петък, 10 октомври 2014 г.

Лепкави кифлички с ябълки / Sticky Apple Rolls

        

Доста се чудих дали да пусна тази рецепта днес или да я оставя за по-натам, когато изживявам мързелив за готвене период, но не се сдържах. Това е като да си уцелил шестица от тотото и хем искаш да се похвалиш, хем знаеш, че може и да почака. Не и тази рецепта! Официално заявявам, че искам да я споделя с целия свят, защото е една от най-лесните (знам, че го казвам често, но наистина е много лесна), има минимално количество продукти и дори без присъствието на шоколад успява да се нареди в челната класация на десертите, които съм опитвала напоследък.



Толкова божествен вкус от толкова простички продукти, и нищо чудно, че успяха да ми нарушат режима и да хапна тестено от доста време насам. Но знаех, че ако не го направя - ще съжалявам, особено, когато тези сочни лепкави кифлички бяха още горещи, току-що извадени от фурната, и ароматите на ябълка, ванилия, канела и масло се разнасяха като златен прашец в стаята. Сигурно щастието така мирише. :)


Попаднах на тази рецепта тук, и още щом видях, че става за 20 минути и има-няма пет продукта, един от които е Спрайт, си казах: "Много ми харесва " :)


Предишния ден майка ми донесе и една торба хубави зелени ябълки, които стояха така красиво подредени на масата, но реших, че някои от тях ще се жертват в името на блога. 
И така, без повече отлагане, ако искате да хапнете нещо супер вкусно в следващия един час, залавяйте се за работа, като ще ви трябва: 

Необходими продукти:
500 г бутер тесто
3-4 бр зелени ябълки (или златна превъзходна)
200 г краве масло
1 1/2 ч.ч. Спрайт / Севън ъп
1 1/2 ч.ч. захар (аз използвам 50/ 50 кафява и бяла)
1 ч.л. канела
1 ванилия

Разточваме тестото и режем на триъгълници:


Слагаме по парче от обелените и нарязаните ябълки и завиваме като кифличка.


Редим кифличките в тавичка, добре намазана с масло (тази на снимката още не беше намазана, да не се чудите, но исках да съобразя дали ще се съберат :) )


В касерола разтапяме маслото, слагаме захарта и подправките, и разбъркваме, докато захарта се разтвори и течността леко се сгъсти.


Изливаме соса около


 и върху кифличките :)


Накрая изливаме и спрайта, като гледаме да поливаме около кифличките, не върху тях!


Самият сос става като на кристална пяна. Пъхаме тавичката в предварително загрята фурна на 180-190 градуса.


Печем около половин час или докато кифличките са запекат, а сосът стане гъст и лепкав.


Просто не е човешко, коооолко е вкусно!
Опитайте и вие и ми пишете вашите впечатления :)


65 коментара:

  1. Ох, кифличките от последната снимка напират да ги хапна!
    Прекрасни са, Люси!

    ОтговорИзтриване
  2. още утре сутринта ще ги направя!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Изглеждат невероятно вкусни! Май и аз ще си наруша режима с тези лепкави кифлички :)

    ОтговорИзтриване
  4. Бих добавила и малко орехи :) Ще я пробвам скоро тази рецепта, изглежда супер...

    ОтговорИзтриване
  5. Направо е... Ама знаеш как да подканиш, ей! :) Направо залепнах за монитора, толкова вкусно лепкаво е при теб, Люси. ;) И много ми хареса израза с това как мирише щастието!
    Поздарви и да ти е още по-сладко!

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотни са Люси,още утре ще ги направя вкъщи,за да обера овациите! :P И между другото- никога не спираш да ме изненадваш!!!! Татуса върху краката ти е убиец!! Смел,креативен и жесток!! Супер!

    ОтговорИзтриване
  7. Мммм ... лепкави ама вкусни :) Предизвикваш значи? :) :)

    ОтговорИзтриване
  8. Поредното изкушение с бутер тесто! Наистина лесно. Чудесно съчетание с ябълките, подправките и невероятния сос!
    Хубави почивни дни, Люси!

    ОтговорИзтриване
  9. Дани, Илиана, Таня, Ваня, гери, Алекс, Гоголина, Тили, благодаря на всички, които "залепнаха" по моите кифлички :) Много се радвам, че и тази рецепта се хареса от вас, тъйкато вие сте моите приятели-критици :) Аз ги направих доста малки, но с по-голямо парече ябълка, което почти се стопи и станаха супер малки и симпатични..точно една хапка :) Прегръщам ви, момичета! Благодаря ви, че ми дойдохте на гости :)

    ОтговорИзтриване
  10. otivam zasprait i buter testo drugoto go imam



    ОтговорИзтриване
  11. Много, много, много ги обичам! Люси, изкусителка си голяма! По едно време се срещаха като бутерки да си глътнеш езика, явно е имало защо да се казват така, твоите са направо такива... :))) Прекрасна съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, мила! Аз ги опитах за първи път след като опитах американската рецепта и се влюбих в тях! Много лесен, достъпен и вкусен десерт! Прегръдка!

      Изтриване
  12. Много благодаря за рецептата. Действително много бързо, лесно и изключително вкусно.

    ОтговорИзтриване
  13. mnogo sa vkusni samo 4e az slojix limonadka blagodarq

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И с лимонада стават чудесни! :) Поздрави от сърце!

      Изтриване
  14. Люси, пишеш, че тестото се разточва? С готово бутер тесто ли са кифличките, или ти си го правиш? Защото на готовото пише да не се разточва допълнително. Моля те за кратко разяснение, защото досега бутерките ми не са били особено сполучливи. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Аз купувам замразеното бутер тесто от 500г на Кауфланд, което е на дебел правоъгълник и трябва да се разточи. Знам, че по принцип бутер тестото не трябва да се разточва, да да запази многолистието си. Но както и при торта "Наполеон", така и в други случай е необходимо и на мен ми харесва по-тънък пласт тесто, отколкото много тесто и малко плънка. Затова препоръчвам разточването, ако харесват по-тънко тесто :) Поздрави :)

      Изтриване
  15. Много благодаря! Още днес ще ги направя за десерт!

    ОтговорИзтриване
  16. Няма да остна назад и ще изказа ввъзхищението си.Обичам да ползвам бутер тесто.Съкращава времето за приготвяне.А видът на тези кифлички е много примамлив.Ще се пробват.Благодарим ти Луси.Не спирай да ни изненадваш.

    ОтговорИзтриване
  17. Луси, кифличките ти са СТРАХОТНИ!
    По-вкусно нещо не съм хапвала отдавна ..
    Бих ти оставила и снимка, за да се похваля ;) Благодаря за чудесната рецепта!

    Мая

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря, Мая! Да ти е сладко! :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  18. Моите спаднаха и изобщо не бяха като кифлички....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Александра! Няма как бутер тесто да спадне, няма обяснение, освен да е било некачествено или да сте го разточили на много, много тънко :) Поздрави и стискам палци за следващия път!

      Изтриване
  19. Здравейте! Интересува ме на кое ниво на фурната слагате тавата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, пека на средното ниво на фурната :) Поздрави!

      Изтриване
  20. Благодаря за бързия отговор!

    ОтговорИзтриване
  21. Здравей Люси, така лесният сладкиш, за мен се превърна в кошмар. Направих всичко както е описано, разтопих маслото, прибавих захарта, канелата и ванилията и зачаках захарта да се разтопи. След 40 минути бъркане, се получи следното: Захарта се утай на дъното под формата на кафява каша и естествено замириса на изгоряла канела, а маслото изплува отгоре. Да имаш съвет за мен къде точно сбърках :(. Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Анонимен, твоето е наистина странен казус. Досега не съм чувала захар, която да не се стопи за 40 минути, което е много, ама много странно. Нямам идея каква може да е причината освен "чудновата" захар, но те съветвам следващия път да не я чакаш толкова. Може би не слагай котлона на максимална степен, защото ако е толкова силен и захарта бавно се разтваря ще се карамелизира и даже има опасност да загори. Нека маслото се стопи, намали котлона на 2/3 от мощността му и сложи захарта. Можеш да я прекараш през блендер, ако е много едра и се надявам това да помогне по-лесното разтваряне. Но дори и да не се разтоври, препоръчвам ти да излееш маслото със захарта след няколко минути, докато е още ароматно и течно. Просто разпредели добре захарта, да се надяваме при печенто, заедно със спрайта, да се доразтвори :) Поздрави :)

      Изтриване
  22. Благодаря Люси за бързия отговор. Накратко пиша равносметката от снощи. Нали съм си инат, общо три пъти правих соса с два различни вида захар и три различни вида масло. И трите пъти резултата беше същият. Никакво взаимодействие захар с масло. Както бях писала по-горе, захарта се утаява на дъното под формата на кафява лепкава каша, а маслото изплува отгоре. В крайна сметка си имах цяла тава завити кифлички и реших все пак да изсипя сместа. Речено-сторено, проблема дойде от там, че като налях и спрайта захарта се превърна в твърда кора. При печене се разтвори, но определено не ставаха за ядене. И така никакво отказване, тази вечер продължавам, все трябва да се получи :) Поздрави :).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! И аз щях да се хвана за главата при такова развитие. Възхищавам се на упорството ти обаче :) Направо ще те посъветвам отново, да не позволяваш на захарта да става на кафява лепкава каша, изсипи си я, дори и да не се е разтворила, пък нека се стопи при печенето. Що се касае за това със спрайта, това е напълно нормално, даже и на моята снимка се вижда, как се кристализира сместа, вследствие на топлия сос и студеното газирано. Вярвам, че дори да не се слага захарта в маслото, после ще се разтопи при печенето, така че наистина не ти препоръчвам да я чакаш въобще. Нека се утаи на дъното и когато стане лек кафяво златист цвят, а маслото е течно, изсипи ги върху кифличките и хич не му мисли :) Поздрави и стискам палци!

      Изтриване
    2. При мен се получи абсолютно същото. Пълен провал!!! Все едно аз описах моето приключение при приготвянето на този десерт. И понеже най - накрая и аз реших, че все пак ще стигна докрай и макар че, тази каша на секундата залепна за дъното, аз все пак налях Спрайт и и сложих във фурната. Краен резултат - нямаше залепнала каша, но вкусът беше ОТВРАТИТЕЛЕН!!! Биеше на здраво прегорял карамел, чак горчи и ти става лошо дори при самата миризма, а пък камо ли да хапнеш от тях! Много се ядосах и се обявих за крайно некадърна, но като прочетох, че не само при мен се е получил този проблем и малко ми олекна. Ще опитам отново! :)

      Изтриване
    3. Здравейте, Анонимен! :) Мислех по вашия въпрос и се сетих, че може би ще ви е по-лесно да направите малко карамелен сироп, с част от спрайта и след това да добавите маслото и подправките. По този начин по трудно ще прегорите захарта. При направата на този сос най-важно е аромата, трябва да го дръпнете от огъня докато още ухае приятно. Ако замирише на загоряла захар или масло, по-добре не го слагайте! Стискам палци следващия ви опит да е по-успешен! Поздрави!

      Изтриване
  23. До сега не бях виждала по сладка и вкусна снимка.Случайно разбрах за лепкавите кифлички като четох коментарите и съм възхитена.Ще си ги направя веднага!

    ОтговорИзтриване
  24. Правих кифличките преди два месеца и станаха разкошни! Следващия път ще е за Коледа, като алтернатива на баклавата и ще поръся тестото със смлени орехи - мисля, че само това ми липсваше за съвършен вкус! Освен това бих намалила количеството на маслото и захарта. Тъй като ми остана доста сос в тавата, след кифличките изпекох в него 2-3 нарязани ябълки. Благодаря, Люси за страхотната рецепта!

    ОтговорИзтриване
  25. Люс, ако сложа Фанта (Екзотик май е) дали ще се получи. Не ми се излиза, болничка съм, а съм се заинатила да ги направя днес. После ще ги видиш на ПМ, ако се получат :).

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Маги, разбира се, че може. някои даже така повече им харесва, но аз съм си от край време фен повече на спрайт! Сигурна съм, че ще станат! Поздрави!

      Изтриване
  26. Люси, специални благодарности за рецептата! Получиха се чудни. Мъжът ми през цялото време докато си хапваше издаваше някакви звуци подобни на Мхммммм!!! Аз в момента си вадя зъби и няма да ги пробвам, обаче ароматът ми стига. Огромно благодаря! Моите са с круши и една идея по-малко захар. Ползвах само кафява.https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206354566960482&set=ms.c.eJwzNDAyMDM2NTE1M7M0MzCxMNIzhImYWwJFLAzMESIWhgYGBhbGxgAgSQqp.bps.a.2675411881977.2124637.1156615689&type=3&theaterhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206354581000833&set=ms.c.eJwzNDAyMDM2NTE1M7M0MzCxMNIzhImYWwJFLAzMESIWhgYGBhbGxgAgSQqp.bps.a.2675411881977.2124637.1156615689&type=3&theater

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Валентина, супер апетитни снимки си направила..и аз взех да ъмммкам :) Жалко, че не си могла да ги опиташ, но те са лесни като рецепта и икономични като продукти, така че съм сигурна, че и на теб ще ти допаднат и ще ги направите отново! ще взема снимката и за албума ми в страницата на блога - така да знаеш! Страхотна си и благодаря!

      Изтриване
  27. Препоръчвам рецептата!В къщи си облизахме пръстите

    ОтговорИзтриване
  28. Здравейте, първо - благодаря за рецептата, второ - при мен също се получи онази странна смес, за която по-горе пишат - никакво съединение между маслото и захарта, но за късмет на време се усетих и я махнах от котлона само леко карамелизирана. Така моите кифлички вместо лепкави станаха карамелени, Ще кача снимка във фейса, Нямам обяснение защо стана така този сос, но спасихме положението и сега вече половината тава я няма.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ани! Благодаря ти, че писа и се радвам,че кифличките се "унищожават" с такава бързина :) Хубаво е, че си спасила положението със соса и си направила такива карамелени кифлички.Може би много от вас слагат маслото на много висока температура и то бързо "прегаря" и на дава възможност на захарта да се разтвори, но както писах - не е необходимо напълно да се разтвори. При печенето ще стане :) Най-сърдечни поздрави!

      Изтриване
  29. Здравей Люси,днес направих кифличките.Великолепни! Като четох коментарите,разбрах че и други са имали проблем със захарта Аз обърках и сложих замръзналото ми масло със захарта наведнъж,захарта почна да се карамелизира,намалих котлона и се получи гъста каша,така и я сложих върху кифличките,дори се получи ха с карамелен вкус.Благодаря ти от сърце за рецептата! Ето ги и моите http://elizastoianova.blogspot.bg/2015/11/blog-post_7.html

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елза, объркала или не, кифличките ти изглеждат страшно апетитни и се радвам, че си им намерила хватка така, че даже си им създала нов вкус! Благодаря ти, че ми писа с отзиви и ти изпращам най-топли поздрави!

      Изтриване
  30. Здраейте.Два пъти опитвам да првя тези сладурски кифлички.Когато обаче стигна до соса,той се превръща в по-горе описаната каша.Освен това,когато са готови не стават лепкави,а плуват в маслен сос.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, сосът определено създава проблеми на някои, но затова им предложих да си направят първо гъст захарен сироп и в него да разтопят маслото. Що се касае второто - не мога да си обясня как би могло да плуват в масло, тъй като имаме голямо количество захар ( плюс течност) , която при печене ще се превърне в вкусен захарен сос. Той се сгъстява, особено след изстиване, сосът стават става все по-твърд и лепкав :) Поздрави!

      Изтриване
  31. Люси какво значи една чаша, водна 250мл или чаена 300мл, понеже пратих мъжа ми до магазина и ми е взел 330мл Спрайт, демек нямало е 500мл. Надявам се да ми свърши работа..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Андония! Надявам се на съм се забавила много с отговора, но и аз успявам някоя събота и неделя да си взема почивка от блог и готвене :) Имам предвид 200-250 мл, не е от голямо значение. Аз ползвам 200 мл по принцип, това ми е мярката за ч.ч., ако е повече, уточнявам допълнително. Това количество напълно ще е достатъчно :) Поздрави и сладко похапване!

      Изтриване
  32. Здравей, Люси! И аз направих кифличките най-после, отдавна им се канех. Мога да кажа, че станаха божествени! Комбинацията ябълки, масло, кафява захар и канела, винаги е неустоима! Хиляди благодарности!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани! Радвам се, че са ти харесали и остави своя коментар за рецептата тук! Сърдечни поздрави и усмихната седмица!

      Изтриване
  33. Във фурната са.Нямам търпение да видя по скоро да вкуся резултата.😊😊😊

    ОтговорИзтриване
  34. Станаха умопомрачителни! Облизахме тавата.

    Кристина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзивите, Кристина ;) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  35. Napravih kifli4kite,stanaha strahotni,tavata izqdoh za 1 den,sosa mi se poly4i perfektno,no ne se 4aka da se raztvori napulno zaharta,a da stane na ka6a samo na kotlona i zalivam kiflite.Blagodarq za receptata

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за коментара, Маги. Поздрави от все сърце!

      Изтриване
  36. Здравей Люси, много съм благодарна за рецептата. Уникално вкусни!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за оставените отзиви за рецептата, Мариела <3

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...