петък, 4 май 2018 г.

Агнешки ребра по гръцки с маслини / Slow-cooked Greek lamb ribs with olives


Липсвах ли ви? В полза на моето самочувствие да кажем "да", нищо, че си взех само седмица отпуска. Не само, че отидох да навестя сестра ми ( по-скоро племенника, но тя ще каже, че само заради него ходя) в Холандия, но този път не мъкнах ни лаптоп, ни работа, ни фотоапарати и даже мога да се "похваля", че и не готвих толкова много и у тях. С изключение храна за бебето, но то не се брои защото е толкова малко, че ще го хапна само като се сетя,. След седмица напъни успях да го накарам да каже "ляля", което съдът ( в мое лице) успя да приеме за налаганата от мен дума "леля".  

И макар на Ноата все още да му е трудно да проговори, както и на повечето деца, които растат с два говорими езика около себе си, успях да го науча на нещо още по-сладко от това. Сега като го питам "Колко те обича леля", видя ръце до тавана, като добавям, че леля му го обича най-много. Сестра ми не е много доволна, тъй като тя си мисля, че тя го обича - но тя му е майка все пак, позволено й е да греши.
На нея й се налага и да му се кара понякога, докато лелите са на тази земя само да обичат и да глезят. 

Толкова е сладък, когато от стая пълна с хора ( барабар и изтощените родители) малките му ръчички се протягат първо към мен, защото знае кой ще го сбори на дивана и ще го разнася върху възглавница като върху летящо килимче.
Така имах нужда от малко време със семейството, да засипвам до уханието на бебешка косичка и усещането на една чиста, топла, детска любов, която може да те преведе и през най-тъмните моменти в  живота. 

Ето защо, сега когато отново сядам да ви пиша, има какво да ви разкажа, какво да ви споделя и да ви заразя с нова доза положителни емоции. Холандските ми приключения тепърва ще бъдат описани, но тъй като Гергьовден е на броени дни разстояние, ще побързам да ви споделя още една рецепта за агнешко, тъй като имам да наваксам с това месце. 
Този път ще ви представя една много вкусна, лесна и определено любима рецепта за агнешко, като използвах ребърца,  с маслини. Утре ще ви предложа и подходящ и тематичен десерт, но днес сме на тема месо.

И тази рецепта ще се хареса на тези от вас, които не са любители на агнешкото като цяло, защото е  много свежа и ще се насладите на крехко и разпадащо се в ръцете ви ароматно месо.


Актуализация 2019-та година: Преди да премина към рецептата обаче, ще ви помоля още веднъж да ме подкрепете в тазгодишните награди на Блоговодител, където съм номинирана именно в тази категория и още четири. Остана още малко време, а всеки глас е от значение:
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “Жител на света” -     https://kulinarninagradi.com/glasuvane/jitel-na-sveta/2/ 
Категория “Бързо и вкусно” -      https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Гозбите на баба” -    https://kulinarninagradi.com/glasuvane/gozbite-na-baba/1/
Категория “Топло от фурната” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/toplo-ot-furnata/3/

Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Изисква регистрация, но дано това не ви спре да ме подкрепите, пък и може да я помни от минали години :) . 
От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.

Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".



Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


Необходими продукти:
Около 2 кг агнешко ( месо / ребра)
125 мл бяло вино
140 г маслини
2-3 бр. дафинов лист
1 глава чесън ( малка)
3 бр. лимона / портокали
1 ч.л. канела
50 мл зехтин
сол / черен пипер

Оставям месото да престои във вода с ябълков оцет за през нощта в хладилника, за да стане по-крехко.
След това в подходящ съд слагам месото и го овкусявам добре със сухите подправки - канела, сол, пипер, като правим прорези и втъкваме малко дафинов лист или чесън. Останалата част от тях, поръсвам отгоре и заливам със зехтин и нарязаните на резенчета лимони / портокали. Аз ползвах и от двата вида.
Доливаме 200 мл вода и покривам съда с добре запечатано фолио. Пъхам във фурната на 200 градуса, а след като заври намалявам на 150 градуса.


Към края на печенето ( времето зависи от големината и вида на избраното от вас месо), може да махнем фолиото, ако искате по препечена кожичка.
Изваждаме месото в чиния и покриваме, за да запазим топлината му.


В същата тава, добавяме маслините и виното и пъхаме във фурната на силна температура за още 15-20 минути, да покъкрят и да се овкусят.


Сервираме ястието с маслинките като гарнитура, а за още по-добър вкус - гарнирайте с картофи.


 Толкова  крехко, а цитрусовият аромат го прави много леко и приятно за консумация. Едва ли е нужно да уточня, че е почти задължително да го "полеете" с още бяло вино :)


Моята гарнитура бе и от едни чудесни, карамелизирани моркови, които добавиха не само цвят, но и ми позволиха да си хапна повече месце, отколкото картофи :) 

Останете на линия и за сладкото ми празнично предложение утре, за една тортичка, която няма да ви отнеме повече от 15 минути за направа, затова не е за изпускане!

Сладки и слънчеви почивни дни, приятели! 

А за още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;) 

П.п. Гласувайте, моля!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!






2 коментара:

  1. Люси,
    много интересна рецепта за агнешко, определено по този начин с маслини не съм го приготвяла.Записвам рецептата за пробаба, ароматна , красива и много вкусна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ти хареса, Лени :) На мен наистина ми стана любима и ще се радвам, ако и други я одобрят! Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...