петък, 22 ноември 2019 г.

Чорба с телешко и ориз / Vegetable Viel and Rice Soup


Какво се случва, когато в три от четири апартамента около теб се правят ремонти?  На всяко стъпало от входа до моя етаж е затрупано с материали, а дълготрайното ухание на бои и лакове може да конкурира и най-големите парфюмни специалисти по света. Да не остана и аз по-назад реших да предприема едно малко, мини-миниатюрно ремонтче, което взе да нараства и нараства и сега мога да ви се похваля, че спя на пода в хола, защото спалнята ми е изцяло изкорубена. 

Предупредила съм в офиса да не обръщат внимание на избора ми на дрехи, с които идвам, тъй като много от нещата са ми заклещени и не мога да стигна до тях, а пък косата ми да коментират единствено и само, ако намерят стъклена вата в нея. 

Разделяй и владей както се казва и съм решила, че макар и токаджията да не идва вече трети ден, а кабели да има навсякъде, стига да не се ме тресне нещо посред нощ, ще се опитам да запазя присъствие на духа. 
И докато цяла седмица у дома майсторите маркират територия с прашни стъпки и се ограничавам да вечерям само бързи, предимно сухи вечери, днес най-сетне си отделих време да си приготвя нещо, за което душата ми жадуваше силно - гореща и питателна чорбичка с телешко, ориз и зеленчуци. 




Няма драма - екстра е! Всичките грижи от седмицата ми се струват толкова маловажни вече, защото това ястие ми е като лекарство за нервите. Стопли ми душичката направо и си спомних за уюта на маминия дом, в който често се готви тази гозба.

Вчера вечерта щом си тръгнаха майсторите реших да сваря месцето, а днес си го досготвих на бърза ръка, защото знам, че вече съм сама. Няма да се върнат чак до понеделник и имам два дни в които да се насладя на спокойствие и топла харна, както се казва. 

Много ми се беше прияло нещо чорбесто, с тия дъждове и хлад, само за супичка е!  Мама на бързо ми продиктува нейната рецепта по телефона, която разбира се моделирах по свой вкус  и сега стана моя :)

Оризче също си имам и защото си е точно за нашите български ястия си избрах Екстра качеството на Крина.  Той е едрозърнест, с чудесни бляскави зрънца, изключително чист,а най-хубавото е, че се сварява равномерно. 



Исках да усещам вкуса на всички зеленчуци, затова си ги нарязах на по-едро, докато мама избира да са на ситно. Аз обаче искам да си хапна чушчица и морковче и да мога да се насладя на зеленчука и все пак, не чак като за Телешко варено. Оставих ястието по-бистро, без запръжка, затова и го нарекох чорбичка. 

Ако в края на тази седмица и вие имате нужда от такъв цяр, не отлагайте ами си спретнете една такава гозба. Полезно е, а и накрая ще спите като къпани! Ето и рецептата: 


Необходими продукти:
Около 400 г телешко месо
2-3 бр. чушки
1 голям морков
1 голяма глава лук
1-2 с.л. доматено пюре
2 бр. картофи
целина по желание
5-6 зрънца бахар
7-8 зрънца черен пипер
чубрица, сол и магданоз на вкус
олио

Започваме като нарязваме месото на хапки. Запържваме ги в малко загрята мазнина,( аз ползвах олио) докато хванат хубав загар и осовляваме. 
След това доливаме вода, колкото да го облее с два пръста над него и оставяме место да се свари, като къкри на бавен огън след като заври. Колко време ще отнеме зависи от това какво е месото и колко са големи парчетата, но за час-два е готово( ако го сварите в тенджера под налягане ще е най-бързо). Затова и го правя вечерта, за да може да си къкри докато си гледам филм. 
Препоръчвам ви да отпените месото след като заври, за да може бульона след това да е по-бистър.
При мен накрая изглеждаше като на втората снимка:

                           

За ястието доливаме вода в съда, около два литра всичко на всичко течност да дойде заедно с бульона от варенето на месото и оставяме ястието да заври отново. 

През това време си нарязваме моркова, целината, чушките ( аз си избрах и зелени и червени) и лука на големина, която ни харесва за хапване - ситно или по-едричко и ги прибавяме към чорбата. Прибавяме и черния пипер и бахара и оставяме ястието да заври отново. След като заври оставяме да къкри около 15 минути, а след това добавяме ориза. 

                            

Аз реших да добавя и един-два картофа, които слагам най-накрая, тъй като стават най-бързо. За колко време ще се сварят обаче зависи и от това на колко големи парчета ги нарежете 

                            

Опитвайте ястието по време на готвене, за да прецените дали му трябва още сол, подправки, олио и дали оризът и зеленчуците са готови. Когато и картофите омекнат, добавете една-две лъжици доматено пюре, за да може да добие малко цвят супичката. Аз ползвах от домашния паприкаш на баба :) 


Накрая овкусете щедро с чубрица и ситно нарязан магданоз и вижте за каква чудесия става на въпрос.

Надявам се моето предложение за вкусна гозба за идните гладни дни да ви се услади, а ако е така не забравяйте да ми пишете в коментарите под поста :)

Аз пък ще се захвана да си спретна и нещо постно с оризчето, защото много ми хареса.

Спокойни и безбормашинни почини дни, приятели! 


п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;)




Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!




Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...