четвъртък, 2 май 2019 г.

Торта без печене с крем от хляб ( или козунак) / No bake cake with old bread filling


Няма как след Великден да не се предложи някоя торта с останали козунаци. И аз съм го правила, и другите блогъри и почти всеки един човек честно казано. Докато повечето рецепти със стар хляб ( козунак ) обаче са горе-долу на един и същи принцип, днес искам да ви предложа една рецепта, която е по-различна, а с това и още по-впечатляваща. Козунакът или хлябът тук се ползва за направата на крема. Грабнах ли ви?


Освен, че тортата е без печене, защото е бисквитена, има вкус на печена торта ( заради крема),. Има вкус още на пастичка, и на шоколад, и просто и аз не знам как да ви я опиша. Приготвих я миналата година и чак сега успявам да ви я покажа, защото тази от козунаците не остана и следа. Всичко се изяде, но виждам, че някои от вас все още търсите такива рецепти, а пък и стар хляб остава от време на време. Ако искате да имате тази икономична, вкусна и бърза рецепта за торта у дома, вижте я по-надолу:


Необходими продукти:
Около 250 г стар хляб / козунак
1/2 ч.ч. пудра захар
250 г краве масло
1/2 ч.ч. тъмно какао
300 мл топло прясно мляко
2-3 с.л. ром ( ромова есенция)
1 ч.ч орехи

Още:
1 пакет бисквити "Закуска" какао
шоколадово пръчици и ягоди за украса
ягодова сладко ( пресни ягоди) 

Започваме като смиламе стария хляб или козунака на трохи. По същия начин процедираме с орехите, като аз меря орехите с чаша от 200 мл. След като ги смелим, те ще станат малко по-малки като количество. Вие може да сложите повече или по-малко орехи :) 

                     

В купа смесваме пудрата захар ( ако ползвате не много сладък козунак или просто хляб, също може да увеличите количеството, но в рецептата има други сладки елементи и лично аз не смятам за нужно), мекото масло, орехите, трохите, какаото, млякото ( може леко да го затоплите, но не бива да разтопява маслото) и аромата. Ако не искате да е ром, може да изберете ванилия, но с ухание на ром е чудесно :) 

                            

Разбъркваме всичко, като получаваме крем, който трябва да е вкусен сам по себе си. След това в подходящ съд редим ред бисквити  ( аз ги меря предварително, за да ми паснат)

                             

а след това топвам за кратко в топла вода. Ако искате тортата де много влажна, може да оставите бисквитите и сухи, тъй като кремът ще свърши тази работа. Аз я правих за баба и исках да е доста мекичка ;) 
Върху пласта бисквити разпределяме част от крема, а отгоре слагаме по чаена лъжичка ягодово сладко или пък ягодов плод. Може да са и намачкани ягоди или пък напити в алкохол. Плодът също може да е друг :) Вижте само колко възможности крие това торте!!!

                             

Продължаваме така с втори пласт бисквити и повтаряме процедурата. При мен се побраха около три реда бисквити, като завърших последния пласт само с крем и богата поръска от шоколадови пръчици ( или рендосан шоколад)

                     

Оставяме тортата да стегне за няколко часа в хладилника, а преди поднасяне украсяваме с ягоди или с плода, който сме избрали за пълнежа. :) 
Режем на квадрати и се наслаждаваме на вкус, който трудно може да се опише...само да се опита! 


Остават броени дни до края на гласуването за наградите на Блоговодител, затова и аз ще ви помоля още веднъж да ме подкрепите с гласа си.

Номинирана съм в следните категории и ще се радвам да ги спечеля с ваша помощ!            

Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “Жител на света” -     https://kulinarninagradi.com/glasuvane/jitel-na-sveta/2/ 
Категория “Бързо и вкусно” -      https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Гозбите на баба” -    https://kulinarninagradi.com/glasuvane/gozbite-na-baba/1/
Категория “Топло от фурната” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/toplo-ot-furnata/3/

Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Изисква регистрация, но дано това не ви спре да ме подкрепите, пък и може да я помни от минали години :) . 
От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.

Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".

Благодаря на всеки, който ще го направи!

Аз ви оставям с това изкусително парченце и ви обещавам още чудесни рецепти, които ще обикнете! Усмихнат ден, приятели!


А за още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;) 

П.п. Гласувайте, моля!


 Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...