вторник, 25 юни 2013 г.

Вишновка / Sour Cherry Liqueur




Ако има нещо, което приготвям всяка година, то това е домашната вишновка. Много я обичам и то главно, защото е идеална за приготвянето на всякакви видове десерти. Друг е въпросът, че "пияните вишни" са ми любимите бонбони :) Ето, че и тази година не пропуснах да направя някое и друго шише, въпреки че имам още от миналогодишната. Ако не сте правили досега, а имате вишни под ръка - последвайте тази рецепта за вкусно опиянение :)

За вишновката ви са необходими:
2 кг вишни
1 кг захар
1 литър ракия с около 45-50 C, или спирт

Такаааа... правила съм я по няколко начина, затова ще ви ги кажа всичките, а вие ще си прецените как ще я направите така или иначе. Все пак ще трябва да измиете вишните и да ги  почистите. Най-лесно е да използвате голям 3-литров буркан, тъй като по-лесно ще можете да изваждате вкусните плодове. Можете разбира се и да я затворите в няколко стъклени бутилки.  Сложете плодовете, а след това сложете и захарта. Залейте с ракията и затворете съда.  Хубаво е да ги поставите на слънце, на терасата например, за около 3 седмици, като не забравяте да ги разклащате. Можете по-късното да прецедите течността и да я сипете в (други) бутилки. Аз обаче си ги държа така, като по този начин си запазвам плодовете за различни видове десерти.

Ето тук разликата между миналогодишната вишновка в буркана (със силен наситен цвят) и новата реколта, с блед розов цвят:


Ако решите да направите само едно шише от вишновка, сложете почистените вишни в бутилката, като те трябва да са почти до средата на бутилката.


С фуния сипете около 300 гр захар или горе-долу колкото са вишните. Долейте с ракията и продължете с процедурата, както е описана по-горе.

Така или иначе, няма къде да сбъркате - алкохол, захар и ароматни плодове. Можете да добавяте различи видове аромати и подправки по желание (карамфил или канела), но аз я обичам чиста.

А цветът й е просто неустоим...заповядайте на по чаша :)



21 коментара:

  1. Много е добра за десерти, така е! Изглежда чудесно. Но имам да кажа нещо, което наскоро научих - костилките трябва да се чистят задължително, защото иначе се получава отровно...
    Хубав ден, Люси! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, не го знаех това, хубаво е, че сподели! Аз имам стара вишновка с костилки и не е станала отровна досега, всички сме живи :) Но за напред ще ги махам, за по-сигурно :)

      Изтриване
  2. Здравей :) Влюбена съм в блога ти, буквално. Омагьосва :)) Продължавай в същия дух! Искам да те питам дали ще се получи нещо ако заменя вишните с ягоди? Някаква представа? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, Магдалена! Да знаеш и аз съм се замисляла да си направя ягодов ликьор и дори имам една рецепта под ръка( още не съм я пробвала), но според мен е добре ракията да се замени с водка в този случай. Рецептата е за 2 кг зрели ягоди. Почистени и нарязани се слагат в буркан. Прибавяме 750 мл водка и оставяме така един месец, като периодично разклащаме. Като мине времето прецеждаме и към тази течност добавяме сварен захарен сироп, направен от 750 мл вода и 1 1/2 ч.ч. захар. Би трябвало да излезе около литър и половина ликьор. :) Прекрасна седмица ти желая!

      Изтриване
    2. Благодаря ти за рецептата :) Мислех си и за такава с парченца плод, но вероятно ще станеат на пихтия докато узрее :D Както и да е, непреенно ще пробвам да направя и 2-та вида ликьор :)

      Изтриване
  3. Нищо им няма на костилките - аз си я правя с тях. Някой да знае как се прави тази дето я продават по магазините - май й слагат по-малко захар? Има хубав вкус!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За тази ли говориш http://vishnovka.bg/? Хубава е наистина. Има ли я още по магазините и има ли друга, че изпуснах вишните тази година?

      Аз съм правил със и без костилки и да ви кажа няма разлика във вкуса. Е, може и да не е престоявала достатъчно по обясними причини ;)

      Изтриване
  4. Туку що си приготвих вишневия ликьор,надявам се да се получи,защото на 1 кг. вишни и половин кг. захар сложих малко повече ракия(около 0.7 л.). Също да те попитам трябва ли буркана да е с плътно затворена капачка,в случая моята е на винт???

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Алекс, направо ти отговарям - не! Даже е хубаво да е леко открехната бутилката за да диша. Аз и бях сложила марля с ластик на гърлото на буркана и го затварях с капачката само, когато трябваше да го разклащам. Вишновката беше така през целия период на "зреене" :) Поздрави!

      Изтриване
  5. Амиии... :))) Аз го бях затворила плътно вчера,но сега като ти прочетох отговора отидох да го разхерматизирам - в 1.00 след полунощ на терасата.. :D Дано му не стане нищо и да се получи ликьорчето,че тая рецепта за "Шварцвалд" отдавна ми е влязла в главата!!! Поздрави и на теб!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс , не се притеснявай, може просто да не затягаш капачката силно. Защото се събират изпарения при ферментацията и ако се отвори рязко бутилката, може да избухне течността. Това става постепенно все пак, а и трябва да се разклаща, така че няма проблем да се открехната капачка през това време, за да не влизат буболечки и прах. Поздрави!

      Изтриване
  6. Здравейте,
    аз съм нов в приготвянето на ликьори. Тази година се опитвам за първи път. Имам няколко вишнови дръвчета и реших да се опитам да си приготвя вишновка. Взех няколко буркана с вместимост 3 л. и ги напълних с измити вишни до мястото в което буркана започва да се стеснява. Останалото допълних със захар - 250 гр. Престояха на светло (2 ч. пряко слънце и след това сянка) 10 дни. След като захарата се разтопи (към 7-мия ден) започнах да ги разклащам. Сега е 20-тия ден и всичко изглежда наред, но като открехна капачката и помириша се разнася аромат на спирт примесен с вишни. Предполагам че съм попаднал в схема за приготвяне на вино от вишни :-)).
    Моля за съдействие как да продължа нататък. :-/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Матрин, малко се позабавих с отговора, но се надявах да намеря повече информация за възможностите. Имам приятели, които правят много различни видове домашни ликьори, вина и исках да попитам тях, но не можах да се свържа с тях. За съжаление, при вас плодът е тръгнал да ферментира и с е боя, че за вишновка вече е късно. В най-добрия случай сигурно сте попаднали в "схема"( тук ме разсмя) за правене на вино, но в най-лошия - за ракия. Ще ви пиша, когато имам повече информация :) Поздрави!

      Изтриване
    2. Привет Люси! Искрено благодаря за помощта. Малко се забавих с отговора, но исках да довърша нещата. Добавих водка за спиране на ферментацията, както и ром и канела за вкус. Сега го ставих да се избистря. Пробвахме го и отзивите са положителни :-) . Остава да разбера да ли се ще се задържи без да се развали, ;-) ако му остане време :-]] . Поздрави, Мартин.

      Изтриване
    3. Мартине, стискам палци, да се оправи, че вишновката си е хубаво нещо :) Радвам се, че сте му намерили някаква цака и да ви е сладко! Сърдечни поздрави и от мен !

      Изтриване
    4. Тъй като и аз ще правя вишновка /пак и отново/, реших да си припомня пропорциите в нета, защото са иначе само в главата ми. И попаднах и на твоята рецепта Люси. Всъщност моята /в главата ми/ е като твоята. Но понеже се зачетох и в коментарите и си мисля, че знам защо се е получило така при Мартин. Той пише: "Престояха на светло (2 ч. пряко слънце и след това сянка) 10 дни. След като захарата се разтопи (към 7-мия ден) започнах да ги разклащам. Сега е 20-тия ден и всичко изглежда наред, но като открехна капачката и помириша се разнася аромат на спирт примесен с вишни" - т.е. през първите 10 дни той не е разбърквал плодовете, а е изчакал захарта сама да се стопи. Важно уточнение е, че плодовете се разбъркват /всеки ден е желателно/ докато се разтопи захарта. После може да се намали разбъркването :)

      Изтриване
    5. Здравей, Анонимен! Благодаря ти за споделения съвет! Явно не съм се зачела и замислила по въпроса, но мисля, че си напълно права/а! Изпращам ти най-топли поздрави!

      Изтриване
  7. Привет, Люси! :)
    В момента правя вишновката в трилитров буркан, който обаче се напълни само с вишните до горе. Едва ли ще има място и за захарта, и за алкохола... Ти 2-та килограма вишни в един буркан ли си слагала?
    Поздравления за блога ти! И аз се вдъхновявам от него ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Валерия! Не съм ползвала само един буркан тогава, когато я писах. Просто пълни съда до средата или малко над нея.Разпределям в съдове, с които разполагам :) Благодаря ти за думите и ти пожелавам усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  8. Теодора С.8 юли 2015 г., 14:35

    Привет,Люси :)
    Имам въпрос относно вишновката.Възможно ли е да се приготви от току що направен сироп,който е предназначен за стер.в бутилки ? В момента не разполагам с пресни плодове ,но ми хрумна това . Плодовете вчера минаха през соковарката ,а захарта преди малко се разтвори .Благодаря ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди, аз съм експериментатор и въпреки, че не съм пробвала този вариант, бих рискувала едно шишенце в името на науката ( и чревоугодничеството) :) При теб обаче няма да има нужда да престоява, тъй като само пресните плодове могат да ферментират допълнително, но можеш да си направиш един смесен вариант от сироп и алкохол :) Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...