петък, 4 ноември 2016 г.

Мексиканско брауни / Mexican brownie


Днешната рецепта е от онези бързи рецепти, към които прибягваме, щом ни налегне захарната треска. Не знам как е при вас, но удари ли ме тази "страшна болест", гладът ми е насочен само към домашно приготвени сладкиш и няма готов десерт от магазина, който да задоволи нуждата ми от току-що изпечен сладкиш и уханието, което се разнася след него. 
Една две хапки от сочната, гореща шоколадова сладост и ето, че отново мога да спя спокойно! 
Днес ще приготвим мексикански браунита, като тази рецепта е и идеална за начинаещи, тъй като е много лесна и може да избегнем дори използването на миксер.
Ключова роля тук играе добавянето на щипка кайенски пипер  Kotanyi към шоколадовата смес, което не бива да притеснява по-консервативните вкусово от вас.
Комбинацията на канела и пикантно е класическа и придава на десерта такава топлина, която да сгрее душата в тези студени есенни дни. Но ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
170 гр масло
110 г черен шоколад
2 ч.ч, захар
1 ч.ч. брашно
3 яйца
1 1/2 ч.л. канела
1/4 ч.л. кайенски пипер  Kotany
1 ванилия


Загряваме фурната на 180 градуса. 
През това време в подходящ съд разтопяваме на микровълнова фурна ( или водна баня) маслото и шоколада. Аз се оказах у дома само с млечен шоколад, но ви гарантирам по-добър вкус с черен шоколад.

                     

Към топлата шоколадова смес, започваме да прибавяме постепенно от захарта и едно по едно от яйцата. Разбърквам всичко на ръка или миксер.


Накрая прибавяме брашното

и подправките.


Разбъркваме всичко, докато получим хубава еднородна смес и изсипваме в тавичка ( намаслена и набрашнена или с хартия за печене)  с приблизителни размери около 20x30 см  и печем за около 35 минути. Важното е да не препичаме сместа, за да може да остане сочна.


Готовия сладкиш "нашарвам" с малко шоколадов ганаш и поръска от още малко лют пипер.
Всяка хапка сгрява гърлото, а уханието на канела и шоколад, което се носи у дома, направо ме кара да забравям за настинката, която ме мъчи от няколко дни!
Опитайте и вие! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


2 коментара:

  1. Както винаго нестандартно, красиво и вкусно е при теб, Люси. Прегръдки.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...