събота, 4 май 2024 г.

Козуначено зайче / Easter Bunny Easter Bread

 

"Велика събота" е и не помня от кога не съм писала рецепта в самия ден на пускането й, затова вярно си е Велика събота за мен. Наскоро експериментирах с една рецепта и козунаците, които мога да оформя с нея, като първата част бяха тези вкусни Козуначени ладии ( видео рецептата за тях вижте тук). От там може да прочетете или видите повече подробности за приготвянето на тестото, за да не пиша отново рецепта сега.

Харесах и идейката за оформяне от едно квасено хлебче, което мярнах преди време в Инстаграм и реших да я пресъздам с тазгодишните козунаци. Не е никак трудно, но затова пък е много, много забавно.   Ето как:



Тази рецепта може да видите и във 
Необходими продукти: 
Около 700 г брашно София мел
300 мл хладко прясно мляко
150 г захар
1 пак, суха мая ( 7 г)
2 цели яйца + един жълтък
113 г масло
1 ванилия
кората на един портокал и на един лимон
Още:
яйце за намазване и захар за поръсване

Вече ви показах замесването на тестото ТУК, като за зайчето използвах половината от описаната доза.  Не съм слагала плънка в него, освен ароматите, но ако искате може да добавите такава. Аз исках тестото да е гладко за оформяне и да няма неравности, за да се оформи по-красиво зайчето, затова я пропуснах. 


От тестото оформих лек овал ето така. 


Отрязваме първо една черта напречно от задната част и от нея оформяме опашката на топче. 
От двете страни на долната част правим полуразрези и обръщаме навътре за да оформим карчетата ето така. ( Вижте видеото за повече насоки) 


Правим пълни разрези от същия тип в горната част, като тези две дълги парчета слагаме за ушички отгоре, а острени изрязваме още малко за ръчички. 

Оформяме главата като слагаме две стафиди за очички и една за носле, а с по-дебел конец връзваме главата и ушичките, за да не се изместят по време на печене.
Поръсваме със захар по ушичките или опашницата по желание :) 


Мажем с леко размито яйце зайчето и пъхаме да се пече в загрята фурна на 160-170 градуса докато се зачерви. 


Толкова е вкусничко и сладичко, че да го изядеш :) Ама за разлика от желанието ми да изям Боян постоянно, тук наистина мога :) 
Весело посрещане на празника, приятели! 



Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - следвайте, коментирайте и споделяйте 💓

📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на !
cussivalo@yahoo.com

Кулинарното ми пътешествие продължава още във :

Страницата на блога във Facebook:
👉Lussi`s World of Artcraft

Приятелската кулинарна група в която можеш сам да публикуваш във Facebook:

👉Тik Tok:


Харесва ли ви публикацията и моя блог? 
Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти ! 
📧Ако имаш снимки по мои рецепти, предложения или рецепти, които искаш да видиш в блога, може да се свържеш с мен на cussivalo@yahoo.com 
Благодаря ви, приятели! 






Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...