сряда, 24 ноември 2021 г.

Баница с картофи и сметана / Banitsa with potatoes and leeks



Чудех се днес какво да ви изненадам и типично по български реших да врътна една баница! И то каква! Такава вкусотия отдавна не сте яли! 
За известно време се опитвах да не ви пощадя откъм калорични рецепти, но пък такива времена настанаха, че трябва да сме здрави и силни преди всичко! Красотата я оставате да извира от вътре и да се показва в действията ни един към друг -къде с комплимент, блага дума, услуга, разбирателство и най-вече търпимост един към друг. 

Всеки ден виждам как личното мнение на всеки става причина да потискаме чуждото такова, а сметка се търси от всички, но не и от тези, които най-вече  носят отговорност. От самите нас!

Наясно съм, че тази зима всичко ще поскъпне, ще бъде кът, ще се доставя бавно  (цели 5 дни чакаме вече, "ужас голям"), а хората пак ще негодуват, макар да сме заобиколени от причини да се радваме на толкова много неща спрямо годините на инквизиция, войни и жертвоприношения ;) 
 Аз смятам да ви отделя от новините, трагедиите, теориите и на практика да ви покажа как да се погрижите първо за собственото си щастие, което да прехвърлите на близките си, а от там насетне, да се надяваме да се "зарази" и някой друг с дробинка и позитивизъм, така че да настане пандемия от съвсем различна култура на мислене, а в следствие и на поведение.


И за да не си помилите, че съм се взела толкова несериозно, ще ви кажа, че шегата и усмивката все още са ми най-присъщите черти, както и желанието да ви "нахраня" по-вкусно, от онези енергийни вампири от коментарите и постовете в нета. 
Тук е място за блаженство, пренареждане на матрицата и снимки, който ще ви накарат да усетите даже аромат.


Днес ви представям една страхотна рецепта за мека баничка  с плънка от картофи и праз, а заливката е от сметана и сусам. Спестете е си харчовете по ресторантите и си спомнете, че е много простичко да бъдеш щастлив, трудното е обаче да си простичък, ако вече не си :)
 
Мама вече ме е обременила от малка с книжки, тъй като ме приспиваше докато ми четеше от учебници по генетика и биология. Много неща се обясняват и там относно някои наболели теми, но няма да ги повдигаме, даже и вие няма да можете да се повдигнете от масата, щом се напраскате едно хубаво с тази стррррррахооотна баница! 
( не мога да чуя тази дума без да почна да си пея "Баница" на Иво Димчев) Хайде с мен:





Необходими продукти:
1 пак. кори за баница
1-2 стръка праз
600 г картофи
100-150 г сирене
200 г заквасена сметана
100 г кисело мляко
олио ( може и с масло)
сусам за поръсване
1 яйце

Започваме като сваряваме картофите. Аз ги варя цели, необелени, а после ги беля.
Докато се варят си подготвям останалите продукти.

Нарязваме праза на ситно и задушваме в малко олио, докато омекне. Правим го на средна температура, за да не прегори.

























След като картофите са готови ги намачкваме, добавяме 100 г от заквасената сметана и яйце. Разбъркваме.
       
Прибавяме после мекия праз и сиренето. Може да добавите повече сирене или по-малко, да сложите сол ( ако е по-безсолно), общи взето пълната подлежи на много модерации, и зависи от вас.





        




















В малка касерола си разтопявам около 50 г масло и доливам около 50 мл олио.
Приготвяме на масата, плънката в купа, олиото за корите и корите.
Използвах обикновени кори за баница. Работим с по една кора.

  

Отваряме корите, слагаме по корите съвсем малко от олиото и маслото ( най-добре с четка) и слагаме около една голяма лъжица от сместа намазана. Свиваме на две кората, притискаме да се залепи добре и завиваме на рулце, а след това го завиваме на охлювче в тавата.



Процедираме така и с останалите кори докрай, като ги наслагваме в тавичката от вътре навън.
Преди да пъхнем да се пече, заливаме баницата със заливка от останалата сметана, киселото мляко и около 50 мл олио. Поръсваме със сусам.


Печем на 180 градуса за около 40 минути, като след като се запече до желания цвят, покриваме с фолио и допичаме така.



Тавата ми бе с диаметър  около 32 см, защото знам, че ще ме питате. Ако има още въпроси, пишете в коментарите  :) и ще се поостаря да отговоря при първа възможност.



И сега, какво ще кажете,а? Бива си я тази вкусотия, казвам ви! 


Оставям ви да си приправяте баница, баница, докато я правите, а аз имам още малко време  и се чудя дали да не ви изненадам с една различна баклава :) Време е да стартираме с коледните рецепти, нали? 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!


















8 коментара:

  1. Може би имаш предвид 180 градуса за 40 мин! Аз съм любител и питам, за да си изясня в главата! Иначе ще пробва задължително!

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошна е Люси баничката.Правила съм само с картофи и праз.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Здравейте Люси :)
    Голяма почитателка съм Ви и се опитвам да правя рецептите Ви. Да попитам за тази след като покрия с фолио баницата, колко време трябва още да я допичам?
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен и сърдечно благодаря за милите думи. Печем още 20 минути някъде , но все пак отваряйте и проверявайте, как е отдолу. Много тави и фурни пекат различно. Важното е баничката да се е запекла и отдолу, а не само отгоре :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...