петък, 17 февруари 2017 г.

Торта с огледална глазура "Галактика" / Mirror glaze galaxy cake


  
Ето, че след достатъчно дълго плануване, най-сетне успях да ви представя днешната публикация, посветена на три основни теми.  


Първата, едно от най-честите молби на читателите напоследък, а именно представянето на упътване за направата на огледална глазура (по  възможност с няколко цвята).

Втората тема е да ви разкажа за събитието, което ми помогна да науча няколко тънкости за самия процес и третата, комбинирането на глазурата, отново с един от най-популярните в последно време видове торти -  със скрити блатове и пълнеж изненада . 

И аз си помислих, че е голяма вилица за моята уста, но пък аз колко торти съм изяла с тази вилица и тази няма да ми се опре. 

Причината да се чувствам доста по-уверена в начинанието да направя първата си многоцветна огледална глазура е, че Петко Костадинов от "Змееборец" бе така любезен (готин, напарво да кажем готин) да ме покани на организирания от тях курс със световния шампиион от World Chocolate Master - Масимо Карнио, в който разкриха безброй тайни за работата с шоколад, приготвянето на въздушни мусове, цветни и шоколадови фигури, както и разбира се различни видове глазури, сред които бе и огледалната. 

Отдавна бях хвърлила око на провежданите от тях курсове, тъй като са доста интересни, изключително актуални спрямо модата в сладкарството и място, където наистина може да научиш както неща за начинаещи, така и за по-напреднали, сред които вече започвам да се имам и аз :)

Освен това на място се предлагаха изключително разнообразие от формички, молдове и какви ли не спрейове, сред които беше и кадифеният, на който отдавна съм хвърлила око. 


Ако и вие искате да се научите на такива неща, препоръчвам ви да следите предлаганите от "Змееборец" курсове, защото съм сигурна, че крият още много изненади. 
Ако имам щастието да ме поканят пак, със сигурност ще ме намерите там, а след това и ще ви разкрия още някоя "тайна от кухнята", каквато е днешната. 

Както вече ви казах, днес ще ви покажа как да си направите огледална глазура, като в интернет съществуват най-различни вариации на сместа за нея, но предложената в курса сама по себе си е наистина вкусна, така че няма да имате усещането, че ядете някакво желе.

Важното при нея е, независимо дали е с един или няколко цвята, да я излеете с подходящата температура върху добре охладена торта, така че покритието да не е твърде течно, което да го направи прозрачно, или пък прекалено втърдила се, което ще я направи на бучки. 



Като за първи път, при мен има какво още да се желае, но като цяло съм доволна от резултата, тъй като боравех с доста цветове и само две ръце ;) 
В процеса на работа съм направила доста бележки, които съм споделила в ръководството и ви казвам от сега - няма нищо страшно!
Може да ви се струва много дълго като обяснение, но истината е, че съм се опитала да бъда максимално полезна, изчерпателна и обяснителна до степен на  досада, тъй като съм сигурна, че има и други като мен, които имат поне сто въпроса по темата :) 


Самата торта също е нещо, което правя за първи път и е само вдъхновена от безбройните подобни рецепти, но е изцяло мое производство и идея. От сега мога да ви кажа, че тя е лесна за изпълнение, може да правите доста промени в нея, като например да изберете други плодове, като всички възможни детайли по работата са описани в самата рецепта.
Отново казвам, не се плашете нито от дългите обяснения, нито от списъка с продуктите, защото ако го съберете, всичко на всичко ще имате предимно - вода, сметана, шоколад, желатин и захар :) 
И така, преди да започнем, да ви убедя, че тортата е наистина в пъти по-ефектна на живо, изключително нежна, вкусна и въздушна и определно си струва усилията. 
Но ето и самата рецепта:



Неоходими продукти:
За блата:
3 яйца
3 с.л. захар
3 с.л. брашно
100 г млечен шоколад
1/2 с.л. масло

За боровинковото желе:
2 ч.ч. боровинки
100 мл течност (вода, компот)
1 ч.ч. захар
1 с.л. лимонов сок
1 ванилия
1/2 ч.ч. орехи
1 пак. желатин


За муса:
200 г заквасена сметана
300 мл сладка сметана за разбиване
100 г бял шоколад
100 г пудра захар
1 пак. желатин

За огледалната глазура:
300 г захар
300 г глюкоза
200 г кондензирано мляко (сметана)
270 мл вода
300 г бял шоколад
2 пак. желатин
ядливи боички


Започвам с приготвянето на блата. Използвах класическа рецепта за пандишпан, в малки размери, за 22 см в диаметър форма, като прибавих към него млечен шоколад, тъй като исках да го обогатя. 
За целта отделям белтъци от жълтъци. Първо разбивам белтъците със захарта на сняг, а след това започвам да прибавям един по едн жълтъците.


Застилам формата, в която ще печем с хартия за печене, и леко намаслявам дъното и стените. Включвам фурната да загрява на 150-160 градуса. Разтопявам шоколада с малко масло в микровълновата фурна.

                             

Пресявайки, постепенно вграждаме брашното в яйчената смес, като прибавяме на два-три пъти и от шоколада. Опитваме се да запазим въздушността на сместа, като бъркаме внимателно. Изсипваме в тавичка, заглаждаме с шпатулата и хоп - във фурната!

                              
След като се изпече, оставям блата леко да се охлади на притворена врата във фурната, за да стане постепенно и да не спадне. Охладения блат разрязвам на две с помощта на голям нож. 


Тъй като исках блатовете да са скрити, както сега е модерно ( и аз да не видя нещо:) ), реших да ги поокастря малко, ползвайки дъното на една форма от 20 см ето така:

                     

След като сме приключили с блата, а може и още щом го сложим да се пече, за да спестим време, се заемаме с желето от боровинки. 
Може да ползвате и други плодове (аз тези имах във фризера), но ако са със семки, като малините например, ще е добре да ги прецедите и ползвате като пюре.
Аз сложих две чаени чаши (от по 200 мл) замразени боровинки, заедно със захарта и малко течност. По моите плодове имаше доста лед, затова преценявам на око. Добавям лимоновия сок и ванилията и оставям боровинките да поврат, докато почнат да образуват такива балончета ( слагам шпатула върху касеролата, за да не изкипи ;) ) 


                

През това време накисвам желатина в малко студена вода и го оставям да набъбне. По мое мнение може да ползвате и половин пакетче желатин, особено ако направите сместа от боровинки по-гъста. Аз обаче я оставих по-редичка, тъй като знам, че желатинът може да желира до 500 мл течност съвсем спокойно.
Дърпам топлите боровинки от котлона и прибавям желатина. Разбърквам, докато се разтвори напълно в соса.
Изсипвам в предварително подготвена тавичка (диаметър 20 см) , която съм намазала с малко кокосово масло, може да ползвате и хартия за печене, олио или друго.
Отгоре нареждам по-едри парченца от орехи ето така:


Пъхам в хладилника да стегне, а след това сложих дори за кратко във фризера, за да ми е по-лесно при сглобяването. 

С напредването на вечерта се замислих дали докато приготвя тази торта, ще ми поникне брада, но всъщност самият факт, че всичко вървеше гладко, с малки паузи, през които можех да поцъкам нещо на компа, си дадох сметка, че не е кой знае какво.
С правилната музика и нагласа и по-сложните десерти се правят с лекота :) 
И така, почти на финалната права сме - приготвянето на муса.
Разбивам 200 мл от сметаната на сняг, а другите 100 мл слагам в касерола на котлона да се загреят.

                       

Накисвам желатина в студена вода, а в миксера вече се разбива заквасената сметана със пудрата захар. (Извадила съм в друга купа битата сметана)
Сметаната на котлона вече е пред завиране, дърпам от котлона и добавям белия шоколад. Разбърквам, докато се разтвори напълно и стане всичко на хубав бял сос. Прибавям и желатина, разбърквайки, до пълното му разтваряне. 
Започвам да прибавям топлата смес на тънка струйка към заквасената сметана, а след това и битата сметана.

                       

Сглобяване на тортата: В същата форма, отново с хартия за печене на дъното, слагам една малка част от крема, а след това блата, после отново от крема,


после плодовото желе, което виждате на супер размазаната и нескопосана снимка по-долу (не, нямате проблеми със зрението), след това още крем, втория блат и завършвам с остатъка от крема.
Изравнявам, доколкото мога, и пъхам в хладилника, защото вече съм уморена, а на другия ден ни чака огледалната глазура. Лягаме си рано с надеждата утре боговете да са на наша страна!

                  

Нов ден, нови сили. Предстои ни направата на огледалната глазура. Като нещо, което правих за първи път, се бях притеснила достатъчно, че да си направя сутрешното кафе ирландско ( и следобедното след това, но защо да нарушавам добрите практики :) ). 

В тенджера на котлона слагам 150 мл вода и 300 г глюкоза.


Прибавям и захарта, като аз сложих само една чаена чаша. В останалите 120 мл студена вода накисвам двата желатина.
Разбърквам сиропа в тенджерата, докато всичко се стопи и стане еднородно и доста по-течно. Не е нужно да завира, просто да е горещо.

                      
Дърпам от котлона и прибавям подсладеното кондензирано мляко (аз замених с още сметана), което ще понижи температурата на сместа. Добавям шоколада, а след това и желатина и разбърквам всичко с телена бъркалка.
След това разпределям сместа в различни купи и оцветявам с хранителни боички - аз направих розова, лилава, тюркоазена, синя и черна.
Разбърквам сместа периодично, тъй като сега е на малки части и ще изстине по-бързо и ще започне да се сгъстява.

               

Изваждам тортата, която за кратко съм прибрала във фризера и я обръщам върху по-малък като диаметър съд. Може да сложите чинийка отдолу за основа. Дъното на тортата сега ни е горна част, като по този начин си гарантираме възможно най-равна повърхност. Изглаждам неравностите по ръбчетата с топлината на ръцете си. 
Поставям тортата след това в някаква друга тава, където да може да се оттича глазурата, за да не става пълно мазало по плота:) 


Започвавам като изсипвам редувайки различните цветове един върху друг, така че да се преливат. Препоръчвам ви да започнете изливането от краищата на тортата и след това към центъра.
Може да смесите и два цвята, ако искате да се преливат по-естествено въху повърхността. Например: сложете в синьото една част от черното. Разбъркайте с лъжица, но съвсем леко, колкото да направите спираловидна шарка от двата цвята, а не да се смесят напълно.
Когато се изливат, те ще падат по същия начин. Може да процедирате така и с другите цветове или да ги изливате на различни шарки по отделно. 
Имайте предвид, че изстудената торта ще стяга глазурата почти мигновено и няма да има много възможности за корекция, затова или трябва да работите с малко по-топла глазура, за да е по-лесна за смесване, което ще я направи по-рядка и ненаситена, или като моята, плътна, но по-трудна за коригиране на шарките. (Ох, изписах си живота, но искам да дам всички възможни съвети, за да няма изненадани! ) 


Последни щрихи: Потапям четка в бяла боя и правя пръски върху тортата. Сложих и малко ядлив брокат за още повече ефект.
По основата на тортата полепих кокосови стърготини, като леко изрязах образувалите се желирани нишки. 
Прибираме тортата в хладилника, но честно казано е готова за консумация почти веднага ;) 



Ако ползвате само един цвят глазура, може да си съберете остатъците и да ги съхраните в бурканче, като може да я претоплите и използвате отново. 
Според мен това количество е достатъчно и за торта до 26 см в диаметър, така че не се притеснявайте за това, тъй като аз наистина се чудех дали ще ми е достатъчна. 

И така, доволна и предоволна от резултата, липсата на съществени гафове, седнах и се насладих на едно парче от тортата. Знам, че фокусът на публикацията е главно да ви разкажа как да си правите огледална глазура, но, О, Гоже Босподи, наистина е много, много вкусна. Не забравяйте, че тази глазура не е само някаква желирана вода, а бял шоколад, като имаме още толкова нежен сметанов мус, който обгръща прекрасната плодова сърцевина. Всички, които я опитаха, похвалиха решението ми да сложа орехите, като казаха, че просто я прави едно невероятно кулинарно постижение, съчетаващо толкова много вкусове и елементи изключително подходящо. 


И така...не ми остава нищо друго освен да се наслаждавам на тази вкусотия тези почивни дни, а ако вие имате повод или просто решите да усъвършенствате кулинарните си умения, направете си една такава красота у дома и изненадайте всичко живо :)
Усмихнати и слънчеви почивни дни, приятели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

51 коментара:

  1. Супер е благодаря ще се пробва само да попитам бруката и боичките от къде ги купуваш?

    ОтговорИзтриване
  2. Отговори
    1. Може да намерите в почти всеки по-голям магазин - Билла, Кауфланд и т.н Поздрави!

      Изтриване
  3. Не се ли е получила много дебела глазурата? Може би е трябвало с малко по-топла да работите! Но иначе е многоооо впечатляваща! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Първия пласт се преля иделано, но защото съм алчна продължих да излизвам, когатос е беше втвърдила. Като цяло технологията е спазана :)

      Изтриване
  4. Здравейте! Може ли да се използва готов
    о сладко от боровинки+желатин?
    Поздрави за подробният пост!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диана! Да, според мен може да се ползва и така, аз просто имах замразени плодове. Ще ви трябва може би една - трета желатин, ако е гъстичко сладкото обаче :)

      Изтриване
  5. За мен товя е шедьовър на кулинарното изкуство!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Може ли да ползвам бурканче сладко от боровинки? Да сложа малко водичка и половин пакетче желатин?

    ОтговорИзтриване
  7. Уоу, Люска... маправо е цял космос тази торта :) Много интересна идея, прекрасно изпълнение и е страхотно, че си отделила време да опишеш всичко подробно, въпреки че аз не изчетох всичко признавам си, но не защото не ми е интересно, а защото не му дошло времето, като се наканя ще се върна към този пост и ще запретна ръкави!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце! Ще се радвам да съм ти полезна, когато му дойде времето :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  8. Все едно водни боички са експлоадирали върху торта. 😀 извинявай, но не ти се е получил ефектът "огледална глазура"

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Както казах по-горе, първяит пласт се преля иделано, но за съжаление реших да продължа с боичките, които вече стягаха. Все пак технологията е спазаена, както и това, че огледалната глазура има този типичен за нея рефлекторен ефект :)

      Изтриване
  9. Здравей Люси, честичко готвя по твоите рецепти и за това сега съм избрала тази торта за 30-я рожден ден на мъжа ми. За първи път ще работя с желатин и малко ме притеснява дали ще се получи глазурата. Ако случайно не стане, как бих могла да украся тортата? Бих направила пробна, но няма кой да я изяде, а и в самата торта не се съмнявам. Ще съм ти благодарна ако ми кажеш резервен вариант.
    Поздрави! :) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Доколкото разбирам , искаш да ме питаш каква глазира да направиш върху тази, ако не стане или ? ще стане - не бой се. избери си само няколко цвята - два, три, работи с глазурата докато е още течна, и за по-голямо услеснение си смеси цветовете в една голяма купа и само леко прекрай с лъжица да има шарка, вместо да ги изсипваш като мен. Ако имаш бяла боя, наблегни на нея, за да ти станат по-светли цветовете. Може да напарвиш и проба върху друга торта, но само с един цвят например или шоколад черен, за да видиш как се работи. Изгледай и клипчета в you tube има много, ще ти дадат увереност. Поздрави и късмет!

      Изтриване
    2. Супер. Благодаря ти! :)

      Изтриване
  10. в момента се изстудява във фризера ,за да я залея с глазурата.
    Надявам се да съм се справила
    :)
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  11. Каква марка шоколад използвате

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В случая ползвах този от Кауфланд с марка Katy. Поздрави!

      Изтриване
  12. А глюкозата с какво може да се замени?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ефи. Тя е задължителен елемент за съжаление :)

      Изтриване
    2. Здравейте! Тъй като не намерих глюкоза, я замених с мед и се получи перфектно! Само заради цвета на меда се наложи да използвам бяла боичка, за да получа по-чисти цветове. Поздрави за прекрасната рецепта, обяснена по най-добрия начин!

      Изтриване
    3. Изключително много благодаря за отзивите и споделения опит, Непознат! Весели празници и сладко похапване!

      Изтриване
  13. zdaraveite , nqmam kirilica i zatova vi pisha na latinica . kajete mi molq Vi oy kude se kupuva glukoza ? Ne sum mnogo na ti sas sladkarstvoto , no mi se iska da prigotvq neshto podobno za rojdeniq den na sinut mi . blagodarq

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Марги :) Глюкоза има на доста места, но най-лесно ще намериш в по-големи магазини като Кауфланд и Билла. Поздрави :)

      Изтриване
  14. Здравейте :) Поздравления за тортата! Чудех се, трябва ли да бъде специална основата, върху която се полага тази глазура...? Захваща ли се върху всеки вид крем или има риск от разтичане при взаимодействие с някои съставки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! ако тортата е замразена, няма да има проблем с глазурата, тъй като ще се държи. Според мен е важно да е просто добре измазана и да е изстудена добре. Поздрави!

      Изтриване
  15. Здравей Люси 🍰 тортата изглежда чудесно,и имам намерение да я пробвам.Исках да попитам дали може да заменя кондензирано мляко с домашно приготвено дулсе де лече? Благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен!За съжаление няма да стане, защото конденизраното мляко е бяло на цвят, а дулсе де лечето е кармелен цвят и ще ти попречи на цветовете, които искаш да постигнеш. Може да го ползваш ако правиш шоколадова или кафява просто огледална глазура. Поздрави :)

      Изтриване
  16. Просто се любувам на творенията ви!Ще се престраша и ще я направя.Искам да ви питам за глюгозата.Течна или на прах?И тази в аптеките става ли?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Гале. Мисля, че си трябва от сладкарската глюкоза, която е като мед. Не съм ползвала тази от аптеките, но не мисля, че ще стане :( Поздрави!

      Изтриване
    2. Много благодаря и продължавайте в същия дух.Рецептите ви са удивителни!:)

      Изтриване
  17. Здравейте, пробвах рецептата ви-получи се доста добре. Но вкъщи се впечатлиха най-вече от вътрешността.. При мен се получи доста по-рядък кремът, но след като стегна всичко се оправи. Въпросът ми е дали ще издържи ако използвам крем за отвън, дали ще се разтопи мусът, докато я измазвам? Или да се насоча към друга рецепта..Идеята ми е да стане с цветна глазура отстрани и с шоколадов трансфер отгоре :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен. Не знам дали успях да те разбера правилно, но ако смяташ просто да оцветиш муса в различни цветове и да го излееш във формата, няма да имаш нужда да я измазваш, тъй като ще си стегне в нея. Не разбрах много за шоколадовия трансфер отгоре обаче :(
      Самия крем е течне за измазване според мен, но тъй като е с желатин стяга след това в хладилника.
      Поздрави и успех!

      Изтриване
  18. Шоколадовит трансфер е картинка от шоколад.Не съм правила до сега, но и като цяло съм "новак"в сладкарството и тъй като много ни хареса пълнежа на тази торта, ми се ще да го използвам за специален повод.Чудя се само дали картинката ще наруши цялостта на кремът отгоре, тъй като шоколада предполагам ще е по-тежък.
    Поздрави и всичко най-прекрасно през новата година! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, отново. Запозната съм с трансефра, просто не знам какъв вид точно ще правиш :) Не мисля, че ще наруши картинката нещо, тъй като е желиран кремът и доста стабилен. Зависи и как си взаимодействат двата продукта все пак при престояване един върху друг и за какво време, но не би трябвало да има проблем като цяло :) Поздрави!

      Изтриване
  19. Много ви благодаря за отделеното време:) Както казах съм много далече от сладкарството.. Нямаше с кого да се посъветвам и съм ви признателна за отговорите. Помогнахте ми!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля :) За това съм тук и питайте спокойно, ако имате въпроси! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  20. Здравей. За първи път проявявам желание да направя нещо толкова сложно. Имам няколко въпроса обаче: мога ли да направя 2 блата от твоята торта червено кадифе и един шоколадов блат, като между червеният и кафевият блат (по средата) сложа от крема ти, описан в рецептата за червено кадифе, а другият да е шоколадов мус. В този случай от крема за червено кадифе ли трябва да изкажа и проблем ли ще са сочните блатове за глазурата? Мислиш ли, че комбинацията е добра? Притеснява ме, че ако направя само червено кадифе няма да е достатъчно сладка.Благодаря и извинявай за многото въпроси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Доника, не съм сигурна, че съм разбрала много въпросите :( Като цяло май искаш да правиш "Червено кадифе" - блатове и крем, но с огледална глазура. Когато читателите правят много промени в рецептите, няма как да гарантирам резултат, но ще ти дам съвет. Ако ще правиш огледална, гледай да измажеш колкото може по-равно тортата, ако искаш мисля, че ще стане и с този крем от "червеното кадифе". Остави я да замръзне добре, преди да поливаш от глазурата и така ;)

      Изтриване
  21. Кремена Иванова13 юни 2018 г. в 21:07

    Здравей Люси! Много харесвам твоите рецепти! Правила съм торта "Пияна вишна" за рожденния ден на съпруга ми и Тази година се спрях на тази! Пожелавам си успех! А на теб много вдъхновяващи моменти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Креми! И на вас весел празник и вкусна торта! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  22. Вчера направих тортата за рождения ден на сина ми.Стана страхотна, всички много я харесаха.

    ОтговорИзтриване
  23. Здравейте,Люси,приготвям голяма част от видяното от мен в блога и резултатите винаги са били на ниво.От доста време искам да направя тази торта но не се осмелявам.Искам да попитам обаче ,стабилна ли е при превозване ден след приготвянето ,тъй като подготвям изненада ? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мира и благодаря за думите! Да, тортата е доста стабилна, но има няколко трика, които е добре да ползваш. Задължително е в колата да е студено, за да се запази тортата. Що се касае за глазурата, добре е кутията да е по-голяма, за да не опира стените, а отдолу залепете двойно тиксо, за да задържи тортата на едно място и да не докосва стените при неравности по пътя. Това ще трябва да ви е достатъчно :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  24. Прекрасна рецепта ...огледалната глазура приготвих един ден по рано и после само затоплих💕💕💕

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Непознат и това е чудесен трик, който могат да използват и другите читатели! Благодаря, че го сподели! Поздрави от все сърце!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...