпределяме в чаши, а след като изстине напълно довършваме с богат пласт бита сметана, която може да украсите с малко смлени бисквитки по желание. 


Обожавам да загребвам от плътния крем и голямо количество от вкусната, изстудена пухкава сметана. Действа толкова освежаващо и въпреки това, не е тежко на стомаха. 


п.п. Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 

всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!


 

2 коментара:

  1. Здравейте Люси,каква е битата сметана която сте използвали?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Ползвах растителна в случая, но може да ползвате и животинска.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...