петък, 16 декември 2022 г.

Хлебче "Дядо Коледа" / Santa Bread Recipe

 
Всяка година с моята приятелка / шеф организираме забавления преди празниците за колегите в офиса, за да повдигнем духа им в този натоварен период.
Днес беше истинска изненада като те бяха организирали неща и за нас. Изключително съм трогната и съм горда с прекрасните хора с които работя.

🤘Нека не забравяме, че каквото и да става, и този Коледен сезон срещу нас са преди всички хора - колеги, шефове, шофьори, лекари, куриери, сервитьори и нека бъдем мили,
търпеливи и добри.

Нека даваме бакшиш и усмивка, не само "ако са си заслужили", а защото всеки иска да бъде оценен и поощрен понякога. Дори и нещо да се обърка по празниците, приемете го с усмивка и си припомнете, че преди всичко сме хора, а те не са машини.

Най-добрите подаръци, които можем да дадем на близките и децата около нас са не тези, които сме купили / поръчали/ доставили навреме, а усещането, че празникът е любов, хармония и добрина!

И за да ви запаля по идеята, ви каня още този уикенд да запретнем ръкави и да си направим едно чудесно коледно хлебче, ей така за настроение, творчество и защото си е много вкусно. Ако имате деца у дома, това е чудесна рецепта в която може да ги включите, но дори и да нямате - на детето в мен му беше достатъчно да се зарадва от самия процес.


Може да ползвате любимата си рецепта за солено, а защо не сладко тесто, така че да ви излезе около килограм в готов вариант. Аз ви предлагам моето тук:

Необходими продукти: 
За тестото:
500 г брашно 
300 мл прясно мляко
2 ч.л. захар
50 мл олио
1 пакетче суха мая за хляб
1 жълтък за намазване отгоре
сол

Започваме  с приготвянето на тестото, като ви обещавам това тесто ще искате да си го запишете. То е от рецептата за солено панетоне и съм го приготвяла и от два вида брашна. Аз лично не бих променила нито съотношението, нито вида им, но тъй като знам, че ще ме питате - рецептата става и с обикновено брашно.

      

В купа смесваме брашното и сухата мая, а след това захарта и леко затопленото мляко. Слагаме солта по ръба на съда и започваме да месим ( на ръка или с миксер на режим "месене") докато прибавяме малко по малко от олиото по ръба на купата.
Целта  е да стане меко, нелепнещо тесто, което само се отделя от съда и се оформя на топка в средата. Винаги може да добавите още малко брашно или мазнина за целта, ако ви се стори необходимо. 

Прехвърляме тестото в леко намазана с олио купа и правим кръст отгоре с ножа. Завиваме със стреч фолио и слагаме във фурната на 50 градуса за да втаса и да удвои обема си.

Готовото тестото разделяме на две части, като всяка от тях разточваме на ето такава форма. Първо едната, която прехвърляме в  по-голяма тава, аз използвах тази на фурната. 


Втората разрязваме на четири части по този начин. Най-голямата долна част режем на лентички, които ще бъдат брадата на дядо Коледа. 


Прехвърляме я върху вече положената първа част от тестото, в долната половина. От парчето тесто над тази голяма част правим мустаците, като разрязваме с нож на ленти, но по дължина, а не по вертикал както за брадата и 


отново прехвърляме в тавата. Всяка лентичка усукваме леко на фитилче, така че да се получат къдрички и брадата и мустаците да бъдат "по-достоверни".
Оставяме малък отвор между тях за носа.


С третата, по-голяма лента (парче от нарязаните) оформяме лентата на шапката, която виждате тук, а с последната част от тестото оформих носа, очите и още детайли на шапката.
Очите може да направите от маслини, ако хлебчето е солено или стафиди/ фурми/ сушени сливи ако е сладко.


Преди да пъхнем да се пече оставяме хлебчето за още 15 минутки на топло да втаса, а след това намазваме лицето му с малко размит с вода жълтък, а към остатъка добавяме червена боя и глазираме шапката и нослето. аз поръсвам малко брашно върху брадата, защото така тя остава снежно бяла. 

Печем хлебчето в загрята фурна, на 180 градуса за около 30 минути. 
Ах, че сладурко :)  


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята,  а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди! 


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!


4 коментара:

  1. Това е възхитително! Майсторка си, Люси! 😄😍

    ОтговорИзтриване
  2. Направихме я с децата, хлебчето беше неповторимо,меко и с децата се забавлявахме много докато го приготвяхме. Записвам рецептата и за Коледа ще я спретнем отново. Благодарим

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, че се отбихте да ми оставите своите отзиви. Анонимен, здраве и щастие за цялото ви семейство!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...