вторник, 1 юли 2014 г.

Витаминозна бомба: Зеленчукова крем супа с царевица / Easy and Creamy Vegetable Soup with Corn


Единственото, което ми се яде, е сладолед, плодове и зеленчуци. Това се вижда и в постовете напоследък (панирания карфиол и зеления боб с гъби). Апетитът ми за зеленчуци обаче достигна някаква нечувана за мен величина, когато усетих желание да си направя заленчукова супа. Не веднъж съм казвала, че бягам от супите като вампир от шкембе чорба (заради чесъна :) )  и искрената ми реакция, когато някой ме покани на обяд с думите "Ела, направила съм супа" е ето такава:


Това обаче наистина взе, че се промени през последните година-две. Вече имам няколко публикувани рецепти на супи и макар да не са много на брой, са такива, които гарантирам, че и несупоядливите ще харесат. Днешното ми предложение е също такова. Супер лесна, витаминозна бомба - крем-супа с царевица!


Изключително вкусна със своята нежна кремообразна текстура и сочни зрънца сладка царевица. Идеалният обяд за летните дни, когато хапването на топли, но леки ястия е много важно за поддържането на добро здравословно състояние. Ето и рецептата:

Необходими продукти:
1 бр. средна по големина тиквичка
2 бр. средни по големина картофи
2 бр. зелена чушка сиврия
1 бр. морков
1 бр. глава лук
1/4 консерва царевица
сол / черен пипер
*сметана за готвене по желание

Нарязваме тиквичката, картофите, чушките, лука и моркова на средно големи парчета и слагаме да се варят в 700 мл вода. Когато заври водата, намаляваме и оставяме да къкри, докато се сварят зеленчуците.
Овкусяваме с олио и сол на вкус.
Когато зеленчуците са сварени, махаме от огъня и пасираме хубаво с пасатор. Прибавяме царевицата. Ако искате, можете да пасирате отново, аз правя само едно-две движения, така че да има и пасирани и цели зърна царевица. Тук е моментът да добавите и малко течна сметана, ако желаете да има в супата.
Връщам за кратко на котлона, като разбърквам.
Овкусяваме с още съвсем малко подправки - черен пипер  и стрита домашна чубрица.


Поднасяме супата с парче печена филийка, няколко листа прясна мента или джоджен, които допринасят изключително много за свежестта на супата.




5 коментара:

  1. У дома крем супите са на особена почит и много любими.Освен това са перфектния начин да накараш капризите да ядат това,което уж не обичат :) .
    Много добро предложение,Люска,и прекрасни кадри!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Дано и тази супичка ви хареса :) Сърдени поздрави!

      Изтриване
  2. Не съм правила такава супа, но аз пък съм голям почитател на почти всякакви супи, така че много ми харесва! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Страшна супа стана! Най-хубавата крем супа, която съм правила и яла! Благодаря за рецептата, Люси! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за милите думи, Даниелка :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...