сряда, 31 октомври 2018 г.

Призрачна шоколадова торта за Хелоуин / Spooky chocolate halloween cake


Чак не е за вярване, че успявам да готвя и пиша рецепти, при  цялата лудница, която се вихри около мен, а на всичкото отгоре успях да настина и въпреки това публикувах цели 13 рецепти този месец. СлучаЕност - не мислА! :) Всяко нещо се случва с парична и вярвам, че здравия труд се отплаща, както и позитивната нагласа към живота. Вярно, понякога не можем да кажем на черното бяло, пък и прекаления оптимизъм понякога граничи с глупост, но човек трябва да осъзнава своята смъртност и да си даде сметка, че твърде за кратко е на тази земя (или поне в тази си форма) за да взема нещата толкова на сериозно и затова е добре да се наслаждавана всеки миг. 

Такъв е за мен празникът Хелоуин, който все повече хора по света честват, не само заради факта, че сме една голяма мутикултурна общност и голяма част от нас живеят поне веднъж - два пъти в живота си в чужбина, а други и цял живот. Децата им растат в други страни с тези нови традиции и рано или късно ще бъдат донесени и тук, както се е случвало с други преди това. Укорителните коментари под моите публикации посветени на празника не липсват всяка година, но лайковете са повече, макар и доста по-тихи, защото всеки знае, че макар "лошотията да е по-гръмка", доброто побеждава накрая. 

Аз затова и не се впрягам вече когато се случват подобни прояви, каквото и както да наричат и мен и творенията ми, защото се убеждавам в едно - всеки демонстрира това, което носи в себе си. Аз предпочитаем да превърната тъмнината и страха в нещо весело и забавно, отколкото да се крия в тъмни доби, страхувайки се от дявола и биейки се в гърдите си с правоверие.


 Мъчно ми е,че голяма част от нас маскират невежеството си и подтиснатата детска фантазия зад чисто родолюбие, което би трябвало да се проявява много повече в гражданската им позиция относно много по значими неща като социална политика и избор на правителство. Уви, преди време тази българска черта ме накара да напусна страната, но сега, пораснала и поумняла си давам сметка, че революция не се прави за един ден и всеки един от нас може да бъде гласът на промяната, а той е умерен, тих, работлив и неуморен. 

Такава бях и аз този месец, когато успях да затворя една голяма глава от живота си завинаги. Продължавам напред, с още по-големи идеи, повече сили за работа и огромно желание да донеса колкото може повече усмивки на хората, които ги търсят и знаят, че могат да ги намерят само ако бъдат самите те такива. Нека бъдем мили един към друг и да вършим добро. 
Аз днес например ще зарадвам малките сладурани, които никога няма да се страхуват от призраци след тази вкусна торта, която съм им спретнала. Много шоколадова,като моята е във вариант за по-големите, използвайки кока-кола и кафе в блата, за да ни държи пенсионерските задници будни до полунощ. Вие може да замените течността с друга, но всичко останало за рецептата ще ви напиша по надолу. Хайде да се захващаме за работа. Ето я и нея:

Необходими продукти:
За блатовете: ( 20 см диаметър)
4 бр. яйца
1 ч.ч. захар
1 1/2 ч.ч. брашно
1 ч.ч. кока-кола ( може да се замени)
1/2 пак. бакпулвер
1/3 ч.ч. тъмно какао
1 ч.л. кафе ( по желание)
1/4 ч.ч. олио

За крема:
300 мл течна сладка сметана
2-3 сл. тъмно какао

Заганаша:
300 мл течна (сладка) сметана
250 г тъмен шоколад


Блата го направих на око този път, тъй като имах една останала кола от гости, които пият газирано и реших да я изразходвам. Блатът ви е познат от тук, макар наистина да го направих по спомен, слагайки продуктите както ми дойде, знаейки каква консистенция очаквам накрая.
Като за начало разбиваме яйцата и захарта на крем, като измерителната ми чаша е 200 мл.
След това прибавяме течните продукти като олиото и коката кола. Газираното може да замените и с мляко или друга течност по желание.

                             

След това прибавяме сухите съставки, пресяти една по една или пък ги смесете в купа предварително и ги прибавяйте на порции, докато бъркате с миксера. 

                             

Получаваме средно течна смес, която разпределяме в три форми за торта с диаметър 20 см. Ако са алуминиеви сложете само малко олио на дъното, но за още по-лесно изваждане може да сложите и кръг хартия за печене.
Печем блатовете в предварително загряна фурна на 170 градуса до суха клечка или за около 30 минути. Оставяме ги да се охладят напълно и изваждаме от формите.


                            

През това време разбиваме добре изстудената сметана с какаото на твърд крем и приготвяме ганаша.
За него не е нужно да ползваме точно сладка сметана, но ако така и така ще купувате кутия сметана, реших да не ви затруднявам, особено ако като мен ползвате черен шоколад за ганаша. Начин за приготвяне на ганаша може да видите тук.


Сглобяване на тортата: Слагаме първия блат, шприцовам два концентрични кръга сметана и една точка по средата от сметаната и запълвам с ганаша образувалите се каналчета. Тези от вас, които харесват по-сочни торти могат да я сиропират със сок от компот или захарен сироп.


 Повтаряме процедурата с другия блат и завършваме с третия. Ако се налага, изрванете ги с нож като ги изрежете леко. Аз винаги ги редя с дъното нагоре, тъй като то е по-равно като цяло. Измазваме тортата със останалата ни сметана добре. Може да я приберете в хладилника да стегне за около 15 минути или да продължите с ганаша няма проблем. Аз лично я прибирам, за да не ми се смесват двата крема отгоре като ги изравнявам с шпатулата.

                            

Изсипваме останалия ганаш като оставяме да се стече по страните на тортата и украсяваме с предварително направените целувки-призраци. Едва ли трябва да пиша отделна рецепта как да ги сътворите, тъй като за тях не ви е нужен дори шприц, а по здрава торбичка, чието връхче да отрежете. Призраците нямат нужда от перфектна форма и са идеални във всякакви такива. Остава само да им нарисувате окичи с малко черна хранителна боя или ако нямате размито  - тъмно какао.


 Тортата ни е готова и за снимане и за ядене :) 


Едва ли може да се каже нещо лошо за такова количество шоколад, затова просто ще ви оставя да си напълните очите, а ако се амбицирате, може да си я направите и днес -става сравнително бързо, а рецептата е една от най-лесните.



 Пожелавам ви една слънчева, усмихната и много весела сряда, а довечера излезете като хора със собствено мнение и си живейте живота, така със сигурност ще уплашите някого ;) 
Прекрасен ден, приятели! 

 
 Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

2 коментара:

  1. Здравей, Люси. Понеже имам закупен шоколадов ковертюр /в голямо количество/ :-) Може ли да се ползва вместо черен шоколад? Нещо добавя ли се допълнително? Пак ли е 1:1 пропорцията сметана и ковертюр?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Иве! Извини ме за малко късния отговор, но майка ми имаше рожден ден и бяхме някой и друг ден извън града :) Като цяло съм готвила с кувертюр на същия принцип, има известна разлика в структурата на шоколада, но според мен просто трябва да опиташ и да видиш резултата, за да прецениш за в бъдеще :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...