понеделник, 17 юли 2017 г.

Шоколадова торта "Марчело" / Chocolate Cake Marcello


Днес искам да ви представя един възхитителен десерт, който създадох за една възхитителна жена - моята майка. Този петък бе нейният рожден ден и както обикновено тортата бе от мен. (То оставаше и друго да е :)) 
Всяка година питам майка ми каква би искала да бъде тортaта и тя винаги отговаря с "много шоколадова". Така е, майка ми много  обича шоколад и почти сигурна съм, че съм го споменавала тук-таме в блога. Но като цяло не говоря много за нея. 
Но така е понякога с нещата, които обичаме твърде много - сякаш ни оставят безмълвни пред усилията да  ги опишем заради безбройните прекрасни качества, които притежават, чувствата, които само те могат да породят в нас и усещането, че говорейки за тях сякаш споделяме дълго пазена тайна за голямо съкровище. Не зная как да говоря за майка си без сърцето ми да затупти превъзбудено и да се появи усещането, че каквото и да кажа за тази необикновена жена ще бъде малко, за да добиете и бегла представа за нейната сила, интелигентност, нежност, доброта и не на последно място красота. Да, може да се каже, че тя не само е най-добрият ми приятел, но и определено човекът, който винаги е бил до мен. Като такъв приятел, често се случва да се поспречкаме, да въртим очи една на друга - тя заради моята постоянна нервност, аз заради нейното невероятно умение да каже най-неправилните неща. ( Не, че е така, но нали знаете от гледна точна на децата, само майка ти и може да те издразни с начина по който ти говори) 


И да не си помислите сега, че наблягам на негативното - просто се опитвам да ви кажа, че и аз като други деца обичам майка си до полуда, но това не ми пречи не винаги да се държа към нея със страхопочитание. И съм сигурна, че е нещо, което възпита във нас съзнателно -  не искаше да се страхуваме от нея, да не изразяваме мнението си и позицията си за неща, за които можем да се обосновем и да докажем правотата си било то пред авторитети, не спираше творческите ни нагласи и ни оставяше сами да търсим щастието в живота, като през цялото време намираше перфектният баланс между родител и приятел, без да прекрачва границата на безотговорно родителско поведение. 

С майка ми винаги сме си приличали по много неща, но с годините стават все повече и повече - от вечния ни стремеж към мир и разбирателство, нуждата от лично пространство и уединение, любов към смеха, храната и нежните прегръдки, до невероятното ни умение да правим бели от нищото - последния път аз си одрасках лицето без да искам след като си изрязах ноктите ( все още не знам как стана това) , а майка ми веднъж се спъна от въздуха, не спим на пълнолуние, чувствителни сме AF и след толкова много години все още можем да останем до сутринта да си приказваме за глупости.




Да, майка ми е наистина прекрасна жена, която заслужава цялото щастие на земята, неспирна любов и всички шоколадови торти на света. Ето защо съм решила да й ги подаря:

Тази година, след известно прочуване, попаднах на тази безобразно шоколадова торта, която пленява не само с уникална визия и божествен вкус, но едни от най-успешните и лесни комбинации на продукти за създаване на компонентите. Препоръчвам ви да си я запишете, защото съм сигурна, че ще използвате я блатовете, я крема, я цялата торта в следващите години доста занапред.

Ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
За блатовете:
9 яйца
1 1/2 ч.ч. брашно
1 1/2 ч.ч. захар
100 г тъмно какао
1 пак бакпулвер
есенция ром

Крем:
5 яйца
1 1/4 ч.. захар
500 г масло
100 г тъмно какао

За сиропиране:
1 1/2 ч.ч. вода
1 ч.ч. водка ( или по-малко)
есенция ром
захар на вкус

Тортата е ефектна, тъй като е наистина голяма и въпреки това продуктите са лесно достъпни, макар и в по-голямо количество. Аз използвах форма за торта с диаметър 24 см.


Блатовете приготвяме като разбиваме яйцата със захарта на гъст крем а после прибавяме сухите съставки - брашно, бакпулвер и какао, както и малко ромова есенция на вкус. Готовата смес е гъста, лъскава и шоколадова. 

                             

Взимаме дъното на формата и покриваме с кръг хартия за печене, който сме намаслили. Изсипваме около 5 с.л. от сместа и приравняваме. Пъхаме във фурната да се запече блата за около 10 минути на 180 градуса, предварително затоплени.


Процедираме така докрай с останалата смес, като на мен ми се получиха девет блата.Оставяме ги да се охладят напълно.
Крема приготвяме като разбиваме яйцата със захарта на водна баня, до сгъстяването на крема. 

                               

По този начина яйцата ще минат термична обработка и няма какво да ви притеснява. 


Оставяме кремът да се охлади, а след това разбийте маслото на пухкав крем и добавете малко по малко от сместа и какаото. 


Ако този крем ви притеснява, ви предлагам да го замените с ганаш от 500 г сметана и пет шоколада.
Преди да сглобим тортата правя сироп, като кипвам водата с около 2/3 ч.ч. захар, след завиране сипвам водката и ромова есенция.


Във формата на тортата, слагам един блат, минавам леко с четката ( тъй като има доста алкохол :)), а отгоре разпределям от крема. Така процедираме докрай. Пъхаме в хладилника, докато стегне напълно.

                           

Защото поводът беше специален, реших да завърша тортата с още един специален елемент, а именно огледална шоколадов глазура. Вие може да я пропуснете и да украсите тортата по друг начин, но аз ще ви споделя как я напрвих все пак.

Затоплих на котлона в касерола една консерва подсладено, гъсто кондензирано мляко (397 г с 300 мл прясно мляко. През това време накиснах един желатин с малко студена вода и оставих да набъбне.
Когато сместа тръгна да завира, дръпнах от огъня и изсипвах върху предварително начупения в купа черен шоколад ( 1 брой) като разбърквам енергично с телена докато се получи хубав, еднороден сос. Казвам сос, тъй като сместа е по-скоро течна. Докато е още топла, сипваме и желатина и бъркам докато се разтвори и той.


Изваждаме тортата, която е хубаво да е наистина студена, аз даже я слагам за кратко във фризера и поставяме върху някоя чаша, в по-голяма тава, за да не се цапа много.
След като сосът се охлади, започвам да заливаме тортата.


Пъхаме отново в хладилника, до пълното стягане на глазурата. Украсяваме по желание, като при мен се получи ето това:


Както винаги и тук ще напомня, че кремът е на маслена основа, което ще означава да изваждате тортата на стайна температура, преди да  се консумира за да се отпусне, но пък докато е стегнал може да отрежете наистина перфектни парчета.


Няма нещо, което да не харесвам в тази торта. До сега обикновено тънките блатове винаги са стояли някак по-твърди или като бисквити след омекване, но тук имат вкус на брауни и са толкова наситено шоколадови и пухкави. Кремът е толкова нежен, а сиропирането с този сироп, може да и накара да се разтопите от наслада.



Радвам се, че всички, но най-вече майка ми се влюби в тази торта и преди да се разделим, искам да й пожелая  да бъде жива и здрава, да се радва на все по-лесен и изпълнен с приятни мигове пътешествия и емоции живот и да бъде винаги заобиколена от хора, които я обичат и ценят такава, каквато е! 
Обичам те, мамче-бамче!

А на вас, читателите пожелавам една много усмихната седмица и ако обичате някого много - направете му тази торта :)


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


63 коментара:

  1. Както винаги, публикуваното от Вас, Люси, е прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  2. Люси,
    да е жива и здрава майка ти и много да те радва.Чудесна, много атрактивна торта.Толкова е впечатляваща и голяма, чудесна е за голям празник и много гости.Не съм правила до сега торта с водка.Интересно и нетрадиционно.
    Поздрави и лека седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря за милите думи и пожелания, Лени! Ще се радвам да ти хареса :) Прегръдка!

      Изтриване
  3. О, боже!!!! Не мота да си събера очите!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Супер торта Люси,направо невероятна.Надявам се че майка ти е останала предоволна,да ти е жива и здрава.Ще се опитам да я направя,тъкмо наближава повод за това.Желая ти спорна седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Рони! Определено се влюби в нея и сега ще ми се наложи да я напарвя още няколко пъти! Надявам се и на вас да ви хареса! Поздрави!

      Изтриване
  5. Прекрасна торта, за една още по-прекрасна майка от едно прекрасно и много талантливо момиче! Да сте живи издрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасна торта си сътворила, Люси, достойна за подарък за най-скъпия човек на света! Да е жива и здрава майка ти, още мнооого рожден-ден-ски торти да ѝ приготвиш и да хапнете заедно, и всяка следваща да ви е по-сладка! :)

    Поздрави,
    Яна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за прекрасните думи, Яна! Сърдечни поздрави и усмивки!

      Изтриване
  7. Много мила публикация, Люси!
    Нека да е жива и здрава майка ти, винаги обградена от любимите и' хора, а ти да си все такава любяща и нежна дъщеря!
    Както винаги перфектна торта си сътворила, но тази наистина е по-специална!
    Прегръдки и на двете ви! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Хриси! Прегръдки и от нас :)

      Изтриване
  8. Страхотна както винаги! Може ли да заменим водката с нещо друго? 😊

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да я замените с бренди или някакъв друг алкохол по желание или да я пропуснете изцяло :)

      Изтриване
  9. Прекрасна,вдъхновяваща рецепта!Щастливи майка и дъщеря! Аз ще се опитам да я приготвя за празника на моята дъщеря.Всичко е описано подробно и ясно.Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за милия коментар, Анонимен! Поздрави и сладък празник!

      Изтриване
  10. Здравейте, много вкусно изглежда тортата!! А тавичките за блата колко са дълбоки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз използвам само дъното на тавата, с махащи стени. Така, че е няколко милиметра :)

      Изтриване
  11. Страхотна дъщеря има тази мила рожденичка! Жива и здрава да е, Люси! Прекрасна торта си и направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, мила Йоли! И аз останах възхитена от твоята малинова торта, но напоследък не мога да оставям коментари в сайта ти, дава ми грешка!

      Изтриване
  12. Думите ти за близките ти хората винаги толкова затрогващи, искрени и сърдечни, Люси!
    Нека е жива и здрава прекрасната ти майчица, а ти самата си, вярвам един от най-прекрасните и подаръци!
    Тортата е точно по вкуса ми, може да се възползвам при повод!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря за милите думи, Веселка! Прегръдки и много усмивки от мен!

      Изтриване
  13. Просто невероятна торта <3 ... от вчера вечерта до сега са останали само 2 парчета!! Това може би е първата торта, в която съм влюбена и със сигурност ще се повтори и потрети <3
    Много благодаря за подробната рецепта! Хубав ден! :) :) <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам :) Благодаря за оставените отзиви! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  14. Рецептата авторска ли е, има ли история. Аз също я направих за рожденния ден на майка ми, както и редица други от блога ти де, но тази много ми хареса и ми се чудех дали е изровена от някоя стара книга, превена от чужди езици или измайсторена от теб, ахахах, отплеснах се, ноо адмирации Люси много ме кефиш :D

    ОтговорИзтриване
  15. Здравей, Илияна! Източника на рецептата съм посочила в линк-дума в абзаца преди списъка с продуктите. И аз споделям мнението ти, че е чудесна торта, която не съм вижадла в български вариант досега. Поздрави, усмивки и ти благодаря за думите.

    ОтговорИзтриване
  16. Може ли блатовете да се направят по-малко на брой? Ще е проблем ли при печенето им?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Стаси :) Предполагам, че ще може, разбира се :) Но не разбирам дозата ли искаш да намалиш или да направиш по-дебели блатове? :) Поздрави!

      Изтриване
  17. Здравейте, изглежда супер наистина. Аз също лисля да я направа, но формата ми 32 см ( май, не съм мн сигурна) няма да е проблем , нали? А алтернативата за крем може ли по-подробно да споделите, защото в момента изпитвам притеснение за консумация на яйца без наистина термична обработка? Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен! 32 см е доста голям размер и определно не знам колко блата ще ви излезат по този начин. За крема обаче, алтернативата е да кипнете сметаната в подходящ съд на котлона и след това с нея да залеете начупения или нарязан шоколад ( може и да млечен или черен) в касерола. Оставтее за минута, а след това рзбъркайте с телена бъркалка или шпатула, докато се разтвори напълно. Може да върнете пак на котлона на ниска степен, докато получите крем с конститенция на течен шоколад, който ще се втърдява с охлаждането си. Поздрави и хубав ден и на вас!

      Изтриване
  18. Здравейте, много ми хареса вида на тортата и много искам да я пробвам, но 500 гр. масло ми се виждат доста много, а и сурови яйца за децата ...не ми се иска много.... Дали ще се получи същия вкус..да речем с маскарпоне, сметана и шоколад И ако няма алкохол, трябва ли да увелича водата в сиропа. няма ли да останат сухи блатовете

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Яромила! За съжаление не мога да гарантирам какъв вкус ще има като се сменят толкова неща по рецептата, но и твоето предложение звучи вкусно. Може би остава само да бъдеш смела и да направиш този опит :) Сигурна съм, че ще се справиш и ще сътвориш нещо вкусно! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  19. Здравей, тортата ви изглежда страхотно.Бих искала да я пробвам,но имам въпрос,ако разбия яйцата и захарта мога ли след това да ги сложа на водна баня

    ОтговорИзтриване
  20. Поздрави за всичките Ви рецепти!Правила съм много от тях,сега искам да направя тази но имам един въпрос?!Живея в Англия и в момента имам една кутия от техния маргарин за торти!Мога ли да го използвам вместо маслото ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат :) не съм ползвала този маргарин, но ако този продукт се втвърдява след като изстине, би тябвало да няма проблем :) Поздрави и усмивки :)

      Изтриване
  21. Благодаря за отговора!Въпреки това я направих!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  22. най-хубавата торта,която съм правила,страхотно се получи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много се радвам :) Благодаря, че оставихте отзиви :)

      Изтриване
  23. Здравей Люси, прекрасна торта за прекрасен повод.
    Имам намерение да я пробвам през уикенда.
    Въпросът ми е следния, за огледалната заливка си написала, че си използвала консерва подсладено, гъсто кондензирано мляко (397 г), което нямам представа от къде да купя?
    Поздрави,
    Сами

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Сами :) Може винаги да намериш в Billa - има на Dutch lady и едно чешко, което също става :) Поздрави :)

      Изтриване
  24. Здравей, Люси! Тортата изглежда много вкусна! Имам въпрос относно блатовете, ще мога ли да ги направя 1 ден преди да сглобя тортата.. и ако няма да е проблем как най-добре да ги съхраня без да се изгуби сочноста им?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Иве ;) Няма да има проблем. Просто го опаковай в стреч фолио или нещо подобно. Един ден ще издържат без проблем. Поздрави!

      Изтриване
  25. Здравей, Люси. Тортата изглежда фантастично! Искам да попитам дали е възможно блатовете да се режат във формата на цифри след изпичането, или ще се начупят?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Боби :) Да, мисля, че ще станат да се изрежат цифри като цяло, но зависи и колко големи са :) Поздрави!

      Изтриване
  26. Благодаря за прекрасната рецепта. Правих я три пъти и много ни харесва. Мисля че в твоя блог срещах рецепта за бяла ледена глазура с нишесте за декорация на бисквитки или бъркам, защото не я намирам

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат. Глазурата се прави от белтък, пудра захар и няколко капки лимонов сос, като се слага белтъка да се бие, като се прибавя и пудрата захар, постепенно с лимоновия сок, докато получим бяла, точеща се се смес, която не е пухкава, а нещо като бяло лепило. Писала съм за нея на няколко пъти в блога, може да потърсиш в полето за търсене "айсинг" и ще ти излязат няколко публикации :) Поздрави и светли празници!

      Изтриване
  27. Здравейте, имам следния въпрос:Сухите съставки за блатовете с миксера ли се смесват или трябва на ръка?Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, отново с миксера работим, иначе бих го уточнила допълнително. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  28. Hi Lussi! I will be preparing this cake in a few days as my boyfriend is crazy about chocolate,same as your mom! I just want to ask how to approach this recipe if I want a smaller cake (lets say half the size?)? Could you advise on how to reduce the proportions of ingredients and also what size should the baking tray be? Thanks!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Hi, Dani! I think that 20 cm will be ok for the cake in that case. My cup is 200 ml, so I think it`s better to use : 5 eggs, 100 g of flour, 150 g of sugar, 50 g dark cacao, 1 tea spoon baking powder and rum to taste. For the cream 3 eggs, 125 g of sugar, 50 g cacao and 250 g butter. I hope this helps, although I think it will be fine to make the whole dosage of filling/ frosting cream and maybe skip the mirror glaze. Good luck and I hope you`ll get a lot of kisses from your boyfriend :)

      Изтриване
  29. Страхотна торта!Реших се да я направя и аз за рождения ден на свекърва ми,която е много добър човек!Не стана перфектна на външен вид ,но затова пък беше перфектна на вкус :-) Благодаря,за рецептите които споделяте с нас !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за оставения коментар, Непознат! За мен е голяма радост да съм участват в този хубав повод по някакъв начин.Поздрави от все сърце :)

      Изтриване
  30. Здравей Люси, отдавна прочитам и препрочитам тази торта, но единственото което ме спира е крема.Понеже не ми допадат кремове с вкус на масло мисля да използвам ганаш.Та въпроса ми е пак ли сирупираме блатовете и може ли да се направи ганаш с бял шоколад?
    Поздрави и благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат. Разбира се, може да направиш всякакви промени по рецептата :) поздрави и усмивки!

      Изтриване
  31. Здравейте,с каква вместимост в мл е чаената чаша

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...