петък, 18 ноември 2022 г.

Пилаф с телешко/ Beef Rice Pilaf Recipe

 

Обожавам ориз и никога няма да спра да готвя с него. Поне не и доброволно. Толкова го обичам, че ако не беше offensive шега вече, щях да кажа, че очите почват да ми се дръпват от честа консумация. Но няма да го кажа :) Затова пък ще кажа, че ако човек е зациклил у дома, на работа и с идеите за хапване, искам да му предложа този страхотен пилаф с телешко. Той е по узбекистански, страна която завинаги ще свързвам с филма Борат, заради начина по който ги нарече. Думичката пилаф пък свързвам с моята приятелка Марта, която го приготвя чудесно и дано някой ден имам честта да ме научи, докато съм й на гости. Дано го прочете това и се амбицира да изпълни тази моя мечта, както и ми прости, че не намирам време да й пиша, та сега се налага да се обяснявам в любов тук в статията за пилафа.

 Хубаво е човек да има приятели, и пилаф, или приятели с пилаф най-добре, като в случая днес това съм аз. Представям ви една страхотна и според мен сравнително лесна рецепта за пилаф, която открих в нета, защото до Узбекистан специално за нея не съм ходила. Стремя се обаче да готвя по-често с телешко, не само защото е по-диетично, но и купуваме домашно, а ползите тук са още повече. За ориза пък естествено се спрях на Крина, защото оризът Басмати от вида Super Kernel е един от най-висококачествените сортове Басмати – с изключително издължени фини зрънца и незабравим аромат.

Наричан още „Кралят на ориза“, след сваряване този ориз си запазва целостта, но става пухкав и не се слепва. Той е и оризът с най-нисък гликемичен индекс, така че може да го хапвате спокойно.

Сега ще ви покажа аз как приготвих рецептата, и да, може да замените месото с друго, ако решите, като сигурно ще повлияе на времето за готвене и вкуса, но това е предизвикателство, с което всеки, който реши да променя рецепта трябва да се изправи. Аз например реших да сваря месото предварително в тенджера под налягане за да си спестя няколко часа ток на вятъра и пак се получи :) Ето как:

Необходими продукти: 

4 1/2 ч.ч. вода
Около 700 телешко
1 глава лук
2 моркова
3 ч.л. млян кимион
1 ч.л. куркума
1 глава чесън
олио
сол
магданоза за поръсване

1.ч.ч=200 мл



Започваме като си приготвяме продуктите на масата. Измиваме ориза докато стане бистър, нарязваме лука на средно големи кубчета, а морковите на резенчета. Слагаме подправките в купичка, като ако решите, може да добавите и някоя по желание аз имах малко готова ориенталска подправка и добавих малко от нея. 

  

Нарязваме месото на кубчета с големина около 2 см и запържваме в сгорещено олио, докато получи хубав захар. Добавяме сол и прехвърляме в тенджера под налягаме. с малко водичка на дъното, колкото да залее леко месото. Варим в него на функция за месо около 30-35 минути. 
Ако нямате тенджера ще трябва ада продължите към следващата стъпка и да сварите месото със зеленчуците на бавен огън, докато омекне.


След като месото ни се сварило в тенджерата, загряваме отново олио и запържваме в него лука и морковите.


Прибавяме свареното месо и подправките и разбъркваме още една-две минути, 


за да може да се смеят хубаво ароматите. 


Накрая прибавяме измития до бистра вода ориз, почстените цели скилидки чесън, разбъркваме и 


добавяме водата. Оставяме я да заври, а след това намаляваме на тих огън и варим под капак, докато водата 


се абсорбира напълно от ориза и се свари. Важно е да не бъркаме пилафа, докато се готви. 


Едва след като се свари напълно и може да го "бухнем' като го разбърквам е с виличка.


Леле, колко вкусно стана само.....


Тази красива картинка въобще не е подвеждаща. Крехкото месце, ароматните подправки и пухкавият ориз е ястие, което наистина ще ви накара да си благодарите, че сте си го приготвили. 


Не запарвайте, ако го приготвите да ми пишете или да ми изпратите снимка :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. Благодаря ви, приятели!



2 коментара:

  1. Приятелко любима моя ❤,горещи прегръдки, по телепатия се отбивам в уютното ти местенце и хоп, какво да видя:))),хем поредна шеметна,вкусна и бърза гозбица от златните ти ръце,хем получавам обяснение в любов🤗🥰 и комплимент за кулинарните ми способности. А на душата ми стана топло, като да съм я простряла пред камина с буен огън:) 🌹Ти ми прости,че не успявам да пиша:), иначе честичко "наминавам" и няма ден,в който да не те мисля:). И лещата на мама Божи съм я намислила този уикенд, и вкусното руло с бухалски очички:)) А сега с този пилаф няма сън да ме хване:),сигурна съм,че аз имам доста какво да науча за приготвянето на пилаф от теб,с басмати не съм пробвала:). С удоволствие ще ти приготвя моя версия,със запържено фиде или паста орзо,после добавяш ориза и готвиш по описания начи . Най-важното си споменала,никакво бъркане,докато се готви:),а малко преди да се дръпне съвсем водата,махам от котлона,покривам с кърпа съда отгоре,завива хубаво и го оставям за 10-15 минути да дъхне. Дано скоро имам шанса да те видя,мила🌹🙏🏻, най-лесно ще си сготвим и ще напълним не само стомаха, но и душата. Обичам те,прегръдки силни,благодаря за всичко,че те има🥰,и за поредната домашна гозба с вкус на уют!❤

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, Марте, така ме е завъртяла вихрушката, та не знам откъде да почна да работя ли, да пиша тук ли, на читатели съобщения, мейли, да готвя, да снимам ли, та засега само мислено ти пращам целувки и прегръдки. Дано ги усещаш. Ей, така изведнъж като ти стане топло на душата или видиш хубави облачета, розово небе, красиви цветове, да знаеш, че съм аз напомняйки ти за хубавите малки неща в ежедневието.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...