петък, 3 юли 2015 г.

Лазаня от тиквички / Zucchini Lasagna


Тези дни не съм се спряла. Наготвих толкова много и различни рецепти, но както винаги повечето бяха за торти за повод и без повод. И тъй като, както вече знаете, не може само на десерти да се живее, макар аз да ви давам основание да мислите, че само това ям, реших да ви споделя една от любимите ми сезонни рецепти за тиквички, а именно лазаня от тиквички.  В тази версия заместваме пастата с тънки ленти от тиквички, което прави ястието още по-леко, въпреки наличието на сирена. 




Когато у дома заухае на тази манджурница, не мога да се стърпя и захапвам ръкохватките от нетърпение (до момента са изгризани наполовина), докато чакам да се изпече. Хубаво е да се остави малко да поеме течностите след изпичането, но както виждате Люската не може да трае - реже, снима, яде, докато е още горещо и сочно! 




А на вас хапва ли ви се тези дни нещо такова? Ако да, ето и рецептата:

Необходими продукти:
2-3 средни тиквички
1 по-голяма глава лук
250 г кайма
2 ч.ч. пюрирани домати
250 г рикота ( може да замените с извара)
1 топче моцарела (125 г)
1 яйце

черен пипер
риган
босилек
мащерка
2-3 скилидки чесън
зехтин
Още:
кашкавал за поръсване (около 200 г)

Почистваме лука и го наситняваме. В тиган загряваме малко зехтин и прибавяме лука, докато омекне.

                      

Прибавяме каймата и разбъркаме, докато се раздроби на малки парченца и се запържи. Овкусяваме с щипка сол и пипер.
Прибавяме доматите. Използвам около 500 мл или две чаени чаши млени домати, които приготвяме в блендера.

                    

Разбъркваме и оставяме сосът да поври около 15 минути. Прибавяме последователно нарязания чесън, сух риган и мащерка, сол и черен пипер. Разбъркваме добре. Когато сосът е готов, ще бъде още сочен, но няма да има вода , цветът му ще бъде наситено червен.



Накрая прибавяме няколко листа нарязан пресен босилек  за по-силен аромат.



Дърпаме соса от огъня и кажи-речи сме свършили по-голямата част от готвенето. :)
Подготвяме си останалите продукти:

Нарязваме тиквичките на тънки ленти (на ръка или ренде)


Прибавяме към рикотата едно яйце и шипка черен пипер и разбъркваме.


Нарязваме топчето моцарела. Аз използвах моцарела с босилек, защото тя беше на промоция, а пък да не съм луда да давам повече, отколкото мога.

Сглобяването на лазанята става по следния начин: Слагаме в тавичката малко от соса и нареждаме отгоре тиквички. Посоляваме. Отгоре изсипваме половината рикота, половината моцарела и още малко от доматения сос.
Следва още един ред тиквички и отново същата процедура. Завършваме с остатъка от соса.



Към тигана от соса прибавяме около 150 мл вода (която  ще обере остатъка от соса по стените на съда) и я прибавяме в тавичката. Пъхаме лазанята да се пече на 200 градуса, докато водата заври, а след това намаляваме на 170 градус и печем още 40 минути.

Преди да извадим поръсваме рендосан кашкавал.


Запичаме за още няколко минути, докато кашкавалът се разтопи.





Както казах, оставете за кратко да поизстине, ще поеме соковете и ще можете да отрежете по-стабилни парчета.
Или не ме слушайте, грабвайте вилицата и се насладете на разтеглив кашкавал, сочни тиквички и неустоим сос, който ще ви накара да почувстватe избухването на вкусова бомба в устата ви :) 


 Добър апетит! 
Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !

 

Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!


56 коментара:

  1. Страхотна рецепта!
    Имам питанка - рикотата с какво може да се замени?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Може да я замените с извара ( по-ситна по възможност ) Поздрави!

      Изтриване
    2. Реката и извара е едно и също

      Изтриване
  2. Отново уникална рецепта,направо взех да преглъщам.Непременно ще се пробва през почивните дни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Ще се радвам да споделите резултата! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  3. a az vmesto tikvichki ,izpolzvam kartofi i vmesto kayma- pileshko i stava mnogo vkusno

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделения вариант! Поздрави!

      Изтриване
  4. Ами, Люска, чудесна ти е лазанята! И ако питаш мен, и топла, и по-студена - все ще е хубава. Ама и аз не бих я чакала много-много. Да ти е сладко и разтеглящо-кашкавалено. :)
    Прегръдки, слънчево момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Точно така!!! А на теб усмихнато лято, мила Гери!

      Изтриване
  5. Люси, страхотна рецепта! Дали ще стане вкусно, ако вместо кайма удвоя грамажа на рикотата, защото в момента не ям месо? Иначе наистина е уникално всичко, което правиш. На кой ли не те похвалих вече, майка ми заради твоя блог и още няклко вече е факир с таблета. :D Пздрави, Васил!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Васко, много ти благодаря :) Много си мил! Една дама замени каймата с гъбки,но аз също бих си я направила само с повече тиквички, доматки и рикота. Мисля, че ще се получи, по-леко ястие! Надявам се да ти хареса! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Blagodaria Vi za prekrasnite retsepti,probvala sa mnogo ot tiah,kakto ot deserti,torti i iastia,Vseki pat i vsichko,koeto sam pravila se poluchava i stava vkusno,n
    iama provali.Derzaite vse taka ,a nie sled Vas.Hubavo ,goreshto liato i do novi sreshti!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви от сърце, Анонимен! ( Следващият път ми напишете името си за да мога с удоволствие да ви благодаря лично :)) Димите ви значат много за мен, както и добрите отзиви за рецептите! Никога няма да ми писне да чета такива коментари! :) Благодаря още веднъж!

      Изтриване
    2. Аабе, Люсенце, страшна фурия се. Благодаря за рецептата!

      Изтриване
  7. Тиквичките може да се заменят с патладжани и също е много вкусно

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотна рецепта днес я приготвих ☺определено влиза в любими на моето семейство☺благодаря за идеята

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за споделените отзиви! Много се радвам! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
    2. Не се ли получава много воднисто ?

      Изтриване
    3. Не и ако я изпечете добре да изври водата :)

      Изтриване
  9. брафо,перфектно изглежда

    ОтговорИзтриване
  10. Люси, и аз не бих издържала да изстине! Кой може да чака за идеални парчета от тази вкусотия? Определено не и аз! Да знаеш ,че ще я пробвам!
    А крем рулцата направо ме оставиха без думи!!! И като снимки и като рецепта. Много бих искала да ги пробвам само се притиснявам ,че няма да се справя и няма да успея да ги завия! Но толкова ме изкушават !!!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нат, благодаря ти, мила! Сигурна съм, че ще се справиш! Някои препоръчват да се сложи хартия за печене в тавата за по-лесно навиване, но ако сложиш крема в хладилника, съм сигурна, че ще стане и така! Поздрави!

      Изтриване
  11. Страхотна рецепта! Ще се сготви със сигурност! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Люси, остана ли от лазанята...ако ли не - поне ръкохватка за гризане:))
    Хвърлих и око на тази тиквичкотия и това си е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веселка, тиквички да искаш! Ей, сега ще спретна за теб една нова лазаня :) Прегръдка, мила!

      Изтриване
  13. Люси,
    чудесна е лазанята.Аз бих я направила в постен вариант, ще се получи по - леко ястие.Но с каймата става дори и за гости и по - официални поводи.Чудесни снимки !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Елена! Може и в постен вариант, може и каймата да се замени с гъби, но аз я харесвам така най-много. Каймата не е много и според мен си остава лекичко, но е въпрос на вкус! Поздрави!

      Изтриване
  14. Наистина чудесно предложение за сезона! Да попитам, тиквичките не пускат ли и те вода...заедно с добавените 150 мл накрая не става ли воднисто?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алби, има водичка, но не бих казала, че е воднисто. Ако като всяко ястие, се остави да почине няколко минути, преди сервиране - течността се поема, но ако ви притеснява, винаги можете да я пропуснете! Поздрави!

      Изтриване
  15. Милена Балтаджиева10 юли 2015 г. в 15:57

    страхотна рецепта,вчера я приготвих,много ни хареса.Нямах рикота нито извара и сложих краве сирене с яйце :) пак стана вкусно.Благодаря за прекрасните рецепти,често се възползвам от тях.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как няма да стане вкусно! :)Добре си се сетила, Миленка! благодаря ти за споделените отзиви! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  16. Разкошна, сочна и прекрасно представена лазаня! Ако бях видяла по-рано, нямаше вчера да пържа 16 000 тиквички в тая жега. Пу, хвана ме яд :)
    Нищо, другия път ще направя лазаня :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Даре! И аз така преди време реших, че ще търся други вкусни рецепти с тиквички, които да ми спестят мъчното пържене! В тази най-хубавото е,че дори тиквичките не преминават през предварителна обработка! Поздрави, мила!

      Изтриване
  17. Здравей, Люси!
    Благодаря за рецептата! Направих двойна доза, нямах вкъщи рикота и моцарела и ги замених с краве сирене и стана страхотна!
    Поздрави най- сърдечни от Бургас :)
    Ваня

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделените отзиви, Ваня! Много се радвам,че си я харесала и си намерила страхотен начин да замениш рикотата! Най-топли поздрави и от мен :)

      Изтриване
  18. Изглежда мнооого вкусно. Съжелявам, че сега се включвам, но всичко в този блог ми харесва. Съжелявам, че времето на тиквичките мина. Благодаря за апетитната рецепта. Чак взех да преглъщам, без майтап! Още веднъж благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, и аз благодаря, че ми писа! така е преминаха тиквичките, но пък в магазините може да намериш още някои, ако толкова ти се хапва! рецептата е наистина много добре! Поздрави и ще се радвам да споделяш своите впечатления! Усмивки!

      Изтриване
  19. Уникално вкусна рецепта, топи се в устата.

    ОтговорИзтриване
  20. Лелее,страхотнооооо!!!!!Моля те, Люси,кажи ми само колко порции излизат от тези продукти?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, тавата с размери около 26 см, не мога да кажа, колко големи парчета се считат за порция при всяко семейство. ;) Поздрави!

      Изтриване
  21. Отново прекрасна рецепта,Люси! Благодаря! Невероятно вкусно се получава! Роси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Много се радвам! Поздрави!

      Изтриване
  22. Отново прекрасно ястие, с още по-прекрасно представяне! Браво!

    ОтговорИзтриване
  23. Люси, правя я за пореден път. Уникално вкусна е! След като моята 4-годишна клечка казаза само - Много усно и си изяде цялата купичка, няма какво да добавя освен БЛАГОДАРЯ!
    Прегръдки, Яна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Яна! Специални целувки на малката госпожица!

      Изтриване
    2. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
  24. Люси, следя редовно твоят блог-прекрасен е и доста неща съм направила винаги сполучливи! Благодаря ти за прекрасните и вкусни рецепти и добрата презентация и снимки, лазанята ти е невероятно вкусна. Продължавай в същия дух, поздрави Донна

    ОтговорИзтриване
  25. Люси, мога ли да попитам какъв кашкавал си използвала , защото от доста време не мога да попадна на хубав кашкавал :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Май не помня кой кашкавал съм ползвала точно тази година :), но понякога си взимам от Холандия. Обикновено питам на щанда да ми препоръчат кашкавал, който се запича добре.Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...