понеделник, 23 април 2018 г.

Пикантна сьомга / Sweet and Spicy Salmon


Ама, че хубаво време се отвори този уикенд, а? Направо е като лято - толкова усмихнати хора не бях виждала от доста време. То не бяха разходки, деца игареха в парка, млади двойки се радваха на шарената сянка гушнати на пейка, възрастни пиеха спокойно кафе с приятели, цели семейства седяха на весел семеен обяд по заведенията. Имаше живот, имаше слънце! Колко много ни влияе това нещо горе на небето за нашето състояние на духа, а ето че проблемите ни са си все същите. Държавната ни политика не е станала и грам по-слънчева, но ето, че в този ден усмивката ни зависеше от нещо толкова малко и естествено като слънчевите лъчи, които почти не забелязваме в ежедневието. Обичам смятана на сезоните защото наблюдателната ми натура не пропуска да забележи всички тези промени в хората наоколо. Ставаме по-лесно за работа ( макар и тя да си е все същата), но си е друго да те поканят пролетните птици и цъфналия люляк навън.


Ето, че започна и нова седмица и това, което може да ни донесе може да е както грижи, така и много хубави емоции. Денят е по-дълъг и повечето от нас могат да се порадват на още няколко светли часа след излизане от работа. Не пропускайте да им се насладите като се разходите и избирате днешната вечеря например. Аз обичам да готвя ден за ден, защото имам цял арсенал от бързи рецепти за около 30 минути, които ми позволят да се храня хем здравословно, хем вкусно, хем храната ми ще е сочна и прясна, което ще ме накара да й се насладя десет пъти повече. 
Днешното ми предложение е точно такава, а сама по себе си има усещане са свежест и много топлина: Пикантана сьомга !


Необходими продукти:
200-300 г сьомга
2-3 с.л. масло
2 с.л. соев сос
1 ч.л. лют пипер на люспи
2-3 скилидки чесън
1/3 ч.ч. мед
1/3 ч.ч. лют сос 
2 лайма 
сол/ пипер

По правило тази рецепта се прави със сос Срирача, но знам, че не всеки ще има такъв у дома, макар да се продава в магазините. Затова може да сложите и друг любим лют сос по желание, като също така може да ползвате и кетчуп, тъй като съдържа този сладко-кисел елемент, а лютивината ще се добави от лютия пипер. Пропуснете пипера, ако все пак имате от оригиналния сос, за да не стане твърде люто.
В касерола разтопете маслото и добавете останалите съставки - накълцан чесън, мед, лют сос, соев сос, сока от един лайм ( може да замените и с лимонов сок). Разбъркайте и оставете да покъкри една -две минути.


Сложете филенцата сьомга върху хартия за печене и полейте с 2/3 от соса, а отгоре поръсете със сол и пипер на вкус.


Завийте леко ( аз не го правя изцяло) и печете на 190 градуса за около 10-15 минути, в зависимост от големината на парчетата сьомга.


Преди поднасяне залейте с останалия сос и сервирайте с гарнитура от свежа салата и ориз.
Ще си оближете пръстите обещавам ви!


Ако моите предложения за бързи и вкусни рецепти ви допадат, подкрепете ме в тазгодишните награди на Блоговодител, където съм номинирана именно в тази категория и още три:

Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/

Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.

Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)

Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


 Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 
 


2 коментара:

  1. Чудесна сьомга Люси.Рядко приготвям точно този вид риба, но е вкусна когато се приготви по точната рецепта.Твоята е пикантна и надявам се,че така е много вкусна, а и красива.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че ти харесва, Лени! Опитай я, наистина е много вкусна. Майка ми рядко си пада по такива вкусове, но тук тотално я спечелих! Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...