вторник, 7 февруари 2023 г.

Кекс с вафли / Bundt cake with wafer

 

С годините сякаш става все по-неловко да демонстрираш чувства като влюбеност, може би защото се приема по-скоро като емоция за младите и донякъде даже като инфантилно поведение. Любов и уважение - да, но влюбеност - айде моля ти се, без лиготии. Дали само нашата народопсихология  е такава или просто защото ни се струва всеки западен празник като харчилница за пари, но Св. Валентин сякаш е вторият най-недолюбван модерен празник след Хелоуин. И дори и да има доза истина във всяко твърдение до тук е малко тъжно, че избираме да сложим строго лице пред причината да излезем дори за ден от скучното ежедневие с тема, която не е никак лоша, особено ако наистина имате любим човек до себе си. 

Няма по-голям романтик от мен, поне аз не познавам, но и на мен ми се свиха сармите (както се казва ) след като се опрах в живота от последствията на разпада на дългата връзка. Дълго време след това не исках да призная, че някой може да ми е любим, гадже или че чак пък да съм влюбена, не искам да се излагам с такива емоции, които после трудно мога да изтрия от интернет пространството. Остават вечни, като значка на срама, че си хвалил някого, а вече не си говорите. Любовта обаче винаги си намира начин да те повали, промени и ако си достатъчно смел да й дадеш втори, трети и ако е десети шанс. Не ме плащат хората, които се влюбват често, а тези които мразят дълго, така че реших, че колко лошо може да е един ден да забравим, че сме големи, възрастни хора и да си нарисуваме сърчица на бележката с обяда, да си подарим изключително безвкусен сувенирен подарък с нашите лица или да си посветим стих. В крайна сметка, животът е твърде кратък за да сме постоянно толкова практични и скучни. 

И все пак, защото на този ден най-често се прави кекс, реших и аз да спретна такъв -  тематичен. Той е добре познат на много хора и честно казано не знам кой е първоизточника на рецептата. Срещала съм го под различни имена, само с шоколад, само с вафли, със опреден вид вафли, като сладкиш на кубчета, като кекс и сега ще го видите в мой вариант. Рецептата си чака в чернови от миналата година, така че ето, че и дойде реда :) 

Необходими продукти:
3 яйца
300 г захар
100 мл олио
200 г кисело мляко
200 г брашно
1 бакпулвер 
1 ванилия
няколко шоколадови вафли или парченца шоколад


Яйцата се разбиват със захарта, която се прибавя на части, докато получим пухкава, въздушна смес. 


Прибавяме към тази смес последователно олиото и киселото мляко на порции, 


редувайки с пресятото брашно, към което сме смесили бакпулвера и ванилията.


Нарязваме си вафлички и парченца шоколад, които искаме да сложим в кекса. 


Прибавяме ги към сместа, разбъркваме и изсипваме във форма за кекс. Ако е метална е добре да я намажем с мазнина и малко брашно, но при силиконовите, които ползвам само малко олио е достатъчно. 


Печем кекса на 180 градуса около 40-50 минути, в зависимост от формата и фурната. след 20-25 минути, вече може да отваряте вратичката на фурната и да проверите с клечка дали се е изпекъл в дълбочина. 


Готовия кекс обръщам след като изстине във формата, по-лесно е с тази форма, и след това заливам с шоколадов ганаш, защото никога няма да ми стигне шоколада на мен :) 
Вие може да го поръсите само с пудра захар или пък да го залеете със заливка от масло и како, с поръска от кокос. 


Като цяло доста икономичен десерт, в който може да оползотворите много от останалите ви малки десертчета. Аз обикновено се затрупвам с вафли около Задушница, но рядко ям такива и се чудя какви нови десерти да създам, в които да ги оползотворя. Но пък това е хубавото на готвенето е, че взимате няколко различни неща у дома и създавате шедьовър, който има съвсем нов и различен вкус. 
Идеален за кафето сутрин.....


......в леглото, поднесено с усмивка! 


п.п. Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!




4 коментара:

  1. Страхотен, много сполучлив и красив кекс ❤️🥰

    ОтговорИзтриване
  2. Трудно е човек да спазва диета,като те има за приятел. Много целувки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. "Най-добрият приятел е този, който носи торта" :) Целувки и от мен

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...