вторник, 10 януари 2023 г.

Френско лучено свинско / French Onion Pork Chops

 

Ах, лук! Или го обичаш, или го мразиш - средно положение няма. Но дори и да сте от вторите не може да отречете, че ароматът, който се разнася при допира на нарязания лук в сгорещения тиган мигновено ви пренася в спомените за семейната кухня и поредната вкусна мамина гозба. Няма вкусна манджа, която да не започва с малко задушено лукче, нали? Аз може и да не съм права, но ни кюфтета, ни яхайки без лук не одобрявам за сметка на това френската лучена супа, която за някои е твърде тежка, за други пък любима си има нов вариант - като основно ястие на фурна със свинки пържоли. Така че, не се офлянквайте, а почвайте да белите лука! 


Не можем да кажем, че лучената каша или сос имат хубав вид, но съм забелязала, че едни от най-вкусните ястия често са така и вече съм се убедила - дори и да не ми харесват някои снимки, пак ще ги споделя. Кулинарната фотография може да е изкуството, но истината е, че най-голям ефект върху нашия апетит се оказват именно снимки на разхвърляни манджички, сякаш сервирани в някой крайпътен хан от приказките. Навън нека е студено и вали, у дома вкусно е, нали? :) 


Необходими продукти:
3-4 бр свински пържоли ( врат)
500 мл телешки бульон
3-4 по-големи глави лук
2  с.л. брашно
150 г кашкавал
60 г масло
2 с.л. олио
сол
черен пипер
прясна мащерка за поръсване/ магданоз

Ястието се приготвя сравнително бързо, тъй като пържолките се запържват предварително и не им трябва много време във фурната. И все пак, препоръчвам ви първо да си пригответе всичко на масата - нарежете и лука на размери, които обичате да похапвате и овкусете пържолите със сол и черен пипер на вкус. 


Загрейте олиото и маслото в подходящ тиган и първо запържете лука, докато омекне.


Количеството на лука, може да варира, но ние обичаме да имаме повечко. Извадете лука в подходящ съд и в същия тиган сложете отново масло и олио да загреят. 


Този път в тях запържете свинските, овкусени пържолки, аз избрах вратни, тъй като са по-крехки. След като хванат хубав загар и от двете страни, 


извадете от тигана и върнете в него лука.


така той ще обере всички месни вкусотийки, залепнали по дъното му, 


добавяйки брашънцето. Запържваме още две-три минути и 


добавяме бульона. С това сосът ще се сгъсти бързо.


Прехвърляме го в тавичката, в която ще печем и в него нареждаме пържолите. Нека да се почти покрити в соса, така че да могат да къкрят в него и да се разварят по-добре.


Отгоре нареждаме филийки кашкавал - кой ще се запече добре днешно време е джакпот от тото 2 - първо теглене. Не мога да ви препоръчам марка, защото или ги забравям, или всеки път е различна партида. 


Печем ястието на силна фурна, като ако пържолите ни са по-дебели, може да го печем малко под фолио, докато станат крехки и запечем накрая без. Може да добавите кашкавалът и на по-късен етап, ако не искате да рискувате да се запече прекалено, но винаги може да сложите фолио :) отново. 


Поднасяме ястието с нещо свежо - магданоз или свежа мащерка и много вкусно хлебче за топене. сосът е толкова вкусен, че ще искате да си топнете цялата муцуна в него :)                                                                                                                        Не ми вярвате?                                                                                                                                                                      Aми опитайте :) 



п.п. Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!


6 коментара:

  1. Страхотна рецепта и мн вкусно, мъжът ми си облиза пръстите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам :) благодаря, че намина да ми оставиш коментар :)

      Изтриване
  2. Много вкусно и апетитно ястие! Кашкавалът ,,Кукери" е винаги и по всяко време ОК; вкусът му е непроменен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) не съм го срещала или поне не ми е направил впечатление.

      Изтриване
  3. Колко време запичате свинското?

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...