петък, 28 октомври 2022 г.

Торта "Черна магия" / Black Magic Cake

 

Готови ли сте за една брутална торта? I was born ready! Ако ме четете от години, знаете за любовта ми към метъла, готиката, хоръра, специалните ефкети, Хелоуин и де що има изкилиферчено и страшничко. 

Положителният ефект от тези "тъмни изкуства" отдавна е доказан от науката и затова повечето от нас сме много усмихнати и мирни граждани, ядящи торта, очевидно :) Мистичното и окултното винаги ме е вдъхновявало, но отдавна не си бях отделяла време да "творя" за блога нещо outside the box, затова ето, че най-сетне си позволих да бъда себе си отново.

  Отдавна и исках да направя такава торта и обмислях как ще стане най-добре, а  задачката както на мен, така и на други читатели, които я поискаха е много черно-шоколадова торта, която да не използва или да не се прекалява с черна хранителна боя. Ако вече сте опитвали да готвите с такава, сигурно сте усетили, че наистина трябва да се сложи голямо количество боя за да се промени цвета на сместа до черно, а това донякъде променя и вкуса. Знаем, че и не са особено полезни, но аз намерих решение с нещо, което даже е полезно - активен въглен на прах. Закупих го от био магазин в града и по-надолу може да го видите на снимка, като марката не е от значение, предполагам има други и със същия ефект, но аз намерих такъв и ви го показвам. 


Нарекох тортата "Черна магия" защото наистина е такава. Супер вкусна, супер шоколадова и много впечатляваща. Като нищо ще се носите из въздиха след някоя парче и то от кеф.                                                                                                                                  В рецептата ще ви покажа как да направите и този ефект отгоре сякаш е пръскана с спрей velvet който е също много актуален, но няма нужда. Тази баба Яга знае два и двеста и измислила и това. хайде, яхвайте метлата и да забъркаме нещо магическо...




Необходими продукти:
 За блата:
5 яйца
220 мл кока кола
300 г захар
350 г брашно
100 г тъмно какао
15 г активен въглен на прах
15 г бакпулвер
180 г масло
100 мл олио
1 ванилия 
щипка сол

За крема:
300 г черен шоколад
360 мл сметана 
черна хранителна боя за подсилване на цвета ( по желание)
черници ( по желание) 

Започваме като разтопяваме маслото и смесваме с олиото. Прехвърляме в купа и разбиваме 

 

заедно със захарта, прибавяйки едно по едно яйцата.


Докато разбиваме с миксера слагам на котлона да се приготви и ганаша. За целта кипваме сметаната и нарязваме на ситно шоколада. 

 

Прибавяме към горещата сметаната и разбъркваме докато се разтвори напълно и стане на крем.
Тук е моментът да добавите черен боя, ако искате да затъмните крема.


Връщаме се към блатовете и смесваме в купа всички сухи съставки и разбъркваме с телена бъркалка, за да получим хомогенна смес.  Започваме да прибавяме постепенно към яйчената смес, 

 

докато получим тъмно черна шоколадова смес, заедно с колата.


Разпределяме в две тавички с размери 20-22 см и печем на 170 градуса за около 25 минути или докато от тях извадим суха клечка. Оставяме блатовете да се охладят и изравняваме с нож, заделяйки изрязаните части.

 

Разпределяме по средата от крема и 


искаме може да сложим тъмни плодове, които допълнително да дадат вкус и сочност на тортата. Аз избрах черници, тъй като имах домашни.


Останалите ни изрезки надробяваме на ръка или в чопър, стривайки на ситно. След това ги слагаме в сито и пресяваме от тях върху тортата, правейки това кадифено покритие.


Украсих "семпло", както за "домашните" :) 


Удоволствието да разрежеш тази торта е неописуемо. не знам защо, но е толкова наситено черна, че е истински кеф, че в шоколада има някакъв блясък, иначе е като черна дупка. 


Балтавете не са сухи но не са и от влажните, затова може да я сиропирате ако желаете допълнително, но аз съм се погрижила просто да има повече крем.  


Черниците също допринесоха до овлажняването на блата, но и почти никой не можа да познае какъв е този плод, докато я хапваше.


Определено е торта, която може да претрепи още много превъплъщение и аз съм се заела, защото малкото ми черно сърчице се вълнува толкова много, когато може да се забърква всякакви магии в кухнята.


Каквато и да съм, изпълнявам желания на моите читатели, така че не се притеснявайте да ми пишете тук или в социалните мрежи, а аз ако мога ще създавам рецепти по вашите хрумки :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. Благодаря ви, приятели!



4 коментара:

  1. Суперско предложение ,за едно по -различна торта!Мисля че ще е много вкусна и ,когато я пробвам ще напиша отзиви❤️Само да попитам ,ико искам да добавя и ред Нутела ,тя може ри да се оцвети с черна хранителна боя?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Да, би трябвало да се оцвети с хранителна боя.

      Изтриване
  2. Само не става ясно къде и кога се слага Колата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, написано е , след добавянето на въглена

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...