петък, 24 март 2023 г.

Сладки "Лалета" / Tulip Cookies

 

Кухнята ми е в ремонт! Или не точно. Как се казва, когато седмици чакаш майстори, а те все отлагат, но идват ту нещо да вземат, разбият и после пак ги няма?? А, когато идват доволно почерпени или пък не идват поради същата причина?! Аз му казвам "българска действителност", но ме уверяват, че невсякъде се случва. 

Минаха "само" няколко седмици, откакто мия в мивката на банята, така че все още не съм напълно изперколясала, макар не точно така да си представях бременността си. Като цяло ходенето на работа се превърна в по-голямото удобство за мен, не само, че съм далеч от прахоляка у дома, но и потъвам в работа, дейна съм и само малките крачета на бебо ми напомнят, че се намирам в период, който е по някакъв начин специaлeн. Аз съм голяма романтичка, знаете, но сякаш все още отказвам да приема тази действителност, тъй като ме е страх, че твърде много ще се промени за мен. Като отношение, възможности и въобще свободата да бъда себе си.

 Пролетта обаче дойде и с нея надеждата и по-хубавто настроение. Тези дни се хващам, че се усмихвам повече и си казвам, че всичко ще бъде наред. Най-сетне апетитът ми се пробуди за нещо, и то е козунаци, сладки и агнешко, та с цяло тяло и дух очаквам Великден. 
По случай първите дни на пролетта искам да ви почерпя и с днешните сладки "лалета", едни от любимите ми цветя. Като цяло обожавам пролетни цветя, тъй като са най-ароматни, нежни и по-момичешки сладурски. 

Рецептата си приготвих още миналия месец, като отдавна им бях хвърлила око на много места я в нета, ютуб и т.н, но тази конкретно видях от Йоли. Бях сигурна, че ще оцветя лаленцата в малко хранителна боя за още повече чар, и се получиха чудесно. Имах малко локум, който ми донесоха от Турция и орехи от баба, така че оползотворих няколко неща от шкафа. Станаха чудесни сладки, които са много трайни и грабваха окото докато бяха налични за кафето и чая у дома. Надявам се и на вас да ви харесат, а ако искате да видите ВИДЕО РЕЦЕПТА за приготвянето им, надникнете в моя Инстаграм ТУК. 

Необходими продукти:
110 г студено масло на кубчета 
320 г брашно София Мел  Екстра
60 г пудра захар ( или 40 кристална) 
130 г заквасена сметана 
1 равна ч.л. бакпулвер 
2-3 щипки сол 
1 жълтък 
ванилия 
пълнеж по избор: локум, ядки, сладко


Започваме като си приготвяме всичко на масата, за да са на стайна температура. Обичам да правя дребни сладки с брашното Ексера - стават ми бели и много нежни на вкус

Започваме като смесваме захарта със сметаната и разбъркваме докато се разтвори. Аз ползвах пудра захар, за да съм сигурна, че няма да останат кристалчета, но може да използвате и кристална захар. 

В купа смесваме брашното, бакпулвера и солта заедно с маслото докато станат на трохи. Консистенцията трябва да наподобява пясък. 

  

Добавяме жълтъка и сметаната и замесваме тесто. Добавете и ванилия или друг аромат по желание.

Оформяме го първо на топка, а после на руло, което увиваме в стреч фолио и прибираме в хладилника за поне половин час.

След като то се охлади достатъчно, го нарязваме на филийки, които разточваме върху леко набрашнена повърхност. Правим ги на кръгчета с дебелина около 3 мм. Режем ги в веднъж до центъра на кръга и слагаме малко плънка.

  

 Увиваме тестото около пълнежа като фунийка, а след това запечатваме дъното, оформяйки 

  

лаленцата, редим ги в тавичка застлана с хартия или фолио за печене. 


Печем сладките в предварително загрята фурна на 170-180 градуса докато се зачервят отгоре, около 15 минути. Аз пека винаги само една сладка за да преценя времето, големината, пълнежа, и коригирам за останалите, ако е необходимо. 


Готовите лаленца оставяме да изстинат, а след това потапяме в водичка, в която сме разтворили хранителна боя.
Поръсваме с пудра захар по желание. 


Времето за печене ще варира спрямо големината на сладките, а броят име около 20 броя.


Как създават настроение дори само с вида си, а опитате ли ги - още повече ще се влюбите. Тези сладки имат усещането за старите домашни сладки на баба, които тя правеше по Великден, заедно с войнишките курабии и знам, че колкото и скъпи десерти да има в магазина, винаги ще търся този вкус у дома :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !



Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. Благодаря ви, приятели!





2 коментара:

  1. Много сладурски изглеждат лаленцата, Люси, сигурна съм, че и на вкус са такива! Ще ги опитаме за Великден. А на Вас желая леко изкарване на бременността и светли празници!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...