петък, 20 май 2022 г.

Шоколадова торта "Ягодова касетка" / Chocolate and strawberry crate cake

 

Чакането си заслужаваше, а?  Гледайте каква съм подмазвачка, защото нямам време да ви отвърна на всички коментари и запитвания, но само да свърши ремонта на банята и вярвам, "че само след 800 дни "( или поне толкова ми се струват) всичко ще бъде наред! Липсва ми кухнята, ароматите в нея и нямам търпение да се нахвърля на десертите, защото такива красоти съм намислила, че само време да имам, ще създадем заедно на трапезата незабравими картини. 

Като днешната!

 Отдавна бях запланувала такава тортичка, щайга с ягодки и тъй като те все по-често се появяват в зеленчуковите магазинчета, сметнах, че сега й е времето. Човек никога не може да сбърка с шоколада, затова заложих на шоколадова торта с мока усещане, за тези от нас, които обожават кафето. Ако не сте от тях обаче, винаги може да го пропуснете и да заложите само на какао и шоколад.

 Вярвам, че тази торта ще ви направи усмихнати и щастливи, защото има това свойство като първи клиент пред току-що отворила каса в супермаркета в 17 часа. Кефът  е неописуем, когато късметът е толкова на твоя страна. Няма да ви бавя много, защото знам, че ще трябва да напазарите продуктите след работа, за да може уикенда да я спретнете, а аз ще протъркам ръчички в очакване на първите ви снимки, с които да се похваля! 

Необходими продукти:

За блата:
300 гр брашно 
100 гр какао 
300 гр кафява захар
 250 мл мляко 
250 мл олио 
250 мл вряла вода 
3 яйца 
1 ч.л. сода 
1 ч.л. бакпулвер 
1 ч.л. ванилия

За сиропиране:
500 мл топло леко кафе с какао 

Крем:
300 г шоколад
400 мл сметана
250 мл маскарпоне
40 г мед
1 ч.л. нес кафе ( по желание) 

Още : 
14 бр бишкоти саворяди 
16 бр вафлички за щайгата 
натрошено Орео за "пръстта" 
700 г ягоди 


Започваме с направата на блата. Съставките са от любимата ми Руска черно- бяла торта, но съм заменила бялата с кафява захар. 

Може да видите по-подобно в линка по-горе как да направите блата, но иначе е на принципа 1. Яйца със захар се разбиват на крем. 2. Сухи съставки се смесват в купа. 3. Прибавят се към яйцата и поетапно с течните съставки се достига хомогенна смес. 

   













Печем блата на 170 градуса за около 15-20 минути в тавата от фурната, застлана с хартия за печене. Размерите на тавичката ми са 26х36 см.
След като блата се изпече го оставяме да се охлади и разделяме на две равни части. 
И двата блата се сиропират при сглобяването на тортата, но тъй като нямам снимка на самия сироп ще го опиша тук. Аз правя много слабо , разредено кафе или мляко с какао с кафе, зависи кой вкус ви допада повече и сиропирам много. Тъй като четката не винаги ми върши работа, си слагам сиропа в шише с дупки на капачката и така попитва много повече в блата, 

       




    



Кремът правим като разтопяваме шоколада ( аз избирам микс от млечен и черен) в 250 мл гореща сметана на крем. Към тях прибавяме и меда и кафето, ако искаме още по-засилен мока вкус. 


Останалата сметана, разбивам задно с маскарпонето на пухкав крем. 


Слагаме малко по малко от пухкавия крем, към охладения ганаш, така че да им изравним температурата и разбъркваме, а 


после прехвърляме шоколада към сметаната и маскарпонето създавайки тази шоколадова фантазия като мус. 


Върху сиропирания блат редим бишкотките за да видим колко ще ни отидат като бройка.
Предполагам, че ще има разлика от вида на тавата и бишкотите, но идеята е да имаме още един сочен елемент в муса.


Намазваме един пласт от крема върху сиропирания блат, а после редим и бишкотите, които също потапяме в сиропа.

     

Завършваме с още крем, с който измазваме и тортичката отстрани. Не заравяйте да сиропирате и втория блат. 


По крема ще бъде лесно да залепите и вафлите, като слагаме страничните по хоризонтал, а в краищата по вертикал. Вместо "пръст" слагаме натрошено Орео. 

    

Пълним щайгичката с красиви и свежи ягоди, като за повече автентичност не махайте дръжките - те придават повече чар и свежест. 


Не мажа ягодите с нищо, вярвам, че така се запазват свежи също и честно казано понякога просто искам да хапна плода в най-естествена му форма.


Tака де...това преди да ги залея с шоколад, защото аз просто не мога да се спра :D


Хора, слушайте ме сега! Не знам през какво преминавате, не знам на коя страна сте, в който и да е конфликт, но както едно малко детенце наскоро ме попитат "Защо възрастните никога не се усмихват?",  се сетих, че е наша задача да си намираме поводите за усмивки. Ако не намираме, да си ги създадем. Е, кажете сега, това не ви ли усмихва?! 


Обичам да създавам торти и десерти с характер, защото Господ знае, аз имам такъв в излишък! Искам да ви заредя с енергията ми и напоследък ви създавам по-живи или различни десерти именно с тази идея, всичко това е около нас, детското също :) 


Хващам ножче и режа парчета, защото кой би отказал на тази магия от шоколад, сочни бишкоти, шоколадов мус и ароматни ягоди? 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!



23 коментара:

  1. Уникално изглежда тази торта! В първия момент реших, че това наистина е щайга с ягоди :) А как са направени "копчетата" по щайгата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Краси :) Копчетата са от м§м, залепени с крема

      Изтриване
  2. Страхотна торта. Продължавайте все така подробно и със снимки да показвате . Адмирации

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Старая се да показвам колкото може повече :)

      Изтриване
    2. Това което показвате е страхотно благодаря ви от сърцъ

      Изтриване
  3. Невероятно и много апетитно изглежда 🤩😍

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно изглежда! Мисля да се пробвам, но не разбрах сметаната каква трябва да е - течта, заквасена... ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Течна е, затвора в милилитри, ако е заквасена, ще го уточня и ще я дам в грамаж :)

      Изтриване
  5. Константина22 май 2022 г. в 13:20

    Здравейте, Люси!
    Поздравления тортата е шедьовър, много изкушаваща, свежа и апетитна!
    Имам един въпрос - върху втория блат слагате ли крем или направо бисквитките Орео?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Константина :) Ако искате сложете крем, ако ви е останал, аз сложих направо бисквитките

      Изтриване
  6. Страхотна идея за торта! Непременно ще пробвам.
    Благодаря, Люси!

    ОтговорИзтриване
  7. Люси!!! Като един щур фойерверк си! Вдъхновяващ и неуморен! Продължавай все така да взривяваш, защото всички усмивки, които предизвикваш (за слюнкотек дори не отварям дума), правят светът по-хубав. Прегръдки, мила! Тая касетка... ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за така зареждащия и похване коментар, Гери! специална прегръдка пращам за съпорта!

      Изтриване
  8. Чудесно изглежда! Планирала съм да я правя за повод,но се чудя може ли да се направи на предният ден?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, но остави украсата на щайгата за последно, за да не омекват много вафлите

      Изтриване
  9. Чудна торта! Супер блог!

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте, Люси. Реших да пробвам вашата торта, защото изглежда чудесно. Пека блата, консистенцията на който стана много течна, вече 30 минути е във фурната и не се изпича. 😢 Спазих грамажите точно и не се получава 😫

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Дани. Не знам на какво може да се дължи, но много хора вече приготвиха рецептата и нямаха този проблем. Няма проблем ако изглежда течен, изпичала съм и свъсвам редки блатове. Предполагам и този ще стане :)

      Изтриване
  11. Здравейте, бихте ли ми казали, колко парчета излизат от тортата? Благодаря.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...