събота, 28 март 2015 г.

Хрупкави фунийки от кадаиф с пълнеж от крем / Crispy cones of kadaif stuffed with cream


Затегнете коланите, приятели - започва ново гастрономическо пътешествие! Или не! Имам по-добра идея! По-скоро да отпуснем банкетното копче и да се приготвим за една вкусотия, която ще ви завърти главата така, както ще ви ви се врътнат очите още щом ги опитате! 

Точно така и аз реагирах веднага след като опитах това неземно изкушение - кадаифени фунийки с пълнеж от лек, ванилов крем и напоени в захарен сироп.


В контраст със сладостта, която блика във всички посоки, имаме малко осолен шам фъстък и картинката става пълна (като задните ми части, ако продължавам така!)


И тъй като дълго време се бях нагледала на десерта, радвам се, че успявам да го публикувам точно на време за предстоящия Великден. Няма как да не ми се набива в очите колко много тези фунийки приличат на морковчета -  запечени до оранжево, с малко зеленина в края на фунийката, благодарение на ядките! Ефектен десерт без грам оцветители :) 


Всъщност десертът е повече от елементарен за приготвяне, като най-трудната част от него е намирането на суров кадаиф. Ако сте от един от големите градове в България - може би ще ви бъде лесно да намерите в някои ориенталски магазинчета, но при мен търсенето му можеше да се сравни само с търсенето на философския камък в бермудския триъгълник. Накрая реших да си спестя мъките и си поръчах онлайн от една много мила дама, която ми го изпрати почти на следващия ден! 
И както философският камък превръща материята в злато, така и тук златният цвят на десерта няма как да остане незабелязан. За още повече ефект оставих част от сиропа да поизври повече, 


и така направих тази разтеглива и лепкава украса, която направи десерта още по-красив!


И сега, да не отлагам повече, ето и самата рецепта, като започваме както винаги със списъка с необходимите продукти:
За фунийките:
500 г кадаиф 
125 г масло
1 ч.ч. захар
3/4 ч.ч. вода
За крема:
2 ч.ч. прясно мляко
1 ванилия
3 яйца
3 с.л. брашно
7 с.л. захар

шам фъстък за украса

Започваме с приготвянето на крема. Той може да се направи и предната вечер, тъй като ще го използваме студен. 
За целта слагаме на котлона съда с млякото, захарта и ванилията.


В отделна купа разбиваме яйцата с брашното до получаването на хубава, еднородна каша.


Прибавяме я при непрекъснато бъркане към врялото мляко и бъркаме, докато кремът се сгъсти.
Оставяме крема да се охлади. За по-бързото му изстиване използвайте трика от тук.


Захващаме се с кадаифа :) За първи път приготвях суров кадаиф, като специфичното е, че е доста нетраен продукт и трябва да се оползотвори още първите дни. При мен нямаше проблем - изчезна много бързо!



Необходимо тук ще ни бъдат и метални фунийки, които можете да замените с домашно направени от фолио или пък капачки за буркани.



В купа слагаме от кадаифа и заливаме с разтопеното масло. Разбъркваме така, че маслото да се разнесе навсякъде!


Взимаме малка част от кадаифа и го омотаваме около фунийката ето така:


Нареждаме в тавичка с хартия за печене и печем в предварително загрята фурна на 180 градуса до златисто:


Готовите фунийки оставяме да изстинат, а след това пълним с крем с помощта на пош:


Пълните фунийки заливаме с още топъл захарен сироп, приготвен от вода и захар. Можете да прибавите към сиропа няколко капки лимонов или портокалов сок.


Поръсваме малко натрошен шам фъстък върху крема:


Както вече споменах, една малка част от сиропа оставих да се сгъсти повечко и с нея направих лепкава захарна украса:


Този елемент според мен обогати много десерта, тъй като освен сочен, имаше участъци от кадаифа, които останаха леко хрупкави, и залети с лепкавия сос, наподобяваха дъвченето на тофифи или мека бяла халва:)

















Но едва ли мога да ви убедя повече да опитате тази вкусотия, отколкото самите снимки биха го направили :)


Безгрижни почивни дни, скъпи приятели, и сладка пролет!





38 коментара:

  1. Оооо, каква прелест са тези фунийки!!!!
    С удоволствие Ви посещавам, защото във всяка Ваша рецепта има много настроение, карате ме да се усмихвам, снимките са прекрасни и се усеща, че правите нещата с удоволствие и много желание. Слънчева, уханна и наситена с любов пролет!
    Дора

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Искрено ви благодаря, Дора! Вашите сърдечни коментари пък карат мен да се усмихвам и да се радвам,че споделям хобито си с хората! Прегръдка и не забравяйте да си грабнете фунийка от чинията :)

      Изтриване
  2. Каква хубава идея ми даваш, Люси! Благодаря ти! Само че ще ги напълня с нещо солено. Сладък кадаиф никак не обичам. Но солен е суден. Особено, ако завиеш резен авокадо или няколко скариди с него ... ммм. Благодаря ти, чудна идея наистина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че и ти можеш да почерпиш идеи от мен, Йоли! При все, че си ми вдъхновение толкова години :) Прегръдки от мен и благодаря, че намина!

      Изтриване
  3. Леле, каква сладост, Люси...И тук в София трудно се намира суров кадаиф, и моето търсене преди време приличаше досущ на твоето. Да знаеш, че можеш да го замразяваш, не се отразява на вкуса. Ще трябва да споделя и аз как го оползотворих.
    Сега май пак ще ме караш да ходя на преговори с някой арабин на Женския пазар да ми достави:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веселка, и аз съм чувала, че на този пазар има възможност да се намери, но при мен опция е само поръчка онлайн. Но не се оплаквам - стига да има интернет :) Прегръдка от мен и ти благодаря , че намина!

      Изтриване
  4. Люси, отново ни предлагаш истински разкош!!! Момиче мило, невероятна е и тази рецепта! Браво! Поздравления и адмирации! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Хриси! Така ми е драго, когато ме посещаваш! Винаги ми носиш много приятни емоции! Благодаря ти!

      Изтриване
  5. Прекрасни са, Люси. Откога си търся кадаиф, но все ще се добера до пресен такъв:))) Много вкусни фунийки си измайсторила. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! И аз така търси-търсих, но вече си знам. Поръчвам и не го мисля :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  6. blagodarq ti milo momi4e.pak ni iznenadva6 s ne6to lesno i vkysno.no q mi kazi fyniikite ot kakvo sa .kak da gi namerim i kade





    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Лина и благодаря! Финийките си купих от магазин за левче, но преди това си ги правих от фолио или капачки на буркани/ кисело мляко. Поздрави :)

      Изтриване
  7. Красота!!! Браво!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасна идея, а " морковчета" изглежат неустоимо!!! Ще се радвам, ако споделите и адреса на който сте поръчали суровия кадаиф! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Вера! поръчах го от тук - http://bioborsa.com/%D1%81%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B2-%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%B8%D1%84-500-%D0%B3%D1%80_551 Поздрави!

      Изтриване
  9. Изкусително, интересно, една чудесна идея за използването на кадаифа!
    Хубав вечер, Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тили! Радвам се, че намина :) Поздрави!

      Изтриване
  10. Здравейте само не разбрах трябва ли да стоят в сироп да се сиропират

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Зависи от това дали искате да се напоят и да станат сочни или да останат хрупкави :) Аз го залях със сиропа, но те останаха хрупкави. На другия ден бяха останали само две бройки и те вече бяха омекнали, но отново бяха много вкусни :)

      Изтриване
    2. А колко време ги държахте в сиропа вие, за да останат хрупкави?

      Изтриване
    3. Здравей, Елица! Аз си ги държа в него, но той е много гъст и се точи почти на конци, така че не овлажнява толкова фунийките. Кремът от вътре ще го направи достатъчно. Не съм ги махала от него. Поздрави!

      Изтриване
  11. Леле мале, последния да затвори вратата, точи се един сироп насам, великолепно! Ако от последната снимка са ти изчезнали фунийките, аз съм ги изяла! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Поли! Няма проблем...ще направа пак! Прегръдки!

      Изтриване
  12. Ох, Люси, не мога да откъсна очи от екрана и ръката ми сама посяга да вземе ПОНЕ едничка!! Толкова са изкусяващи!! Великолепие (а и снимките го доказват)!!!
    Една голяяяяяма прегръдка и прекрасна седмица!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Руми! Вземи си и повече - те са толкова лесни, че ще направя пак :) Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  13. Изглеждат толкова вкусни! Хем хрупкави, хем сочни, страхотни! Взимам си една фунийка.
    Поздрави и слънчева седмица, Люси! :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Светле! Радвам се, че ти харесват :) Поздрави от сърце!

      Изтриване
  14. Люска, тая рецепта е убиец, жена! Страшна си, ей!
    Много изкусително изглежда и дори и да не съм фен на сиропираните сладкиши, да ти кажа, няма и да се замисля за секунда ако ми падне пред очите тази прелест.
    И в солен вариант бих опитала, и в сладък. Кажи сега - откъде да си взема пресен кадаиф, че не съм срещала такъв.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Даре, и аз не бях голям фен на този тип сладкиш доскоро. Не знам защо, ама все едно тесто със захарна вода са - всички ми са еднакви. Това обаче с е промени през последната година и преоткривам някои наистина различни и вкусни рецепти. Аз си поръчах моя кадаиф от тук - http://bioborsa.com/%D1%81%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B2-%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%B8%D1%84-500-%D0%B3%D1%80_551 Усмихната седмица ти желая!

      Изтриване
  15. Здравейте, може ли да ми дадете информация колко броя фунийки се получават от 500 грама кадаиф. Благодаря ви предварително.

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте, Ваня! Тъй като не използвах цялото количество кадаиф, не мога да кажа със сигурност, а и не си спомням бройката. Може би около 12-13 от половината грамаж. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Здравей, в момента се опитвам да ги направя и нещо хич не ми се получава с фунийките. Обърках кадаифа с маслото и сега като се опитвам да го намотая около фунийката той се пързаля и пада. Каква е тайната му, за да го накарам да ме слуша? :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Елица! Да, може да го има този малко труден момент, но се успява някак. Може друг път да си навиеш кадаифа и после да намажеш или топнеш в масло, ако мислиш, че ще ти е по-лесно :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...