вторник, 21 ноември 2017 г.

Бавно печена свинска плешка с горчица и ябълки / Pork Roast with Apple Mustard Glaze


Днес е денят на християнското семейство и мамчето ще ми дойде на гости. Тъй като не сме от постещите, ще я нагостя с една невероятно вкусна рецепта за бавно печено свинско, която сътворих наскоро. То е вариация на класиката - свинско с горчица и ябълки, която вече имам в блога, като тук вместо пържоли на тиган, реших да опека цяла плешка.


Самата рецепта не е никак сложна и хубавото е, че ще може да сложите всичко във фурната за около 20 минути и след това буквално ще забравите за него. Такова готвене обичам! Обичам месото да има хубава и ароматна коричка, а отдолу да е меко, сочно и на конци...


И защото рецептата е много лесна и бърза, ще премина към нея:
1/2 - 1 кг св. плешка
1-2 глави лук
2-3 ябълки
2 скилидки чесън
2-3 с.л. дижонска горичица
1 ч.л. мед
сол/ черен пипер 
олио

Започвам като запържвам месото добре от всички страни в малко сгорещено олио.


Готовото месо, обтривам добре със сол и пипер, а след това с горичца и мед.
Прехвърлям в съда в който ще печем, а около него нарязвам на кубчета лука, ябълките и наситнения чесън. 


Заливам с "бульон" приготвен от мазнината в, я която сме пържили и малко гореща вода. Подравяме с още малко сол.
Пъхам яденето да се пече на 200 градуса, запечатано под фолио докато заври, а след това намалявам температурата на 150 градуса и пека, докато месото се разпада при натиск с вилица - при мен бе около три часа. 


Гарнирах ястието с малко домашен картофен чипс и пюре от намачканите кромид и ябълки, който са супер вкусни, месото направо се топи в устата.
Опитайте!
Спокоен и щастлив семеен празник, приятели! 

п.п. Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. Благодаря ви, приятели!


24 коментара:

  1. за три часа се е сготвило, а за колко време след това е "изчезнало" е въпросът? мноооого добре изглежда :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Меееерси, мерси, Гоги! Айде, да не казвам за колко изчезна :)

      Изтриване
  2. Люси,
    много лесна рецепта, интересна и вкусна.Изглежда страхотно.Записвам си рецептата за проба по празниците.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти допада, Лени :) Ще се радвам и всички у дома да го одобрят! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  3. Допуска ли се в "бульона" да присъства малко вино


    ОтговорИзтриване
  4. Здравей Люси, малко странен въпрос, но ти какви ябълки ползваш за това ястие, тъй като има сортове, които са по-кисели, други по сладки, дали има значения? И приблизително колко вода наливаме в тавата (дали заливането означава да покрие продуктите или е по малко)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! :) Да, така е с ябълките, но аз ползвам каквито имам под ръка, защото го обичам с всякакви сортове. Бих казала, че е въпрос на вкус и затова не съм посочила специален сорт. Водичка слагам колкото да ги облее съвсем лекичко, един-два милиметра:)

      Изтриване
  5. И домашния чипс как го приготвяш, има ли нещо по специфично или както пържените картофи, просто на по-тънки ленти

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чипс съм приготвяла по много различни начини до сега и все се каня да почна да споделям отделни постове за картофките, но и това ще стане :) Тези в случая са на много тънко нарязани пържени в олио както си трябва. За да не ти залепват обаче е най-добре да ги измиеш първо с студена вода и после да ги просушиш, да им падне нишестето :) Аз понякога пропускам, като ме мързи или нямам време:)

      Изтриване
  6. Изглежда толкова вкусно, а комбинацията с ябълки ме предизвиква да го опитам това ябълково свинско. Люси, дали след изпържването готвенето би могло да продължи в крок пот?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Не би следвало да има проблем да се готви след това в крок пот, просто не знам на какъв режим и време. ще трябва да го проверявате :) Поздрави!

      Изтриване
  7. Любима рецепта.У нас е на почит.Става бързо,лесно и уникално вкусно.Перфектна рецепта за посрещане на гости. Благодаря.
    Само да добавя,че поръчвам малко риган и мащерка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря сърдечно за оставите отзиви и милия коментар! Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  8. Благодаря за чудесната идея. Пекла съм свинско, овкусено по този начин, в пещ за около два часа и половина, но задължително следващия път ще сложа ябълки и лук. Когато приготвям цяло парче месо под фолио за пещ, винаги слагам върху месото два пласта хартия за печене добре намокрена, и след това е вече фолиото на тавата. По този начин избягвам прегарянето на месото и залепването му за фолиото.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделения съвет, Ива! Предполагам, че е много полезно, но понякога съм скръндза и да не си харча хартията за печене, правя беля накрая :) Благодаря, че се отби и писа. Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  9. Прекрасно изглежда и съм сигурна, че е много вкусно! Въпросът ми е - може ли вместо ябълки да се сложат дюли?Аз съм готвила птица с дюли и е "върхът", но не знам дали става със свинско месо?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Баба Щефи :) да, разбира се, че може, а най-добре ще е и с двете :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  10. След като се намали фурната на 150гр. махали се фолиото🙂

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, не, не съм написала да се маха, пече се под фолио, за да се задуши.

      Изтриване
  11. Здравейте, поредна ваша рецепта изпрабвам. Стана страхотно и много вкусно. Благодаря🍀

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...