неделя, 1 декември 2019 г.

Постна "нощна" закуска за шампиони / Vegan overnight oatmeal breakfast


На няколко пъти си мисля, че ще започна да споделям с вас и тези малки простички, полезни, бързи или лесни рецепти, които си приготвям в ежедневието. Винаги се спирам обаче, защото на фона на всички помпозни торти и балгинки, изглеждат невзрачно и си мисля, кой ще сe интересува, че днес съм хапвала варени яйца с бейби спанак, или пък овесени ядки за закуска, със семена и плодове. Е, няма как да разбера докато не опитам, затова и реших преди да е изтекла годината, да ви представя още една частица от мен и моето ежедневие - моята закуска. 
Да, аз съм от онези хора, които вместо да си купуват кафе от машинките, си носят термос домашно кафе или пък чай на работа. Имам си чашка за многократна употреба и лъжички и си слагам закуската за деня в нея. Обикновено тя се състои от някакъв вид овесени ядки, трици, мюсли, гранола и от там на сетне различни плодове, подправки, които са полезни за организма, домашен медец, парченца черен шоколад понякога, кисело мляко или пък овесена напитка на Joya като тези, с които си правя веган десертите и са ви познати от тази веган торта например


Сега, в периода на постите, макар и да не практикувам, решавам за себе си да имам дни в които да се храня с животински продукти и дни в които да не го правя. 
Ако питаш половинката, месо ще се ръфа всеки ден, но аз знам, че ако не се накарам да хапвам разнообразно, ще бъде в мой ущърб в последствие. Според мен здравословното хранене е по-скоро баланса на храните, отколкото изборът на един определен вид храна, затова и се смятам за щастлив човек. Мога да закусвам и пържени филии, и тост с шунка и кашкавал, а мога да ям и кисело мляко с трици и хрупкави овесени ядки с богати добавки. 

Днес ще ви предложа една от моите любими закуски за работа, като за да е в постен вариант, ще заменя киселото мляко с овесена напитка с ванилия, витамини и калции. Гледам да си набавям витамини по всякакви възможни начини, защото в забързаното ежедневие не мога да кажа, че има време да наблягам на пълноценно, бавно и безстресово хранене. Напитката ми е една от предпочитаните и понякога готвя с нея и различни десерти, панна кота и постни сладкиши. Така и така е ароматизирана предварително и се получава много добре. В случая няма нужда да добавям мед, защото пък крънча, като си избрах на Кьолн си има добавен в него и е много вкусен.


Опитвала съм и другите варианти с бял шоколад и с млечен, но сега когато искам да представя нещо постно, ще се спра на един от най-натуралните варианти. Не знам дали заради постоянното сладкишоправене, но страшно много ми се хапват плодове и закуската е най-удачното време за целта. Понякога десертът след вечеря е същия - кисело мляко, кръч и някакви дребни плодове като малини и боровинки. Няма да говоря повече, а ще ви разкажа как може да си приготвите постна/ веган закуска,, още от предната вечер и да  е готова изстудена, освежаващ и ароматна на следващия ден.

Необходими продукти:
1 1/2 ч.л. семена чия
1 ч.л. ленено семе
1/2 ч.л. канела
1 ч.л. лимонов сок
1/2 ябълка
плодове

Започваме като си слагаме крънча в купичка. Разбира се, че съм дала примерни количества и всичко може да направите според вкуса си, но все пак да ви споделя някои от любимите ми комбинации. 


Прибавете валентната напитка, а след това семената чия и ленено семе, рендосайте малко ябълка ( червена или зелена) , полейте я леко с лимонов сок и сложете канела. Разбъркайте всичко. 

 

Хапнете веднага или пък приберете в хладилника. 
На следващия ден, само прибавете още малко свежи плодове и приберете за работа или следобедна закуска. 


Понякога си добавям и малко от пресния крънч, за да има и хрупкав елемент, докато "нощната смес" е станала на вкусна кашичка. Всичко е полезно в нея и дава сили, без да издува коремчето. Една такава купичка за закуска ще ви ограничи да консумирате вредни храни, когато вече сте умрели от град и също така - ще ви спести пари. Само като гледам колко пари се харчат за обяд, докато хората са на работа ми се струва, че голяма част заработеното отива точно за такива неща.
Аз не съм никакъв life coach, нищо ще ви давам съвети за пестене, но смятам, че мога да ви споделя моите мисли и опит. 
Ако сте си харесали рецепта, продукт или пък съвет - почерпете се, затова съм ги споделила! 

Аз ще си гребна още една лъжичка от вкусната ми закуска и ви пожелавам леки пости :) и сладки дни! 


п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;)



Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...