сряда, 17 юли 2019 г.

Калцоне и как да си направим чудесно тесто за пица / Calzone and the best pizza dough recipe


Тази работна седмица започна с ден закъснение, защото си взех почивен, за да отпразнуваме рождения ден на мама. И макар малко по-скромно от миналата година, и тази успях да отделя малко време само за нея, в което да ни е спокойно, да си приказваме и да си починем, както само ние двете с нея си можем. 

Разбира се, не липсваше и торта, защото знаете, че не пропускам рецепта по този случай, която ще ви споделя в петък, защото тогава ви затрупвам със сладости :) Дотогава може да хвърлите едно око на нея в моя инстаграм акаунт, където знаете, че ви споделям повече за престоящите рецепти, както и други блогърски преживявания. 

Докато бяхме на дълъг уикенд, тук в страната разбира се, си мислех, че мога да се отдам поне на това да опитвам нови ястия и десерти и да черпя вдъхновение и наслада. 

Е, малко ударих на камък. :(  Попаднах на нещо "уникално" и това бе най-несвързана вкусово салата, която съм яла, а петзвезден хотел ме изненада освен с хубавите си стаи, и с лоша храна, която определено не си заслужаваше цената.  ( Аз не ходя често по такива места, така че да ме прощавате, ама не мога да не отбележа разочарованието си) 



За пореден път се убедих, че ако искаш нещо вкусно, добре приготвено и така, че да ти достави неземно удоволствие, по-добре си го приготви сам. Пък било то и нещо съвсем простичко като пица, например. Или най-точно като пица "Калцоне".

 Няма друга храна която да ми напомня толкова за любимия ми сериал "Паркове и отдих" и прекрасния персонаж на Бен, който беше влюбен в тях. Винаги ми носи усмивка, защото това е сериал, които е изпълнен с позитивизъм, оригиналност и нечовешка доза смях.

Ако не сте го гледали, трябва да го направите, а ако не сте измислили менюто  за тази седмица - ето го и него. Както казва Бен " Това е храна в собствена опакова" Има ли по-гениално нещо от калцонето? 

Знаете, че имам малко правила в кухнята  и едно от тях е да готвя италианска храна с италиански продукти. А търся ли такива..пак отивам в магазина на Вера Италия. И този път пазарската ми кошничка се напълни с брашно, този път такова за пица и фокачи, тип 00, ароматен доматен сос и  чудесна подправка за пица. 




Луд фен съм на подправките и не веднъж сте ме питали къде и какви използвам. Е, в магазинчето заредиха нови и не пропуснах да си купя едни, които така като гледам ще ги прахосам за нула време. 
Така ми се ядеше нещо супер вкусно, горещо, ароматно и пъстро, та да ми изпълни сърцето с щастие , като го ям. 

Едно е да си го представящ в главата , друго е да го видиш на яве точно толкова прекрасно, както си си го представял. 

Определено не съжалявам,че се доверявам на италиански продукти за този вид рецепти и ви съветвам и вие да го направите. Сега е и моментът да напазарите, защото магазинчето предложиха код  LUSSI -15 за намаление на ВСИЧКИ ПРОДУКТИ от днес 17. 07. до 25. 07. 2019г.  ( впишете кода като "коментар" към поръчката или се обадете за помощ в сайта, преди да пристъпите към плащане - те ви очакват) 
Възползвайте се и си купете хубав зехтин, брашна за пица, панетоне, без глутен,   кафе, деликатеси , паста, а защо не и козметика или електрически уреди. Както знаете, аз си взех кухненски робот от там, като замесих и днешната рецепта с него. Можете да погледнете наличните модели тук. 


Ще се опитам да бъда полезна с всякакви съвети,  линкове и разяснения, затова преминавам направо към рецептата: 

Необходими продукти:
 За тестото :
Около 250 мл хладка вода
2 ч.л. сол
1 ч.л. чеснов пипер
1 ч.л. захар


За плънката:
400 г кайма ( от плешка) 
300 г кашкавал
2-3 броя зелена чушка
1 голям домат 
200 г варена царевица от консерва

Започваме с приготвянето на тестото. За целта отелете около 400 г от брашното и го сложете  в купата на миксера, нагласен с накрайник за тесто. Направете кладенче в брашното и прибавете маята и захарта, а след това добавете и хладката вода. По ръба на купата сложете солта.

                             

Аз прибавих и малко чеснов пипер, защото страшно много ми харесва тази почти незабележима добавка в тестото, но го прави много специално. Прибавяме и малко от зехтина и пускаме миксера да меси първо на бавна, а постепенно и на по-бърза степен. 
Започваме да прибавяме малко по малко от останалото брашно, като спираме, когато тестото се отдели напълно от стените на съда и се оформи на топка в средата на купата.  Още тогава ще забележите колко по-различно е това тесто спрямо останалите, с които сте свикнали да работите. Много по-твърдо, но същевременно пластично!


Слагаме го в намаслена със зехтин купа, покриваме го с кърпа и го оставяме на топло да удвои обема си ( при мен това е във фурната на 50 градуса)


През това време, в още малко зехтин запържваме каймата, като моята бе от плешка, която поисках да ми смелят на място в месарницата. Така знам, че е наистина хубава и няма много излишна мазнина.

                             

След като се запържи добре, прибавяме малко от италианските подправки, за да я овкусим, като ако ви е още безсолна, може да добавите и сол. 



Приготвяме си и останалите продукти - нарязваме зелените чушки на средно големи парчета, домата също. Сигурно ви е чудно защо има пресен домат и доматен сос, но това е лично предпочитание - харесва ми съчетанието на соса и това да има още свежи елементи към ястието. Царевичката също да е под ръка, както и подправките. 


След като тестото втаса, го изсипваме на масата и разделяме на равни части - при мен шест на брой.  Може да направите и осем, но така ще имате по-малки калцонета :) 

                             

Нарежете си кашкавала на ленти или по-едри парчета, така че да се разтопи като лист в пицата, а не да е рендосан. Освен това го правя най-накрая, за да не омеква от температурата в стаята. 
Подготвям си и доматения сос, като ви може да използвате и  домашен, но този наистина си има своя чар. 


Взимаме една част от тестото и го оформяме на топче, което разточваме  или разтегляме с пръсти, с диаметър около 20 см. 
Намазваме от соса и поръсваме с подправките. Слагаме в единия край от каймата, малко чушки, малко царевица, пресни домати и завършваме с няколко резена кашкавал. 


Прихлупваме тестото и оформяме като полумесец, като прищипваме краищата на тестото, така че да се запечати. 
По желание правим малки шари по тестото като отпечатваме резки с тъпата страна на ножа ето така: 

                             

Редим в тавичка и печем в загрята фурна на около 200 градуса за 15-20 минути.



Още горещи може да залеете със зехтин и да поръсите с прясно накълцан босилек или други подправки. 


Ако обичате повече доматен сос, може да ползвате две бурканчета от Наполитаната, или да го разводните с малко домашен такъв, а защо не да използвате част от готовия сос за топене, какао направиха някои хора у дома :) 





Накратко - 1. облизахме си пръстите, 2. много сме доволни, 3. друго са си италианските продукти. 
Дали ще почерпите само идея, вдъхновение или ще последвате примера ми с покупките, за мен няма значение - важното е да сте доволни от резултата и най-вече да съм успяла да ви донеса още малко цветно настроение. 

Ако все пак решите да се възползвате от кода за отъпка Lussi-15 във Вера Италия  и изпитвате някакви, каквито и да е затруднения с поръчката, обърнете се към Жени ( дамата, която изпарваща подаръци към всяка поръчка) на тел. 0882 886 988 и тя ще ви помогне с каквото може, както го прави и с мен. 

Аз ви оставям с тези изкушаващи кадри и ви пожелавам прекрасен ден, приятели! 



п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;) 




Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!



2 коментара:

  1. Страхотна! Ще се възползвам от кода. Има ли значение дали има интервали някъде в LUSSI-15?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Доколкото знам, няма, но ако нещо не се отчете, позвънете или пишете на телефона, който съм споменала, за да ви асистират :) Те ще го въведат и след това, ако е необходимо - разбрали сме се :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...