сряда, 13 октомври 2021 г.

Пица от Коми на баба Крася / Pizza from Komi Republic

 

Зад всяка такава рецепта се крие интересна история. Аз днес искам да ви споделя тази! Баба Крася е една млада и много забавна баба, бабата на моята половинка. Когато ходим на гости там, той все настоява тя да приготви нейната пица. По-особена била, но пък я помни от детството и реших и аз да науча тайните на тази вкусотия. 

Баба Крася има много дарби: бродира чудесни шевици и като кажа чудесни, имам предвид взимащи награди. Също така шофьорска книжка със златен талон и може така да се скара на дядо Мишо от другата стая, че да го разсмее и скастри едновременно. Жена фурия е и много ми напомня на моята покойна тетка Янка. Забелязали ли сте как в живота, когато нещо ти липсва истински, винаги идва негов заместител? На мен все повече ми липсват любими хора от семейството ми, които си заминаха, затова пък в родата на половинката има в изобилие и наистина ми е приятна тяхната копания. Та да се върнем на тази "различна" рецепта за пица. 

Ставаме сутрин и слизаме долу в кухнята, а баба Крася вече се заела да прави прословутата пица. Цуцнах се на стола като нетърпеливо дете и се загледах в ръцете, докато я разпитах що за рецепта е това. Тя ми разказа, че когато са живели в Коми ( Русия), не се е намирало мая. И се е налагало да правят тесто с бакпулвер. Кашкавалът също бил кът и рендосвали сирене. Тъй като сместа е по-рядка, не може лесно да нанесете доматено пюре, освен ако не го размиете с малко вода, затова може да сложите пресни доматки.

Нейните добавки са също шпеков салам или някакъв друг колбас и малко кисела краставичка. Разбира се, не може и без чубрица. 

Дали защото някой друг ти я е приготвил, дали заради детайлната история,  докато ми разказваше как са се редили на опашка с рускините за що има- няма, или пък затова, че тази пица става за около 20 минути без да се налага да замесваш тесто да втаса, ама наистина беше адски вкусна. 
Определено някой ще каже, че е побългарена, бета версия на която и да  е било пица, но пък аз ще му кажа - по-близо до българската закуска освен баничката, трудно бихте намерили. А ето и рецептата: 

Необходими продукти:

1 1/ 2 ч.ч. брашно София мел Кекс ( от 200 мл) * ( може да замените с обикновено + 1 пак. бакпулвер)
2/3 кофичка кисело мляко ( от 400 мл)  
2 яйца
4 с.л. олио
сол

За отгоре:
домати или доматен пюре
кисели краставички
колбас
сирене
чубрица

В купа смесваме млякото, солта и част от брашното. Аз имах брашно за кекс, в което си има набухвател, но ако използвате Класик, трябва да добавите 1 бакпулвер.


Разбъркваме и оставяме за около 5 минути, след което прибавяме яйцата, олиото, солта и останалата част от брашното, докато получим тесто като за кекс.


Подходяща тавичка, моята беше около 28 см, намазваме навсякъде с малко олио и полепваме с брашно.


Отгоре изсипваме сместа и изравняваме леко с лъжичка. Отгоре редим  нарязаните на тънко домати или както казах по-горе, доматен сос, но леко размит с вода, за да може да се разнесе по-лесно по мекото тесто.


Поръсваме с чубрица и нарязания колбас. Тук е моментът да сложим и кисела краставичка, но тъй като аз нямах под ръка, моят се нацупи, че нямало да стане баш като на баба. Казах му да слезе в мазето да провери дали няма останал буркан, но той играеше League of legends и разбирате, че "ПРОСТО НЯМАШЕ КАК!!!" :) 
Извинявам се на баба и на всички, които очакваха киселата краставичка, която се появи четири часа по-късно от мазето, когато половинката намери сили да иде до там :) 


Пъхаме пицата да се запече така в загрята фурна на 200 градуса, на по-ниското ниво, за да сме сигурни, че блатът ще се изпече добре и отдолу. Като тръгне да се запича и отгоре, изваждаме и рендосваме сирене отгоре, аз препоръчам да е по-твърдо.


Запичаме за още малко и готово :) Пицата е готова!


Рецептата става много бързо, няма втасване, няма чакане, бъркаш, слагаш, мажеш и готово. 


Да, в основата си тази пица е като бъркания тутманик, къде със сода, къде с бакпулвер, но всяка една съставка носи спомени на вече няколко поколения. На баба Крася спомняйки си как се опитвала да измайстори нещо вкусно за децата, после за внуците, а сега и за мен. И наистина беше такова. Надявам се и на вас да ви хареса, а ако е така - напишете ми отзиви или коментар, сигурна съм, че баба Крася ще се зарадва да ги прочете. Ако искате да научите кои са следващите изкушения в новия сезон, не пропускайте да ме последвате както съм описала по-долу :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!

г

2 коментара:

  1. Уникални кулинарни рецепти! Благодарим Ви, уважаеми, че споделихте тази радост с нас!
    Поздрави от "Готвим с Любов" team ! 👨‍🍳🍲☆

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...