сряда, 14 август 2024 г.

Грис халва със сирене / Semolina Halva with Cheese


Тази рецепта може да видите и във 👉ВИДЕО вариант в Инстаграм тук и 👉Тик Ток тук

Мама много обича грис халва. Така и не разбирах какво толкова я превъзнася тази напояваща мокър пясък консистенция, особено когато като малка си мечтаех повече за шоколад и по-корекомски десертчета. Тези познати от девството халви, сутляши и нишестета хич ми не бяха по вкуса, но ето сега, няколко десетилетия по-късно, и аз стоя над тигана премлясквайки и боготворейки получения вкус. 
Не мога да си го обясня защо, но със сигурност се получава някакво насищане и изведнъж уж по-простичките на вид и вкус рецепти, започват да пленяват сърцата ни отново. С днешната рецепта успях и аз да се влюбя в грис халвата и вече няма само Боян да посяга към пакетчето грис в магазина.  

Хубавото на този десерт е, че може да го оформите и поднесете всякак. като каша, като топки сладолед, да го режете на квадрати дори, но истината е, че най-голямо удоволствие доставя или да създадете една интересна картина при поднасянето му или да го гледате как се разтяга заради плънката от моцарела. 

Тази рецепта може да видите и във 

Необходими продукти:
1 ч.ч. грис София мел
1 ч.ч. захар
200 г моцарела 
100 г масло
3 ч.ч. вода

Започваме като в тиган разтопяваме маслото, а след това прибавяме гриса. Разбъркваме постоянно, докато го оставяме да се запече и 

 

постепенно промени цвета си към по-карамелен. След това прибавяме захарта и "запичаме" на тигана още няколко минути, докато усетите карамеления аромат. 
След това прибавяме водата и разбъркваме периодично, 

  

докато десертът тръгне да се сгъстява и поеме течността. 
Накрая прибавяме и нарязаната моцарелаа. Разбърквам отново, докато се разтопи напълно, 

 
и се оформят конци. 
По желание добавете малко шам фъстък или други ядки. 

Да ви е сладко! 







Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - следвайте, коментирайте и споделяйте 💓


📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на !
cussivalo@yahoo.com

Кулинарното ми пътешествие продължава още във :

Страницата на блога във Facebook:
👉Lussi`s World of Artcraft

Приятелската кулинарна група в която можеш сам да публикуваш във Facebook:

👉Тik Tok:




Харесва ли ви публикацията и моя блог? 
Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти ! 
📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на cussivalo@yahoo.com 
Благодаря ви, приятели! 




2 коментара:

  1. Здравейте, дали ще се получи, ако използвам настъргана моцарела от лидл, а не такава на топки? Благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм сигурна, че съм ползвала тази моцарела, но може да пробвате.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...