събота, 10 април 2021 г.

Козуначени питки "Яйчица" / Easter mini bread "Eggs"

 

Великден наближава и не говоря за деня, в който ще реша да изчистя, вместо да сготвя, защото говоря за празника, за който така и така се готви много. Ето например, и тази събота се събудих доста рано, защото колкото и да искам да се наспя, тревожният ми мозък предпочита да се тревожи и за това му трябва повече време в будно състояние. 

Бях решила иначе, че ще е добре да си отпочина малко днес, но няколко спешни задачи набързо ме накараха да се стегна в умалелите ми дънки като леберкес и да изляза да ги свърша. Пенсионерите от долния етаж бяха се захванали да си оправят градинката пред къщата, докато моята прилича на гробище за домашни любимци, сякаш е аранжирана от градинаря на семейство Адамс. 

От всякъде бучаха прахосмукачки, простираше се и и се проветряваше, а "засрамено" отидох да си взема пратка с доставка на италиански продукти, да напазарувам храна за уикенда и за през седмицата и като се върнах бях вече уморена да правя каквото и да е...освен да готвя. 

Ех, как да ви опиша колко е хубаво да се завърнеш от пазар, с ново зареждане на продукти, с които да експериментираш и да се развихриш в кухнята. Докато съседите шетат на двора, от моята тераса се разнася уханието на вкусни печива и аромати, които могат да те накарат да си изядеш мотиката от яд. 

Пролетното почистване може и да почака тази година, но пролетното настроение вече се е загнездило в душата ми. От толкова дезинфектанти не ми остана желание за чистене, затова пък не пропускам възможности да си похапна.

 И сега, когато следващият голям празник се задава, съм решила, че искам да ви заредя с моето настроение, като ви покажа няколко чудесни рецепти, които ще донесат усмивка на всеки дръзнал да ги опита! 

Днешната рецепта е за тези вкусни козуначени питчици във формата на яйчице, които направих този път с нерафинирана тръстикова захар Passiflora ( виж тук). Много често ме питате какви видове подсладители може да ползвате за замесването на козуначено тесто, без бяла захар и затова исках да ви покажа, че няма проблем да използвате и кафява такава. Просто заменете количеството бяла с кафява в съотношение 1 към 1 и ще постигнете същия резултат. Тестото отново стана така приятно и ароматно, а усещането за козунак не може да се сбърка! 

За тази рецепта не е нужно да сте големи специалисти по теста, затова ви препоръчвам да започнете с нея, ако искате да направите нещо тестено, но козуначено за първи път :) Ето я и рецептата:

Необходими продукти: 
За тестото:
450 г брашно
150 мл прясно мляко
80 г кафява захар Passiflora ( виж я тук) 
1 пак. суха мая ( 7 г)
1 ванилия
100 г извара
50 мл разтопено масло
1 яйце
кората на един малък лимон
щипка сол

Още:
праскови от компот
1 жълтък
3 с.л. прясно мляко
пудра захар

В купа пресяваме брашното и смесваме със солта, ванилията и изварата. Разбъркваме и правим кладенче, в което слагаме захарта, маята, яйцето, 

и леко затопленото мляко. Прибавяме разтопеното масло и кората на лимона и почваме да месим тестото.


Замесваме меко, нелепнещо тесто и го оформяме на топка. Прехвърляме го в намазана с олио купа и го слагаме във фурната на 50 градуса, покрито с кърпа. 


След като удвои обема си разделяме тестото на 6 или 8 части. Аз исках по-големи питичци и избрах 6 броя.


Оформяме ги на топчета и 


всяка от тях разточваме на кръгче.


Редим в тавичка, като слагаме в средата половин праскова от компот, като може да използвате и кайсии, ако ги направите по-малки. 
Оставяме ги на топло да бухнат още веднъж, като аз го правя на вратата на фурната и като го направят, ги намествам разбития леко с прясно мляко жълтък и  ги пъхаме да се пекат на 190 градуса, докато се зачервят за около 20 минути.


След изпичане ги поръсваме с пудра захар.


Толкова са вкусни и ухайни, захапвайки от пухкавото тесто в комбинация със сочната праскова, просто ще се преснетите във времето на безгрижно детство, когато точно тези тестени сладкиши бяха десертите, които ни караха да тичаме на двора и да играем до тъмно.
Е, аз се надявам да ми дадат малко сили да изляза и аз да си почистя двора ...


ако пък не, и утре е ден, нали така? :) 

Но всеки ден си заслужава да ядем вкусна храна, приготвена с любов! 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястие, присъедините се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди! 

Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 

Благодаря ви, приятели!

4 коментара:

  1. Здравейте Люси! Не ми стана ясно къде използвахте последните продукти ,жълтък и три супени лъжици пресно мляко? Благодаря ви предварително! Страхотно изглеждат питките и смятам да ги направя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Бисерка. Бях до изпуснала, но го допълних. Поздрави :)

      Изтриване
  2. Е, това е едно изкусително предложение за предстоящия Великден.Чедесни са се получили Люси тези тестени изделия с яйчица.
    Поздрави , бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце< Лени! Здраве и на теб и близките ти!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...