сряда, 4 септември 2024 г.

Френска селска торта без печене / Easy Lavash and Blueberry cake


Тази рецепта може да видите и във 👉ВИДЕО вариант в Инстаграм тук и 👉Тик Ток тук 

Ако има по-просто и елементарно нещо от днешната рецепта това може да бъде само разговор между Валери Божинов и Нора Недкова. Може би една пот най-любимите ми рецепти за правене у дома, защото може да сглобите тортата за 5 минути и час - два да стегне в хладилника. Много свежа, много лека и по нищо не отстъпва на оригинала.

Да ви призная, не съм проверявала дали някои е правил подобно нещо досега, но знам, че на мен лично си ми хрумна идеята по някое време зимъска на 2019 година. От тогава са и снимките, но заради вас се "жертвах" и я направих онзи ден за да сглобя и едно видео набързо. 

Тази рецепта може да видите и във 

Необходими продукти:
6. бр арабски питки ( лаваш) 
900 г заквасена сметана
100 г пудра захар
сладко от боровинки
200 г орехи

Единствената задача, която се доближава минирано до готвенето тук е да смесил заквасената сметана с пудрата захар на крем. Не го правете е миксер, а на ръка, за да не се втечни сметаната, Може да го направите с телена бъркалка или с обикновена лъжица. Аз слагам малко пудра захар, но затова пък слагам повече сладко и затова сладостта ми е достатъчна. Ако обичате повече сладичко може да добавите още захар - питайте и коригирайте.



Във форма за торта с махащи се стени или ринг за торти, сложете една рабска питка ( или лаваш) и разпределете част от крема. Сложете и малко от сладкото от боровинки на петна тук-таме. 


Редим така докрай питка, крем, сладко, завършвайки само с крем. Пъхаме в хладилника да стегне за час-два, аз всяка торта оставям да пренощува една вечер. ( Как издържам и аз не знам, но обикновено гледам да ги приготвя в края на деня, за да не се изкушавам) 


След като я извадим от формата, хубаво облепвам е с орехи от всички страни.


Ще се учудите колко много се доближава до оригинала. Арабските питки се доближават максимално до вкуса на тънък блат, а е толкова лесна за направа. ( Виж шоколадовата торта с арабски питки тук



Обезателно опитайте и ми споделете вашите впечатления :) 



Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - следвайте, коментирайте и споделяйте 💓


📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на !
cussivalo@yahoo.com

Кулинарното ми пътешествие продължава още във :

Страницата на блога във Facebook:
👉Lussi`s World of Artcraft

Приятелската кулинарна група в която можеш сам да публикуваш във Facebook:

👉Тik Tok:


Харесва ли ви публикацията и моя блог? 
Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти ! 
📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на cussivalo@yahoo.com 
Благодаря ви, приятели! 





8 коментара:

  1. Привет,
    С какво може да се замени заквасената сметана, не харесвам вкуса и 🤔

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В основата на тази рецепта е именно заквасената сметана, но предполагам с цедено кисело мляко ще стане също.

      Изтриване
  2. Здравейте, арабските питки са двойни, за да се пълнят вътре. Както са си двойни ли се редят за тортата? Или се разделят на две и се редят единични? Мерси.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, както са като единица в плика така ги редя :)

      Изтриване
  3. Здравейте! Плитките Лаваш, изпичат ли се леко или направо така се слагат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, аз ги слагам направо. На снимките има запечени от по-стара рецепта, тъй като тогава имах домашни.

      Изтриване
  4. Здравейте, как слагате орехите отстрани на тортата. Печени или сурови?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Просто ги слепете на ръка, има крем отстрани и си залепват. Може да ползвате печен и сурови, въпрос на вкус :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...