неделя, 20 юни 2021 г.

Млечна баница / Milk Banitsa

 

Не знам какво ми става напоследък, но тотално съм се запалила да правя най-старите, бабини и даже вече позабравени рецепти. В такъв период съм нещо. Носталгията ли ме е подгонила, или просто се пренаситих от бургери, фюжъни, севиче, гурме, чътни и саласа. 

Липсва ми доброто старо ухание на печена баничка от кухнята на баба, която и до ден днешен покрива с мокър вестник вместо с фолио и колкото и да не е полезно по мое мнение, жената не ме е отровила , пък и като гледам, да ми е жива и здрава - и себе си. 

Доста ми е се лута мнението спрямо нещата, които едно време са се считали за нормални, а днес е лудост и съвсем честно мога да ви кажа, че нямам твърдо такова. Това, че баба се е мъчила с нещо сто години не мисля, че е парична да го правя и аз, но пък наистина има неща, които ни изнежиха прекалено -  и емоционално и физически, та чак на мен ми идва понякога да си забия два шамара да се стегна.

 И тъй като ми се иска у дома да не се закусва винаги само кето или йогурт с чия, които признавам си са нещата, които ям по принцип,  днес отворих долапа и издавих малко от домашно точената юфка на баба и си казах, ей сега ще заухае и моята кухня на сладък спомен.

Тъй като юфката ми е домашна, нямам точни мерки и грамажи, но май толкова ще дойде. Вие използвайте просто тавичка с размери около 28 см и я покрийте доволно. Може да използвате и кори за баница. Ето как да си я направите:

Необходими продукти:

Около 400 г юфка
120 г масло
1 литър прясно краве мляко
5 яйца
1 ч.ч. захар ( 200 г)  
ванилия
пудра захар за поръсване

В тавичка, която сме намазнили с част от маслото ( може да сложите и малко олио) изсипваме юфката, Разпределяме останалото масло отгоре и пъхаме да се запече във фурната на 180 градуса.


През това време разбиваме яйцата със захарта и ванилията.


Може да да добавите и още захар ако искате, но след като се поръсва после с такава, според мен и толкова е достатъчно. 
Прибавяме към тази смес и млякото и разбиваме отново.


След като юфката се е запекла до златисто и сме я разбъркали няколко пъти, изпиваме отгоре сместа и я пъхаме да се допече за още половин час. 
Ароматът е просто неустоим :) 


Когато баничката стане готова я поръсваме е с пудра захар.


Това е пухкава, сочна и ухайна. Може би аз ще добавя следващия път и сирене в цялата каша, но пък обичам комбинацията на сладко със солено. Баницата се изяде за минути буквално и си обещах да забъркам още нещо такова съвсем скоро :) Ако и вие имате някоя любима стара, бабина рецепта, която си струва да опитам, ще се радвам да споделите :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястие, присъедините се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!



Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!







Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...