вторник, 8 май 2018 г.

Ананасов пай / Pineapple pie


Човек ще каже, че като мине зимата по-малко ще ми се яде, ама на - ядец. Апетитът си е същият, а с тази зеленина и хубаво време за излети, само дето и жаждата ми се увеличи.  Докато бях в Холандия и ме валеше типичният за там дъжд, гледах аз от фейса как приятели си бяха направили "скромни" излети край рекичката - то не скари, не бира, не меса, че и десерти, да не им е уроки. А кой е най-подходящият пролетно-летен десерт за пикник и всякакъв повод ще попитате - за мен това е паят. В Холандия мога да нагъвам боровинки, ягоди, малини и какво ли не целогодишно, а когато ми се прииска десерт - и в него слагам плодове. Затова обичам пайовете - хем ядеш плод, който е почти минимално обработен, хем може да е горещ, пък и става да гарнираш със сладолед - за горещите дни. Ох, устата ми се напълни и покапа по клавиатурата.
Ето защо, като се прибрах, знаех какво ще си приготвя за успокоение на душата и то бе именно някакъв НОВ плодов пай. 
Обичам да ги готвя, защото са ми лесни, а пък и пайовете са еднакво вкусни и да престоят с дни в хладилника, за разлика от тортата.
Не обичам да чистя след тях обаче, тъй като в основата на пая са пресните плодове и като тръгнеш да го правиш, почти винаги има ефект на сладко, което изкипява и фурната става леш, както казва баба.

За щастие от FINO ми бяха пратили да тествам един нов продукт - тефлонов протектор за фурна. Признавам си, сигурно съм от първобитните, които тепърва откриват, че с коприва не бива да се бърше, но наистина не бях ползвала такова чудо.
Едва преди време видях мой приятел да си слага фолио на фурната отдолу за да не му се цапа, но реших, че колкото и гениално мързелива идея да е, все пак бая фолио отива за тази цел. 

Ето, че с тази подложка и това се решава, защото е за многократна употреба и може да се ползва във фурни, грил, микровълнова, да се мие, да се пуска в миялна машина и да се изреже във форма по желание, ако ви е голямо например. При мен пасна идеално и си казах - ей сега ще падне правене на пайове. И така и стана. Започнах с един вкусен ананасов пай, който ми се въртеше много време в главата. Много обичам карамелизиран ананас в комбинация със сладолед, пък и това е единственият плод, който те яде, докато го ядеш, така че се убеждавам, че не надебелявам, ама хич. Само който не го е опитал, не се е влюбил. 


Преди да премина към рецептата обаче, искам отново да ви помоля да ми дадете още повече стимул да ви представям винаги добри, изпитани и интересни рецепти, като гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител. 
Номинирана съм в четири категории, като две от тях са именно за торти и сладкиши, които се старая да изобилстват тук, както като количество, така и като качество. А ето как да гласувате за мен: 
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/


Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)

Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


Необходими продукти:
За тестото:
2 1/2 - 3 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. пудра захар (или 3-4 с.л. фина кристална)
1/2 ч.ч. ледена вода
300 г масло
1 бр. яйце
щипка сол

Още:
1 бр. ананас ( 1 1/2 - 2 консерви )
1 бр. банан
1/2 ч.ч. кафява захар
няколко капки лимонов сок

протектор за фурна Fino

В купа пресяваме брашно и прибавяме захарта и солта. (Аз ползвах пълнозърнесто брашно)
Прибавяме нарязаното на кубчета студено масло. В малка купичка разбивам яйцето и прибавям повече от половината към тестото, а другата част оставям за намазване на кората преди печене.
Започвам да мачкам с пръсти продуктите, докато започне да се оформя сухо ронливо тесто. Тогава прибавям малко по малко от ледената вода (колкото поеме), за да се получи хубаво, твърдо, съвсем леко лепнещо тесто.

                          

Разделям на две части, като едната разточвам на кора и слагам във форма за пай или капака на кръгла йенска тенджера с размери около 20 см - идеални са за целта!
Опаковам втората част от тестото в стреч фолио и го прибирам заедно с кората в хладилника.


През това време се заемам с плънката:
Ако ползвате пресен ананас - почистете и нарежете на кубчета или ползвайте направо нарязан от консерва. Вторият е по-сочен, затова може да добавите малко водичка към сместа на суровия да помогне да разтвори захарта. Сложете всичко в купа, заедно с нарязания банан и няколко капки лимонов сок.

                       

Изваждам кората от хладилника и изсипвам в нея плода.


Разточвам втората част от тестото на ленти или фигурки и украсявам пая.
Отгоре намазвам с леко размито с прясно мляко или вода яйце.


Пъхам да се пече във фурната на 180 градуса, като дори и от захарните сокове в сладкиша да прекипи малко (както стана при мен на снимка две), няма да има проблем заради подложката.

                     

Когато пека плодови пайове, особено с по-голямо количество захар (както са черешовите или ябълковите), винаги има опасност да прекипят, затова и се радвам, че най-сетне няма да чистя фурната след това.


Хубаво е да изчакате да изстине паят преди да го нарежете - за по-стабилни парчета.


Едва след това може да претопляте парчетата и да ги сервирате с топка сладолед за максимално удоволствие.


Ох, не мога да се спра...вижте дали и вие ще сте така ;)
Усмихната седмица, приятели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...