петък, 25 юли 2014 г.

Фалшиво тирамису с крем айриш / Fake Tiramisu with Irish Cream


Изглежда като тирамису, има вкус на тирамису, но не е баш тирамису! Що е то? Това е днешното ми предложение за една мнооого съблазнителна торта, богата на крем и уникален вкус. Днешната рецепта ще се хареса на всеки, който си пада по по-сочните десерти, а пък фактът, че се консумира изстудена, я прави идеална за лятото.

Вече съм ви споделяла моята рецепта за тирамису, в което най-важната съставка (освен маскарпонето, разбира се) е крем забайон. Тук съм го пропуснала, затова и не мога да нарека този сладкиш Тирамису, с чиста съвест :) Затова пък го замених с пласт прекрасен, ароматен айриш крем пудинг, който вдига тортата с едно ниво нагоре!

Макар и да не съм пробвала, убедена съм, че ако тортата се замрази за малко, ще се получи прекрасна сладоледена торта, но дори и така е страхотна сладост за небцето в летните дни.
Идеята за тази рецепта отдавна ми се върти в главата, тъй като преди време попаднах на този вид крем в магазина (мисля, че беше Кауфланд, ако не ме лъже паметта). А след това видях една прекрасна вариация на италианския десерт с бейлис и си казах, че това със сигурност има невероятен вкус. Е, събрах две и две и се получи не четири, а милион...торта за милиони.


Количеството е задоволително и е добре да го имате напредвид.

Вие можете да направите по-малка доза, макар че така може да се изправите пред дилемата

" Защо? Защо човек да прави по-малко десерт? :)  Защо?!!"



Е, очевидно аз не намерих основателна причина и затова направих доста голям десерт във форма с диаметър 26 см. На височина не го мерих, но се вижда от картинката :)


И така, докато съм ви приковала вниманието, да ви кажа и как да приготвите този божествен сладкиш:
Необходимите продукти:
Около 1 1/2 пакет бишкоти
1 пакет пудинг крем "Айриш" (60 г)
100 г захар
600 мл прясно мляко
500 г сирене Маскарпоне
300 г течна сладкарска сметана за разбиване
300 мл подсладено кафе (използвах нес) плюс малко уиски на вкус

Приготвянето на десерта започва като сваряваме крема "Айриш". (Сигурна съм, че може да се намери на много места, тъй като съм го виждала в много магазини.) Погледнате инструкциите на опаковката.


За целта разтваряме съдържанието на пакетчето в 100 мл мляко, а останалото слагаме да се вари на котлона, заедно със захарта. Когато тръгне да завира, при непрекъснато бъркане с телена бъркала, започваме да прибавяме и размитото нишесте.


Когато кремът се сгъсти, махаме от огъня и оставяме да изстине напълно. За да избегнете образуването на коричка, можете да изсипете крема в поднос и да го покриете с фолио за свежо съхранение, както съм направила тук 
В отделна купа развиваме сметаната, към която просто прибавяме и маскарпонето. Може да използвате подсладена течна сладкарска сметана за разбиване или неподсладена, към която да добавите захар на вкус* ( тази захар не е описана в продуктите, поради възможността за използване на подсладена сметана). Използвайте марка, която сте изпитали и обичате на вкус. Често ме питат коя марка използвам и винаги отговарям - използвам течната сметана на Мегле, която става и за сладко и солено.


Количеството крем наистина е голямо и съм сигурна, че ще можете да направите десерта и с половин от дадените дози за него, но аз исках да бъде много богат на крем. Освен това попаднах на намалено маскарпоне, което ми излезе само около 2.50 лв за половин килограм.
(Съвет: Винаги се оглеждайте на щанда с намалени продукти  - често има иначе скъпи сирена и други продукти, които са още в срок на годност, но изтичащ скоро, на много изгодни цени. )

Следващата стъпка е да сварим кафето. Аз използвам разтворимо нес кафе, тъй като искам лек аромат на кафе, но не и доминиращ, тъй като смятам, че в тази торта звездата е кремът. 
Правя около 300 мл кафе, към което прибавям няколко супени лъжици хубаво ирландско уиски (или пък сложете колкото ви е сладко (Това е малко опасно, защото понякога нямаме чак толкова много, колкото ни е сладко :) ) )


И така, подгответе съда, в който ще правите сладкиша. Аз използвах торта с махащ се ринг, който покрих с хартия за печене. Това не е необходимо, но моята формичка е стара и не исках да пропуска отстрани :)
Започваме сглобяването на тортата, като потапяме бишкотите за кратко в кафето, а след това нареждаме плътно първия блат на дъното на съда. При мен отидоха някъде около 16 броя бишкоти.

След това разпределяме половината от крема "Айриш" :


А след това и от сметаново-маскарпонената смес:


Повтаряме така още веднъж - ред бишкоти, втората половина от ирландския крем и от сметановия, като заделяме една малка част от сметановия за украса. Слагаме в хладилника за една нощ.

 



Украсата направих на сутринта, като самата тя може да бъде всякаква. Аз шприцовах малки топчета отгоре, като поръсих богато с хубаво наситено какао. 




Ако още не съм ви поканила да я опитате, сега официално, като публикувано в държавен вестник, ви призовавам "Опитайте я, няма да съжалявате!"


14 коментара:

  1. Аз и фалшиво няма да му простя,така че,докато не сме станали много желаещите,Люска,резни ми едно по-големичко парче,леле,че е сочно!Хубави почивни дни,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рози, заповядай, аз на никой не съм отказала сладкиш на живо, пък камо ли интерактивно, като толкова икономично ми излиза :) даже много голямо парче ще ти отрежа :) Прегръдки, мила!

      Изтриване
  2. И без официална покана ще опитаме! :) Изкушаващо изглежда!
    Приятни почивни дни, Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, мила! И на теб прекрасни почивни дни желая!

      Изтриване
  3. Люси, ама спри се бре девойко, бълваш толкова хубави рецепти, а десертите ти са направо влудяващо изкушаващи. След отправеното предложение към Роси ми иде да загърбя скромност и да те вкарам в малко разходи - предпочитам почерпката на живо, пък и по-близо съм ти от Роси...Договорено? :)) И ... какъв е вкуса на този айриш?, т.е. променя ли този на стандартното тирамису?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весела, да дойдеш, все ще намеря с какво да те почерпя :) Кремът е страхотен, който го опита, все питаше "какъв е този крем вътре, много е вкусен?" На мен най-много ми напомня вкусът на Бейлис :) Поздрави сърдечни :)

      Изтриване
  4. Фалшиво или не, определено е впечатляващо! Снимките ти са умопомрачителни направо! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. пробвах я и е страхотна, мерси за невероятната рецепта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за споделения отзив! Поздрави!

      Изтриване
  6. Здравейте! Тортата изглежда прекрасна и звучи невероятно вкусно :) Днес мисля да я направя! Мога ли да попитам тези 100 гр. захар в рецептата са за Айриш Крема нали така? А ако използвам течна сметана на Мегле за сметанено-маскарпоненият крем, необходимо ли е да добавям захар и ако да колко?
    Благодаря предварително! Поздрви и хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Са, захарта е за айриш крема! Ако не използвате сладка сметана, а не подсладена, можете да добавите пудра захар / кристална при разбиването на сметаната. Количеството зависи от това колко сладко искате да бъде! Аз слагам на око, но някъде към 100 г са достатъчни, тъй като не обичам прекалено сладко. Започнете с толкова, и ако решите, прибавете още! Поздрави!

      Изтриване
  7. Здравейте!

    Тортата изглежда прекрасна!
    Тъй като нямам отделен регулируем ринг за торти, а само такъв прикрепящ се към дъно, не знам дали ще ми стигне височината, за да направя тортата в него. По снимката не мога да преценя дали височината на формата е същата като моята . . Бихте ли ми казали каква височина е вашият ? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, аз също съм използвала форма с дъно и ринг за него, на който височината е 8 см. Това е доста стандартен размер и предполагам, че и при вас ще е толкова. Поздрави и сладко похапване :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...