четвъртък, 2 март 2023 г.

Оризова фритата с червен ориз/ Frittata with Red Rice

 

Какво по-добро време за диета от това, в което цените на продуктите са пожар :) Човек трябва да може да намира положителното в почти всичко или ще се побърка.  Аз например съм решила, че поне веднъж в месеца задължително ще излизам извън комфортната си зона с няакой нов продукт, рецепта или ще си доставя удоволствието да си купя нещо, което ми се иска да опитам просто ей така. Също съм си обещала да има баланс между полезните и "неполезните" рецепти, като знаете, че не вярвам много във вторите. Дали нещо е лекарство или отрова зависи само от дозата. Но стига философстване, защото днес искам да ви поканя да опитаме заедно червен ориз. Самата аз не бях готвила с него досега, но тъй като винаги търся нови продукти, с които да изненадам стомаха си, та той да си каже "Ааа, какво е това, дай да му се насладим добре " и да го асимилира, вместо да го задели като редовните хляб и картофи и да каже "Оф, пак това ли, вкарай ги отзад на склад". 

Реших да опитам да си направя една оризова фритата, която видях от Йоли, но използвах червения ориз. Той представлява дългозърнест пълнозърнест ориз, който запазва намиращите се повърхностния слой и зародиша витамин Е, А и В6, желязо, влакнини и антиоксиданти. Червеният цвят се дължи на неразтворими антоцианини. 

След приготвяне придобива лек, орехов аромат и може да се използва като гарнитура, екзотични азиатски рецепти и салати. Аз пък реших да опитам тази фритата, която преди да се сложи яйцето си е много вкусна салата :) направо две рецепти в една.

Ето и необходимите продукти:

1-2 яйца
1 стрък пресен лук
50 г кашкавал
50 г шунка
2-3 с.л. царевица/ грах
1 морков
1 скилидка чесън
олио

Започваме като сваряваме ориза спрямо инструкциите на опаковката.


Отцеждаме от водата и слагаме в купа, прибавяйки останалите ни продукти. Вие може да добавите или премахнете някои по свое желание. 


Разбъркваме всичко и овкусяваме с подправки. На този етап, наистина е като салата, която почнах да ръфам неспирно, но бях твърде любопитна дали ще е така вкусно като фритата и добавих яйца. 


Изсипваме равномерен, не прекалено дебел пласт в равен нелепнещ тиган и го оставяме да се запече добре на ниска до средна степен на котлона. Трябва да стане достатъчно еднородна консистенция, така че с помощта на равна чиния да обърнем от тигана и да върнем да се запече от другата страна без да се разпадне.


Това кажи речи е и трудната част и за целта препоръчвам по-плитък тиган, в който да може да сложите чинията до фритата и да обърнете. Уверете се, че не е залепнала никъде преди това, за да не се разкъса. 


Може да ползвате и бял ориз, тъй като той има повече нишесте в него и залепва по-бързо, така че с диетичните ориз е една идея по-трдно, но може да си направите и мини фритати, ако ви е трудно или да добавите една-две лъжици брашно към сместа. 


Аз не сложих брашно, направих си я такава, леко хрупкава, засищаща и много вкусна. Диетите понякога могат да те изтощят не с друго, а с еднообразие. Ето защо е хубаво да си приготвяме малки изненади, които ще ни се сторят като шоколад в този момент. 
Опитвали ли сте други рецепти с  червен ориз? Напишете ми в коментарите :) 



п.п. Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...