понеделник, 29 юни 2015 г.

Божествени крем рулца / Heavenly Chocolate and Cream Rolls / Sultan Sarması Tarifi


Ако не сте яли рулца от крем, то не сте живели! Истина ви казвам! Аз самата съм още в потрес от факта, че не съм знаела за това чудо на природата по-рано, но това е вече зад гърба ми, защото съм влюбена! Влюбена в един наистина лек, нежен сладкиш, който се приготвя лесно, не изисква скъпи продукти, а всяка хапка от него е като пухкава целувка за душата!  


Запознах се с рецептата в интернет, с помощта на това клипче, където наистина можете да видите колко лесно се приготвя. При мен резултатът не беше съвсем същия, затова искам да добавя своите наблюдения и бележки, за тези от вас, които ще решат, че тези снимки няма да им дадат покой, докато не го приготвят още тези дни :) 
Що се отнася до вкуса- заставам зад думите си от по-горе : няма такава вкусотия! 


Използвах същата тавичка, като размер, но при мен кремът дойде по-дебел пласт, което му попречи да стегне. Тъй като таватa ми бе голяма за хладилника, трябваше десертът да остане на стайна температура, което, мисля, че също допринесе за това да не стегне повече. Това разбира се не означава, че не му намерих чалъм и успях да завия рулцата. А за няколко минути в хладилника, вече завити, те бяха в идеална форма!


Много обичам такива летни десерти, които те изпълват с прохлада, но не е необходимо да са от сладолед. Определено ще приготвям десерт още много пъти този сезон, като в следващите ще завия и банан в средата. Но ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
1 литър мляко (може и 800 мл)
2 с.л. хубаво тъмно какао
1 к.ч. брашно (50 г)
1 1/2 к.ч. нишесте (80 г пудинг шоколад)
1 1/4 ч.ч. захар
1 ванилия
50 г масло
Около 150-200 г кокосови стърготини
150 мл сладкарска сметана за разбиване

Слагаме млякото заедно със захарта на котлона да заври. 


Можете да използвате и 800 мл мляко,  за по-тънък пласт от крема. В купа смесваме сухите съставки - какаото, 


брашното и нишестето. Аз реших да се презастраховам, затова използвах две пакетчета шоколадов пудинг, всяко от по 40 грама. 


Разбъркваме всичко добре и прехвърляме малко от млякото за да стане на кашичка.


Когато млякото тръгне да завира, прехвърлям шоколадовата смес към него и започвам да бъркам, докато кремът се сгъсти. Накрая дърпам от огъня и прибавям ванилията и маслото, докато второто се разтвори напълно.


Тавата от фурната, с приблизителни размери 30 х 40 см , покривам добре с кокосови стърготини.


Изсипваме отгоре крема, като се опитайте да го изсипвате на по-тънка струйка, тъй като в противен случай ще измести кокоса и ще се получат неравности (като при мен ) 


Оставяме кремът да изстине (най-добре в хладилник), или на хладно за една вечер. 
Отгоре разпределяме битата сметана


и заглаждаме равномерно.


Разрязваме сладкиша на ленти, като при мен бе по-лесно лентите да са по-тънки, така че направих около 5-6 дълги ленти, като разрязах тавата веднъж и по ширина, както правят и в клипа.
Започвам да завивам крема, като си помагам със стърготините отдолу. Както казах, моят крем не бе достатъчно стегнат, но аз не бих променила нищо, тъй като именно креместата текстура на десерта го прави толкова специален. С помощта на ножчето, и загребвайки кокос от тавата, успях да навия рулцата. Неравностите можете да заглаждате с нож. Така оформените рулца прехвърлих в поднос и сложих в хладилника. Не след дълго те бяха стегнали и кремът не лепнеше..


Сигурно някои от вас ще се изкушат да сложат желатин в пудинга, но макар и с малко повече пипкава работа аз ви съветвам да опитате истинския вариант. Десертът е толкова пухкав и нежен, че си заслужава някоя и друга минута старание :) 


Бях толкова впечатлена от тази вкусотия, че веднага повиках майка ми да намине с "кутийката за храна". Тя не е голям любител на сметаната, но бях убедена, че ще го хареса! И точно така и стана! Още с първата хапка затвори очи и нареди "Слагай, слагай в кутията" :)



За мен ще бъде истинска радост да ви се услади по същия начин и да споделите впечатления! Усмихната седмица, приятели!

п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;) 

***
Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


69 коментара:

  1. изглежда страхотно, но се чудя мога ли с нещо да заместя сметаната-не обичам тези сметани-може би с някакъв крем да заместя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Меги! Предполагам, че можеш да замениш сметаната с крем шантли или пък маскарпоне, но трябва да разбиеш до пухкавост, з ад може да го нанесеш лесно и да не нарани крема. Поздрави!

      Изтриване
    2. благодаря ти, определено ще ги пробвам тези рулца-само да намеря мааалко свободно време тези дни :) поздрави :)

      Изтриване
  2. Ех, подозирам каква фантазия ще е! Още си чакам превода за рецептата от един приятел, който е турчин. И аз колко го гледах този сладкиш, Люси... Но ето, изпреварила си ме и благодаря. Ще го опитаме и ние някой път! Прегръдки, изкусителке! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Герка! Рецептите ги има под самите клипчета и на английски, мисля, че просто повечето хора, не натискат бутона за "съдържание". Ще се радвам да видя и твоята вариация - сигурна съм, че ще ме изненадаш с нещо :) Прегръдки, усмивчице!

      Изтриване
  3. Наистина изглеждат страхотно, Люси. Много са хубави. Непременно ще ги опитам. Благодаря за поредната хубава идея мила.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря, Йолинка! Много ще се радвам, да ти харесат!Усмихната седмица, мила!

      Изтриване
  4. Тавата трябва ли да е покрита с фолио или хартия за печене?.Ще се опитам да го направя пък дано се получи.Благодаря.Пробвала съм много ваши рецепти и до сега винаги са се получавали.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ганка, препоръчаха ми да сложа хартия за по-лесно завиване на рулото, макар че, в моя случай кремът беше твърде мек, за да помогне, но вие може да опитате ида ми споделите резултата :) Поздрави и благодаря :)

      Изтриване
    2. Мила Люси, здравейте!Много Ви харесвам и понякога правя някои неща от рецептите,които публикувате. Не съм активна във вземане на отношение в блогове, но сега искам да Ви обърна внимание, на нещо,което може би без да искате сте пропуснала в тази рецепта.От сърце Ви моля, да не мислите,че правя някаква забележка-просто искам да бъда полезна по възможност. Та на въпроса:Изгледах оригиналното клипче в YouTube/ там е около 6 мин./и ми направи впечатление, че преди да посипят кокосовите стърготини НАМАЗВАТ ТАВАТА С ПАРЧЕ КРАВЕ МАСЛО.Ако това може да има някакво значение за по- лесното навиване на рулцата, ще съм радостна, че съм помогнала на такъв трудолюбив и прекрасен човек като Вас! А аз мисля да се опитам да направя тези изкушаващи рулца другата седмица.Сърдечни поздрави и бъдете все такава красива и дръзновена!

      Изтриване
    3. Здравей, Марги :) Бях в малка отпуска и сега се завръщам на линия. Само да не помислиш, че съм се засегнала, едва сега успявам да публикувам натрупаните коментари. разбира се, че ми е приятно, че го отбелязваш. Аз самата съзнателно го махнах. От една страна стърготините по-трудно ще се преместят, като се излее сместа, но от друга ще залепнат още повече за тавата, пък и ще имат вкус на масло. Но за всеки случай ще го добавя в текста - за някои хора може да е по-предпочитания вариант. Много ти благодаря, че ми писа, за думите и ти пращам най-сърдечни поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  5. Люси, браво!!! Невероятна рецепта! Много ми допадна!
    Поздравления и хубава вечер, момиче хубаво! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Хриси! Грабни си едно рулце - за теб съм го заделила :) Прегръдка от мен!

      Изтриване
  6. Уау,това е страхотно и е толкова лесно,а колко е ефектно само...Благодаря,че го сподели.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря! Наистина е уникален сладкиш! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  7. Tolova iskushitelno -interesno napisana recepta ne sam cela ,prepisah ja ,i ste ja napravia oste utre.Pojelam vi uspeh ,i da ste nai-dobrjat gotvac v sveta.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за милия коментар! Ще се радвам да ви хареса и вкусът на този десерт, както и визията! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  8. Това е фантазия, Люси - разкошен десерт, обичам такива вкусотии...,
    нежен, кремообразен, фин и ароматен, и неустоимо представен от теб.
    Благодаря за страхотната рецепта, поздрави за теб и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дианка! Радвам се, че мога да предизвикам апетита ти, така както ти предизвикваш моя! Ще се радвам да опиташ и да споделиш мнение! Усмихната седмица ти пожелавам!

      Изтриване
  9. Разкошен десерт,Люси!Както си падам по кремести такива,направо се виждам грабнала голямата лъжица и даже не съм убедена,че ще навивам рула,направо засядам край тавата и започвам!Красива презентация!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, и аз си падам по кремести десерти и този наистина ми взе ума! А и да си призная - и аз не пропуснах момента с тавата - похапнах си от нея директно :) Грабвай лъжичка и ми прави компания! Прегръдка, мила!

      Изтриване
  10. Люси пак успя да ме омаяш с рецепта и снимки...Поздрави и слънчев вторник:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Миленка! Усмихната седмица за теб!

      Изтриване
  11. Bojestven sladkish ot bojestven chovek!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце! Сърдечни поздрави и пожелание за усмихната седмица!

      Изтриване
  12. napravih go! хареса ми, но сякаш ако още нещо му се добави ще е по по по !!! Мисля също да заменя какаото с течен шоколад нутела, дали ще се получи. Бих предпочела шоколадения вкус вместо какаов такъв :). Благодаря за рецептата

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зоя, по-добре да сложиш шоколад, който да се разтопи от топлината, вместо течен шоколад - поне според мен. Нутелата е с лешников вкус, не толкова шоколадов, пък съдържа много други съставки. Поздрави!

      Изтриване
  13. Изкушаващо предложение, чудесно съчетание! Не е за изпускане! :)
    Хубаво лято, Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тили! Слънчево и весело лято и на теб, мила!

      Изтриване
  14. Здравей Люси, току що го пробвах, но не се получи. Шоколадовата смес се растичаше при навиване. Ще го ядем с лъжички :) може ли да ми кажеш какви са съствките на пудинга. Мисля че тук може да са различни. Много е вкусо иначе!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Гери! Не ми остана от пудинга у дома, за да ти кажа съставките. Наистина е малко трудно, особено, ако не е в хладилник, но макар и при мен да се разтичаше, успях да го навия на рулца, които след това стягат в хладилника. Но и в чашки да го изсипеш, пак ще е вкусно! На друга читателка, пък и станаха твърди и са се начупили при навиване - какво да се прави! Може следващия път да опиташ с нишесте, както е оригиналната рецепта! Благодаря ти, че писа! Желая ти усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  15. Люси,за пореден път оправдавате очакванията ми.Възхищавам се на това как такъв млад човек може да има такъв изискан вкус.Това е поредната рецепта от Вашия блог,която ме заплени.Благодаря Ви за това,че правите дните ни по-сладки и красиви!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за толкова сърдечният и мил коментар! Вашите думи правят работата ми още по-лесна - да се вдъхновявам, да създавам и споделям всяка вкусотия с вас, моите читатели, които с радост наричам още приятели! Благодаря още веднъж!

      Изтриване
  16. Страхотна рецепта,веднага отива в папката.

    ОтговорИзтриване
  17. Здравей Люси, искам да те попитам, докато изстива крема не хваща ли коричка отгоре?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има коричка, но тя не е твърда или пък да се усеща при консумация :) Поздрави!

      Изтриване
  18. Еха ,лесен сладкиш ,ще го направя следващата седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стискам палци да ви хареса, Наталия :) Поздрави!

      Изтриване
  19. Крем ролата наистина са божествени. Невероятен десерт, много лек

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Радвам се, че споделяте мнението ми! Поздрави!

      Изтриване
  20. Аааа, в тоя блог не се издържа дълго :)))) Трябва да хапна нещо преди да ръфна монитора :)))
    Наистина са божествени тия крем рула, ама и ти така хубаво си ги снимала, че и в близък план, да припадам сега тук в тия жеги от гледката в блога ти!
    Да се засрамиш, веднага!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Даре, аз не само от това се "срамя', но пък и виждаш чак кога успявам да отговоря. За разлика от миналата година, тази ми се отвори парашута и се отдадох на много дълго пътуване и блогът остана малко на заден план. Благодаря за оставения безнадзорен коментар :) и те каня да ги опиташ наистина - голям хит за това лято! Най-сърдечни поздрави ти изпращам!

      Изтриване
  21. Олеее, това са най-божественните рулца, които някога съм яла! Направих ги днес, нямах никакъв проблем с навиването, но използвах 800 мл мляко и станаха страхотни. Отиват в графа ''любими''. Благодаря Люси за рецепта!
    Дани Бинева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, много ти благодаря за коментара! Радвам се, че всеки намира свой начин към идеалните ролца, наистина невероятна лека, вкусна и оригинална лятна рецепта! И аз мисля, че намаляването на млякото в зависимост от използваното нишесте/ пудинг е добър начин за презастраховане! Много се радвам, че са ти харесали и се извинявам,че се забавих с отговора, но не съм много на линия :)

      Изтриване
  22. И така, мила Люси....за пореден път получих всеобщо възхищение благодарение на теб. обичам да готвя и да събилам роднини и приятели на масата си, но всички знаят, че аз не мога и не приготвям десерти. Е! Страшно ги изненадах. Благодаря! Деляна Сеновска

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за думите и позитивните отзиви, Деляна! Много се радвам, че сте ги харесали! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  23. Ще го пробвам това задължително - и се замисля дали да не сложа малко ягоди в средата на рулцата - скоро им идва сезона :)

    ОтговорИзтриване
  24. Страхотно е, да попитам дали би се получило вместо с Кокосови стърготини с дрг вид ядки смлени?

    ОтговорИзтриване
  25. Искам да попитам, може ли кокоса да го заменя със ситно смлени орехи, защото част от членовете на семейството не обичат кокос?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Предполагам, че може да се замени кокосът с млени ядки, но ме притеснява само, че орехите са по-влажни и има вероятност да се "намокрят" оста от крема. Използвайте или по-едро млени, или друг вид ядки. Може и натрошени бисквити. Поздрави!

      Изтриване
  26. Здравей, Люси! Току-що излях нишестето в тавата. Аз също не успях да го разстеля, стана много гъсто, но все пак успях! Тази вечер ще спи така в хладилника, а утре се заемам със сметановата част. Поздрави за лесната и невероятна рецепта! Мая Димитрова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Мая :) Надявам се всичко да стане идеално и да ви хареса! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  27. Здравей!
    Използва се нишесте или пудинг, нали? А не и двете едновременно? Има ли проблем, ако нишестето е най-обикновено, което се използва за сосове и ванилов крем или трябва някакво друго?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Михаела. Може да ползваш едно от двете по желание. Ако ползваш съвсем обикновено, няма да има толкова силен шоколадов вкус, но предполагам, ще стане като цяло. Поздрави!

      Изтриване
  28. Здравейте! Моля да ме извините,ако вече сте отговорила на въпроса ми,но не съ чела предишните коментари.Харесвам много от рецептите ви,но мярката с чаша все ме обърква. Може ли да ми кажете с каква вместимост в мл. са ч.ч. и к.ч.,които използвате? Благодаря ви предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Чаената чаша ми е от 200 мл, но за кафената използвам такава , която е около 100 мл, но в случая се ориентирам и по грамажите. Поздрави!

      Изтриване
  29. Мисля че би станало добре и наредено и в чашки кокос, черен крем, банан, бял крем и така...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Разбира се и това е вариант, но пък на рулца е много по-атрактивно според мен :) Поздрави!

      Изтриване
  30. Ако добавя към сметаната малко кондензирано мляко дали ще се получи добре?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Натали! Колкото за подслаждане мисля, че ще стане, но внимавайте да не я разводните много :) Поздрави!

      Изтриване
  31. Интересна рецепта. Ще я тествам утре.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ви хареса :) Поздрави!

      Изтриване
    2. Хареса ни, даже много! За втори път ще я правя днес. 👍

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...